Tyly työkaveri
Työkaveri tekee pilkkaa ja yrittää ns. saada ansaan antamalla puutteellisia ohjeita työtehtäviä varten.
Miten tällaisen tyypin kanssa toimitaan? Koskaan ei kuulu edes kiitoksen sanaa, jos teet jotain kyseisen ihmisen pyynnöstä.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
"Mä en nyt ymmärtänyt, että mitä oikein tarkoitit?
"Tuo ei kuulostanut kovin kivalta/asialliselta."
"Onko niin, että et pitänyt siitä, että kysyin?
"Toivoisitko, että puhuttaisiin vähemmän?"
" Tuntuu, että nyt taisit närkästyä. Mistä syystä?"
"Sulla taitaa olla huono päivä tänään, kun vastasit aika tylysti."Minäkin hyydyn, ja ottaa niin päähän jälkeenpäin. Eniten siinä harmittaa se, ettei puolustanut itseään ja oli hiljaa. Ei niinkään se, että toinen käyttäytyy huonosti.
Tekisi mieli räjähtää, mutta se ei ole fiksua eikä auta. Vai auttaisko sittenkin
Kiitos
Niin ja olisko yleispätevä "mitä oikein sanoit, sanotko uudestaan?" Lisäaikaa tuova lause, joka sopii kaikkeen. Niin saisi itselleen vähän aikaa ja tsäänssiä puolustaa itseään tyypin seuraavan lauseen jlk. Ja jos vastaa siihen et "en mä mitään erityistä sanonut" Niin vois sanoa vaikka että "no niin mä vähän ajattelinkin." Tai jos vielä kehtaa jatkaa ikävästi, niin sitten tyyliin jtn "no kuulin mä oikein, ja aika erikoiselta kuulostaa"
Itsensä puolustaminen on vaikeaa joskus, mutta sen voi tehdä fiksusti. Pitää harjoitella. Ja joskus jopa niin, että minuutin päästä kun saa itsensä kasaan niin palaa asiaan "palaan vielä tohon mitä äsken sanoit, ei kuulostanut minusta asialliselta" .
Tästä lähdin itse ja inen olen edistynyt
Vierailija kirjoitti:
Niin ja olisko yleispätevä "mitä oikein sanoit, sanotko uudestaan?" Lisäaikaa tuova lause, joka sopii kaikkeen. Niin saisi itselleen vähän aikaa ja tsäänssiä puolustaa itseään tyypin seuraavan lauseen jlk. Ja jos vastaa siihen et "en mä mitään erityistä sanonut" Niin vois sanoa vaikka että "no niin mä vähän ajattelinkin." Tai jos vielä kehtaa jatkaa ikävästi, niin sitten tyyliin jtn "no kuulin mä oikein, ja aika erikoiselta kuulostaa"
Itsensä puolustaminen on vaikeaa joskus, mutta sen voi tehdä fiksusti. Pitää harjoitella. Ja joskus jopa niin, että minuutin päästä kun saa itsensä kasaan niin palaa asiaan "palaan vielä tohon mitä äsken sanoit, ei kuulostanut minusta asialliselta" .
Tästä lähdin itse ja inen olen edistynyt
Kiitos jakamistasi ajatuksista. Todella hyvältä edistykseltä kuulostaa. Varmasti on helpottanut elämää.
Helpointa tietenkin olisi se, että se tyly työkaveri tekisi sen muutoksen parempaan. Vaan eihän se tee.
Vierailija kirjoitti:
Helpointa tietenkin olisi se, että se tyly työkaveri tekisi sen muutoksen parempaan. Vaan eihän se tee.
Minulle on jotenkin vaikeaa asennoitua siihen, ettei tylysti käyttäytyvää ihmistä kohtaan tarvitse olla mukava. Koen suurta painetta itse käyttäytyä hyvin ja yrittää nousta tilanteen yläpuolelle. Jälkikäteen sitten tilanteen katkaiseminen vaikenemalla harmittaa ja mieleen voi nousta todella kiukkuisia ajatuksia ikävästi käyttäytynyttä ihmistä kohtaan. Oman mielenrauhan kannalta olisi useimmiten paras vaihtoehto, jos edes jotenkin (vaikkei edes kovin mallikelpoisesti) saisi ilmaistua sen ettei toisen käytös ole ok.
Aiemmassa työpaikassa oli rennompi ilmapiiri. Harmittaa jossain määrin se, että uudessa työpaikassa ei ole yhtä hyvä ilmapiiri.
Jos työpaikalla on kusipäitä,niin silloin esihenkilön ON PUUTUTTAVA
asiaan!!
Jos hän ei saa mitään aikaiseksi,niin seuraavaksi yhteys pääluottamusmieheen!
Olen ollut työpaikassa,jossa monta vuotta sai kestää KUSIPÄÄTÄ!
Myös ESIHENKILÖ oli MULKKU,kun siirsi minut ja erään toisen työntekijän toiseen kohteeseen,kun piti vähentää pari työntekijää.
Ei TIETENKÄÄN SITÄ KUSIPÄÄTÄ siirtänyt!😡
Tätä samaa tapahtuu myös kouluissa,jossa KUSIPÄÄ oppilas saa jäädä ja kiusattu siirretään pois!😡
"Mä en nyt ymmärtänyt, että mitä oikein tarkoitit?
"Tuo ei kuulostanut kovin kivalta/asialliselta."
"Onko niin, että et pitänyt siitä, että kysyin?
"Toivoisitko, että puhuttaisiin vähemmän?"
" Tuntuu, että nyt taisit närkästyä. Mistä syystä?"
"Sulla taitaa olla huono päivä tänään, kun vastasit aika tylysti."
Minäkin hyydyn, ja ottaa niin päähän jälkeenpäin. Eniten siinä harmittaa se, ettei puolustanut itseään ja oli hiljaa. Ei niinkään se, että toinen käyttäytyy huonosti.
Tekisi mieli räjähtää, mutta se ei ole fiksua eikä auta. Vai auttaisko sittenkin