Tyly työkaveri
Työkaveri tekee pilkkaa ja yrittää ns. saada ansaan antamalla puutteellisia ohjeita työtehtäviä varten.
Miten tällaisen tyypin kanssa toimitaan? Koskaan ei kuulu edes kiitoksen sanaa, jos teet jotain kyseisen ihmisen pyynnöstä.
Kommentit (69)
Pyydä pomolta toinen ihminen siihen, joku ystävällinen. Hän ei ehkä halua olla tehtävässä neuvomassa. Sinulla on oikeus saada joku muu, jos ei suju sen toisen vuoksi.
Kuulostaa Valtion työpaikalta. Ei siinä muuta ko koeta kestää. Hae seuraa joistain muista vähän järkevämmistä.
Vierailija kirjoitti:
Miten hän pilkkaa?
Soittaa suutaan. "Miten et tuotakaan tiedä... Ei kai noin nyt voi ajatella... Ei tuo ole aiemminkaan keneltäkään on onnistunut, tuskin onnistuu sinultakaan..."
Eikä välttämättä vastaa mitään jos kysyt jotain.
En tiedä. Todella ärsyttävä työkaveri sinulla sen voi sanoa. Ei ole kasvanut se kaveri hiekkalaatikko ajoista. Minä välttelin jos vois ja puhuisin mahdollisimman vähän. Ekaks tietysti kysyisin että miksi antaa puutteellisia tietoja. Jos jatkuu maalitus niin pomolle sanoisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten hän pilkkaa?
Soittaa suutaan. "Miten et tuotakaan tiedä... Ei kai noin nyt voi ajatella... Ei tuo ole aiemminkaan keneltäkään on onnistunut, tuskin onnistuu sinultakaan..."
Joskus on tullut tärkeään työhön liittyvään kysymykseen vastaus, että hänelle riittää rupattelu, on oikeita töitä tehtävänä. 😐
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten hän pilkkaa?
Mutta noitahan on paljon raksalla.. Ovat aika pelkureita ja egoistisia ja pomon nuolijoita. Tykkäävät tuntea paremmuutta ja siksi veetuilevat.
Näihin (ihmisiin) olen myös törmännyt useammissa työpaikoissani viimeisen 10 vuoden aikana. Olen nähnyt heissä narsistisia ja psykopaattisia piirteitä. Nyt on toinen siskoistani saman tyyppinen. Mikä nyky-yhteiskunnassa on meneillään? Ennen oli paremmin, ihmiset pääsääntöisesti ystävällisiä ja kannustavia, sekä ammattiylpeitä.
Vierailija kirjoitti:
Näihin (ihmisiin) olen myös törmännyt useammissa työpaikoissani viimeisen 10 vuoden aikana. Olen nähnyt heissä narsistisia ja psykopaattisia piirteitä. Nyt on toinen siskoistani saman tyyppinen. Mikä nyky-yhteiskunnassa on meneillään? Ennen oli paremmin, ihmiset pääsääntöisesti ystävällisiä ja kannustavia, sekä ammattiylpeitä.
Jotenkin takakireää meno monessa paikassa. Eihän niissä sitten viihdy ollenkaan. Pitää saada melkeen lottovoitto että on rennot työkaverit eikä niitä ärsyttäviä V-maisia.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Todella ärsyttävä työkaveri sinulla sen voi sanoa. Ei ole kasvanut se kaveri hiekkalaatikko ajoista. Minä välttelin jos vois ja puhuisin mahdollisimman vähän. Ekaks tietysti kysyisin että miksi antaa puutteellisia tietoja. Jos jatkuu maalitus niin pomolle sanoisin.
Itse annan mielestäni tarvittavat tiedot. Tämä ei sitten välttämättä riitä ja jos kokemattomampi ei kysy, luulen ettäohjeistus oli riittävä. Ei siinä välttämättä sen kummempaa ole.
Mulla oli ennen tuollainen, opetti mut työhön, ei luottanut, ei kertonut kaikkea. Mitään erikoista en uskaltanut tehdä. Lähti sitten lyhyellä irtisanomisajalla eikä silloinkaan opettanut lisää, teki vaan pakolliset hommat ja lähti. Yllättäen huomasin, että osasinkin enemmän ja luotin itseeni, kun ei ollut enää sitä, jota piti pelätä. Tsemppiä ap, toivottavasti tuokin ihminen lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli ennen tuollainen, opetti mut työhön, ei luottanut, ei kertonut kaikkea. Mitään erikoista en uskaltanut tehdä. Lähti sitten lyhyellä irtisanomisajalla eikä silloinkaan opettanut lisää, teki vaan pakolliset hommat ja lähti. Yllättäen huomasin, että osasinkin enemmän ja luotin itseeni, kun ei ollut enää sitä, jota piti pelätä. Tsemppiä ap, toivottavasti tuokin ihminen lähtee.
Toivon samaa. Kun yritän kysyä tarkempaa ohjeistusta, saan äksyilyä osakseni. Välillä tekisi mieli kysyä suoraan mikä ihme toista oikein koko ajan voi risoa. Mutta ilmeisesti hän on tuollainen lähes aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon samaa. Kun yritän kysyä tarkempaa ohjeistusta, saan äksyilyä osakseni. Välillä tekisi mieli kysyä suoraan mikä ihme toista oikein koko ajan voi risoa. Mutta ilmeisesti hän on tuollainen lähes aina.
Jotenkin on koko ajan sellainen olo, että jos vastaat kuittailuun jotain, päädyt entistä pahemmin kyseisen ihmisen silmätikuksi.
Hpks kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse annan mielestäni tarvittavat tiedot. Tämä ei sitten välttämättä riitä ja jos kokemattomampi ei kysy, luulen ettäohjeistus oli riittävä. Ei siinä välttämättä sen kummempaa ole.
Kysytkö yleensä kaipaako toinen henkilö vielä jotain lisätietoja?
Esimies on hyvä enkä olisi halukas vaihtamaan työpaikkaa. Mutta en tiedä yhtään miten tämän työkaverin kanssa toimia.
Jospa on ammattitaidoton alainen. Syyttää muita kun ei osaa
Tiedätkö että jos et vain ole pätevä? Mulla on oli yksi nuori muka ammattilainen alallaan ja koulutukset ja kaikki käyty, joten perehdytys lähtee sitten siltä tasolta, kävi ilmi että kyseinen henkilö ei osaa alkeellisiakaan asioita ja kaikki mitä opetin meni niin sanotusti yli. Ei sellaista voi pitää alalla jossa pitää oikeasti osatakin jotain, ei työpaikka ole koulu.
Mutta kaiken voi toki nätistikin sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö että jos et vain ole pätevä? Mulla on oli yksi nuori muka ammattilainen alallaan ja koulutukset ja kaikki käyty, joten perehdytys lähtee sitten siltä tasolta, kävi ilmi että kyseinen henkilö ei osaa alkeellisiakaan asioita ja kaikki mitä opetin meni niin sanotusti yli. Ei sellaista voi pitää alalla jossa pitää oikeasti osatakin jotain, ei työpaikka ole koulu.
Mutta kaiken voi toki nätistikin sanoa.
Toki näin, rakas kollega. En arvannut että myös sinä pyörit täällä vapaa-ajallasi.
Minulla ollut vastaavia kokemuksia. Luin heidän saamiansa ohjeistuksen ja niissä ei lukenut asioita, joista kuittailivat minulle. Molemmat olleet samassa työssä firmassa ja toinen on edelleen.
Jäi todella epäselväksi miksi haluavat kyykyttää.
Kaipaisin ideoita. Todella erikoinen persoona kyseessä.