Tarviiko ihminen unelmia?
Jos niitä ei ole, niin kannattaako väkisin keksiä? Ei oo pitkään aikaan ollu mitään ja oon ihan tyytyväinen nykyhetkessä elämiseen, mutta ulkoapäin annetaan sellaista viestiä, että kyllä niitä unelmia olis hyvä olla.
Kommentit (3)
No kyllä ne itselle aika tärkeitä on. Tai ehkä enemmän tavoitteet, vaikka niitä ei kaikkia saavuttaisikaan.
Tavallaan olisi kiva pysähtyä nauttimaan nykyhetkestä, eikä aina paahtaa eteenpäin. Mutta toisaalta mun unelmat ei ole mitään erityisen suuria. Kyllähän sitä välillä haaveilee esim. lottovoitosta, mutta unelmat on enemmän sitten kivoja reissuja, pitkä viikonloppu kotona, ihana ilta kavereiden kanssa, ensi kesän mökkilomat... kirjan kirjoittaminen, harrastuksessa kehittyminen.
Unelmat ehkä auttaa hahmottamaan, mitä elämästä puuttuu tai mitä voisi olla enemmän. Minulla kaikkien unelmien teemana on vapaus tehdä enemmän itselle tärkeitä asioita. Se sitten kertoo mitä on tavoiteltava.
Mutta jos sinulla on tällä hetkellä hyvä elämä, niin nauti siitä. Kyllä ne unelmat tulee kuvioihin taas, kun on hankalampaa!
Ajatuksia?