Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ratkaista ongelma? Lapsi kiukuttelee aina kun olen väsynyt, mutta valvottaa minua öisin

Vierailija
30.09.2022 |

Aina kun olen väsynyt, niin lapsi kiukuttelee. Tekee kiellettyjä asioita huomiota saadakseen, kiukuttelee ja itkee suunnilleen kaikesta ja mikään ei onnistu ilman kiukkua. Kun en ole väsynyt, ei kiukuttele vaan on ihan tyytyväinen iloinen lapsi, ja kaikki sujuu hyvin. Mutta lapsi herättää minua öisin ja valvottaa öisin ja siksi olen väsynyt, huonojen öiden jälkeen todella väsynyt. Neuvoja?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen ikä olisi oleellinen tieto.

Vierailija
2/63 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi muualle nukkumaan pari yötä viikossa, tai hoitaja kotiin ja sinä muualle nukkumaan pari yötä viikossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytti neljä kuun alussa. Ap

Vierailija
4/63 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi muualle nukkumaan pari yötä viikossa, tai hoitaja kotiin ja sinä muualle nukkumaan pari yötä viikossa. 

Ei minulla ole varaa palkata mitään yöhoitajia. Palkkani ei ole suuri. Eikä minulla ole mitään muualle-paikkaa lapselle. Ap

Vierailija
5/63 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljävuotiaalle voi jo pitää kuria ja antaa tuntuviakin rangaistuksia.

Vierailija
6/63 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi 4-vuotias lapsi herättelee? Onko normaali vai erityistarpeinen?

Vierailija
7/63 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivätkös ne kaikki ole "erityisiä" tai "nepsyjä" nykyään?

Vierailija
8/63 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On aina heräillyt ja herätellyt. Syytä ei ole tiedossa. Mitään erityistarpeisuutta ei ole missään epäilty. Ap

Vierailija
9/63 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On aina heräillyt ja herätellyt. Syytä ei ole tiedossa. Mitään erityistarpeisuutta ei ole missään epäilty. Ap

No siinä tapauksessa ihan vain kieltäisin herättelyn ja rangaistukset käyttöön, jos ei sanomalla usko. Ei toisia voi valvottaa huvin vuoksi, ei edes vanhempaa.

Vierailija
10/63 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota viereen tai samaan huoneeseen nukkumaan, helpottaisko se heräilyyn?

Meillä ainakin toinen lapsi on sellainen että ei vieläkään kohta 6v uskalla nukkua yksin omassa huoneessa. Tavallisesti nukkuu isoveljen kanssa mutta jos veli on yökylässä niin täytyy päästä vanhempien kanssa samaan huoneeseen.

Vierailija
11/63 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siinä tapauksessa ihan vain kieltäisin herättelyn ja rangaistukset käyttöön, jos ei sanomalla usko. Ei toisia voi valvottaa huvin vuoksi, ei edes vanhempaa.

Miten kielletään herättely? Tai siis miten saadaan lapsi muka tottelemaan sitä kieltoa? Tietenkin olen sanonut useasti, että yöllä ei saa herättää äitiä (ellei ole oikeasti hätä). Mutta herättää silti. Välillä tekee sen niin unesta tokkuraisena, että ei taida edes ymmärtää mitä tekee. Mitä ihmeen rangaistuksia minä yöllä alkaisin antamaan?

Ap

Vierailija
12/63 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota viereen tai samaan huoneeseen nukkumaan, helpottaisko se heräilyyn?

Meillä ainakin toinen lapsi on sellainen että ei vieläkään kohta 6v uskalla nukkua yksin omassa huoneessa. Tavallisesti nukkuu isoveljen kanssa mutta jos veli on yökylässä niin täytyy päästä vanhempien kanssa samaan huoneeseen.

Herättää minut silti, vaikka nukkuisi missä. Ap

Vierailija
13/63 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän vielä kysyisin, että entä jos lapsi osoittautuisi erityistarpeiseksi. Niin millaiset keinot sitten auttaisi aloituksessa kirjoittamaani ongelmaan? Ap

Vierailija
14/63 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi viereen nukkumaan (ymmärsin, että isä ei ole kuvioissa) ja kun lapsi herättää, niin todetaan, että pää tyynyyn, nyt nukutaan.

Vierailija
15/63 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on täydellinen fyysinen ja psyykkinen ylivoima suhteessa siihen 4-vuotiaaseen. Mutta silti häviät sille ja joudut sen pompottelemaksi. Missä on vika?

Vierailija
16/63 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sä käyttäydyt eri tavalla väsyneenä ja se vaikuttaa lapseen? Olet ehkä lyhyt pinnainen ja vaativa? Lapsi sitten reagoi ainoalla osaamallaan tavalla eli kiukuttelemalla. Ei niin pieni ymmärrä vanhemman väsymystä. Mutta siis fake until you make it tai hanki yöhoitaja välillä.

Vierailija
17/63 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on täydellinen fyysinen ja psyykkinen ylivoima suhteessa siihen 4-vuotiaaseen. Mutta silti häviät sille ja joudut sen pompottelemaksi. Missä on vika?

Uhhuh. Onko sinulla kokemusta lasten yöheräilystä?

Ap

Vierailija
18/63 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kielletään herättely? Tai siis miten saadaan lapsi muka tottelemaan sitä kieltoa? Tietenkin olen sanonut useasti, että yöllä ei saa herättää äitiä (ellei ole oikeasti hätä). Mutta herättää silti. Välillä tekee sen niin unesta tokkuraisena, että ei taida edes ymmärtää mitä tekee. Mitä ihmeen rangaistuksia minä yöllä alkaisin antamaan?

Ap

Siis ei yöllä tietenkään, mutta esim. seuraavalle päivälle. Televisiokielto on meillä usein käytössä, jos ei uskota sanomisia.

Vierailija
19/63 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kiukuttelee aina kun itse olet väsynyt, ehkä omassa käytöksessä on jotain mikä provosoi lastakin hakemaan huomiota tuolla tavalla. Tai lapsi on itsekin väsynyt valvomisesta.

Minkälaiset iltarutiinit, nukahtaako lapsi itsekseen? Kuorsaako tms vai mikä herättää painajaiset?

Vierailija
20/63 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole varaa palkata mitään yöhoitajia. Palkkani ei ole suuri. Eikä minulla ole mitään muualle-paikkaa lapselle. Ap

Missäs se lapsen isä on? Voit antaa lapsesi adoptioon jos mikään ei kerran tilannettasi auta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi