Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan tukia kaikkinensa noin 1500e/kk + terveydenhuolto ja reseptilääkkeet...Mihin töihin minun kannattaisi pyrkiä jotta se kannattaisi?

Vierailija
30.09.2022 |

1500e sisältää maksetun 900e vuokran ja 110 sähkölaskun...käyttööni jää 530e eli ttt perusosa.

10e/h brutto työt eivät siis kannata lainkaan...Mihin töihin kannattaisi hakeutua?

Ikää 35v ja työhistoriaa noin vuosi.
Ylioppilaslakki löytyy, ei ammattitutkintoa.

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin ei mennäkään sen takia, että se antaisi paremmin rahaa kuin tuet, vaan siksi, että sieltä aukeaa se uusi työ, ja sen jälkeen taas uusi.

Se, mikä kannattaa syntyy siitä. Jos ap on kuudesta-seitsemästätoista vuodesta tehnyt töitä vain yhden, tämän ymmärtäminen on puuttunut.

Toimeentulotuen perusosalla valintojen tekemisestä en puhuisi hyvänä tilanteena. Sääliksi käy, ettei asioita ole ymmärtänyt nuorena.

Vierailija
42/106 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aloittaja ei ole keksitty väsynyt provo, vaan pitää paikkaansa, niin hän on köyhä perheetön LUUSERI!!!

Käsittämätöntä, että joku vielä vuonna 2022 pitää perheettömyyttä luuserin tuntomerkkinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lähes 70 v, saan eläkettä

770 €/kk.

Vierailija
44/106 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos aloittaja ei ole keksitty väsynyt provo, vaan pitää paikkaansa, niin hän on köyhä perheetön LUUSERI!!!

Käsittämätöntä, että joku vielä vuonna 2022 pitää perheettömyyttä luuserin tuntomerkkinä.

No, 35 v, työhistoriaa 1 vuosi...eri tuiden varassa koko elämänsä ajan , minä sinä sitten häntä pidät...menestyneenä ? Onnistujana?

Vierailija
45/106 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

770 €/kk.

Miten sun eläke voi olla pienempi kuin takuueläke?

Vierailija
46/106 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo 1500 euroa ole tänä päivänä mikään mahtisumma. Älä luota ulkopuoliseen apuun, vaan yritä olla itsenäinen.

Vierailija
47/106 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämä ole joku äärioikeistotrolli, joka yrittää antaa vaikutelmaa että täällä on liian hyvät tuet.

Kokoomus luultavasti asialla.

Vierailija
48/106 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

770 €/kk.

En minä tiedä, tuon summan saan kuulaudessa. (ei mitään tukia)

Vierailija
49/106 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi keväänä orpo astuu pääministerin saappaisiin ja loisiminen loppuu, pelottavat ajat koittavat, joudutte tekemään TÖITÄ rahanne eteen!! 😱

Vierailija
50/106 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

770 €/kk.

En minä tiedä, tuon summan saan kuulaudessa. (ei mitään tukia)

Olisin pistänyt linkin Kelan sivuille, mutta on näköjään nekin just huollossa.

Vierailija
51/106 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu ketju. Trollialoitus, ja ku haukutaan keksittyä aloittajaa niin osa hermostuu ja haukkuu feikkialoittajan haukkujaa... :)

Vierailija
52/106 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassu ketju. Trollialoitus, ja ku haukutaan keksittyä aloittajaa niin osa hermostuu ja haukkuu feikkialoittajan haukkujaa... :)

Vaikka aloittaja olisikin trolli, tai sinä olisit, se ei poista sitä tosiasiaa, että Suomessa ei töitä riitä kaikille ja toisaalta tilapäisluonteisia töitä ei kannata ottaa vastaan, kun menee tuet.

Vierailija
53/106 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau. Mulle jää joskus käteen 300e ku maksan kaikki menot. Vois alkaa räkiä kattoon ni pärjäisi paremmin.

Tuolla työhistorialla yms et mihinkään. Tai no, puhelinmyyjä voi tienata hyvin jopa useita tonneja kuussa jos on hyvä mut tää ei varmaan kelpaa.

Vierailija
54/106 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Tää juttu on ollut täällä jo aiemmin.

Ei voi pitää paikkaansa nämä summat

Kyllä voi. Yksinasuvan vuokran hyväksyttävä raja on kyllä pienempi, mutta jos saatavilla ei ole halvempaa vuokraasuntoa, kela hyväksyy isommankin vuokran mutta kehottaa etsimään halvempaa.

Vierailija
55/106 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun kaltainen luuseri mihinkään pääsisi. Joten unohda koko asia. Sun osa elämässä on elää köyhyydessä yksin. Ja se on sun oma valinta.

Vierailija
56/106 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pitkäaikaistyötön sairauden takia ja saan nettona 700e.

Jouduin pyytämään puolisolta rahaa lääkkeisiin, hänellä onneksi oli vielä rahaa.

Kiva jos sulle maksetaan kaikki.

Ongelma on ainakin siinä että et asu yksin.

Omistus vai vuokra?

Paljonko säästöjä?

Ap

Melko vähäinen määrä työttömiä asuu omistuskänpässa.  Ehkä syrjäisissä mökkimäisissa voisi asua.

Vierailija
57/106 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kapanteri.- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pitkäaikaistyötön sairauden takia ja saan nettona 700e.

Jouduin pyytämään puolisolta rahaa lääkkeisiin, hänellä onneksi oli vielä rahaa.

Kiva jos sulle maksetaan kaikki.

Ongelma on ainakin siinä että et asu yksin.

Omistus vai vuokra?

Paljonko säästöjä?

Ap

Melko vähäinen määrä työttömiä asuu omistuskänpässa.  Ehkä syrjäisissä mökkimäisissa voisi asua.

No meillä on ihan oikea omakotitalo eikä asuta syrjässä.

Vierailija
58/106 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ei ole voinut olla työttömänä koko ikäänsä,tulee työtarjouksen ,koulutus tarjoukset ,työkokeilut,kuntouttavat työtoiminnan ymja näistä 3 krt kieltäytyminen tuo NS ikikarenssin joihin sisältyy työssäoloehto eli on itse hommattava työpaikka ja oltava työssä lain määräävän ajan että oikeus työttömyysturvaan palaa .lisäksi toimeentulotukea vähennetään 40 % eli käytännössä toimeentulotukea maksetaan alle 300 euroa josta täytyy maksaa kaikki omat laskut sekä ruokansa jos nimittäin pystyy ostamaan enään ruokaansa.kelan sivulta löytyy tieto

Vierailija
59/106 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopimuksien kautta nämäkin rahat siirtyvät niin kuin sijoittamisessa. Jos ei tykkää, kannattaa mennä politiikkaan ja ajaa muutoksia. Öyhötys ei muuta mtään.

Vierailija
60/106 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

..jos pystyy enään ostamaan ruokaansa noin pienillä rahoilla piti kirjoittaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän