Vaimon päiväkirjat
Moi,
Miehenä kirjoitan ja haluisin mielipiteitä niin miehiltä kuin naisilta.
Olen naimisisissa, onnellisesti jo vuosia ja lapsiakin on.
Ehkäpä tyhmä kysymys:
Vaimo siirti lapsuudenkodistaan loputkin muistonsa meille ja mukana tuli vanhat päiväkirjat,joita olemme katsoneet yhdessä, vaikka ei hän olisi halunnut näyttää niitä.
Niissä on tarkkaan kaikki vanhojen poikaystävien kanssa eletyt hetket, käydyt asiat, tehdyt asiat....jne.
Onko normaalia jos minua häiritsee mokomat kirjat?
Pelottaa, että hän lukee ja kaiholla muistelee jotain mennyttä...
Saattaa kuulostaa tyhmältä, mutta eihän se ole kiva lukea, miten oma vaimo on ehdotellut joskus jollekin toiselle, mistä saa vielä lukea....
Hän oli kaiken muun ohella mustasukkainen myös menneisyydestäni. Alussa kyseli kuinka monen ihmisen kanssa olen ollut, mitä tehnyt ja jne.. En olisi vastannut jos olisin tiennyt miten mies jäi näitä tietoja märetimään. Suutuspäissään alkoi sitten käyttää näitä tietojaan minua vastaan. Aina kun riideltiin muistutti miten olin elämääni elänyt häntä ennen, aikani tunsin syyllisyyttä ja pyysin jopa anteeksi (!!??) sitä etten ollut tajunnut elää suurinpiirtein selibaatissa ja tynnyrissä tätä miestä varten. Viimeinen pisara oli kun yllätin hänet lukemassa päiväkirjaani. Mies ei tiennyt että olin nähnyt hänen lukevan ja kysyin häneltä että oletko ikinä lukenut päiväkirjaani? Mies kielsi asian, inhosin miestä sen jälkeen ja erosimme.
Apeelle, älä jää miettimään vaimosi menneisyyttä, se syö vaan sinua itseäsi ja teidän suhdettanne. Jokaisella meillä on menneisyys, siitä ei pääse yli eikä ympäri.