Mieheni elättäjä
Mieheni on työssäkäyvä ihminen, mutta hänen kaikki rahansa menevät tällä hetkellä velkoihin. Välillä hän joutuu myös pyytämään minulta rahaa. Ei velkojen maksamiseen, mutta muihin pieniin menoihin.
Mies on myös minulle velkaa sillä asumiskustannukset meillä menee puoliksi ja mies ei aina omaa osuuttaan pysty maksamaan.
Ajoittain tämä on todella väsyttävää, kaipaisin rinnalle ihmisen, joka olisi taloudellisesti vakaa.. Rakastan kuitenkin tuota miestä todella paljon.
En tiedä mitä tekstillä haen ehkä vertaistukea tai neuvoja..?
Kommentit (44)
Kerro nyt miksi mies on velkaantunut, ja milloin.
Kerro samalla paljon mies on sinulle mielestäsi "velkaa" ja kuinka varakkaasta perheestä olet
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mies on velkaantunut AP:lle ja ei pysty maksamaan osuuttaan elämisestä kun makselee niitä velkoja
Vierailija kirjoitti:
Hän on tehnyt tyhmiä asioita nuoruudessaan, joista ajan saatossa kasaantui isohko velka. Ottanut lainoja, ostellut asioita osamaksulla, pikavippejä, juomista jne. Nämä on monimutkaisia asioita, mitä minäkään en kaikkea tiedä, koska tämä on mieheni ns "entistä elämää".
Parisuhteemme myötä hän on oppinut todella paljon rahan käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Minä elätän vaimoni, hänen oma palkkansa menee harrastuksiinsa ja velkoihin. En edes viitsi ajatella että olisi jotain velkaa, kun ei puoliksi pysty menoja kuitenkaan maksamaan.
Pistettänkö AP kumppanit vaihtoon ja nautitaan vakaasta elämästä? :D
Hyvin sanottu. Itse elin 27 vuotta samanlaista elämää.
Vierailija kirjoitti:
Minä elätän vaimoni, hänen oma palkkansa menee harrastuksiinsa ja velkoihin. En edes viitsi ajatella että olisi jotain velkaa, kun ei puoliksi pysty menoja kuitenkaan maksamaan.
Pistettänkö AP kumppanit vaihtoon ja nautitaan vakaasta elämästä? :D
Sinähän olisit narsisti jos et maksaisi kiltisti.
Vierailija kirjoitti:
Vain harvoissa suhteissa molemmilla on yhtä suuri palkka, sama varallisuus ja yhtä suuret perinnöt odottamassa. On aivan normaalia, että perheessä toinen maksaa enemmän. Se voi myös muuttua toisin päin jossain vaiheessa.
Juurikin noin. Elämä koettelee myös rahallisesti, kun tulee sairauksia, työttömyyttä jne...
Kyllä rakkauden eteen antaa ihan kaikkensa niin kauan kun se rakkaus kestää 🤣 😍
Ei meilläkään mitään laskuja puolitella kun kummankin rahat ovat menneet lähes 40v yhteiseen talouteen ja yhteiseen hyvinvointiin.
Ei meillä olekkaan mitään järkeä kulujen puoliksi laskemisessa mutta monissa tapauksissa se on tarpeellista jos toinen ei hallitse rahankäyttöä tai on muita syitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En löytänyt aloituksesta rakkautta. Sillälailla.
Sitä en tullutkaan tänne julistamaan, vaan kaipaamaan nimenomaan vertaistukea.
Harmi kun ite oon jo jättänyt kaltoinkohtelijan niin vertaistuki jäämiseen on nolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on tehnyt tyhmiä asioita nuoruudessaan, joista ajan saatossa kasaantui isohko velka. Ottanut lainoja, ostellut asioita osamaksulla, pikavippejä, juomista jne. Nämä on monimutkaisia asioita, mitä minäkään en kaikkea tiedä, koska tämä on mieheni ns "entistä elämää".
Parisuhteemme myötä hän on oppinut todella paljon rahan käyttöä.
Ai entistä? No miksi maksat sitä myt?
Siis nainen halua vertaistukea kun maksaa miehen menoja?
Jos miehet hakis sitä kans,täällä ois puoli miljoonaa kyselijää samantien.
Taustat vaikuttavat paljon.
Meilläkin minä tällä hetkellä ns. Elätän miestäni. Hän joutui taloudellisesti tukalaan tilanteeseen ilman omaa syytään. Laadittiin yhdessä suunnitelma kuinka selvitä tilanteesta ilman, että hän menettää luottotietonsa ja osa suunnitelmaa on, että minä huolehdin nyt pari vuotta vuokrasta, laskuista ja suurimmasta osasta muista juoksevista kuluista. Tasapainotettiin tämä niin, että molemmilla jää myös ns. "Käyttörahaa" itselleen.
Mielestäni parisuhteessa ollaan tiimi, ja vastoinkäymiset testaavat kuinka lujasti ollaan valmiita toimimaan tiiminä. Elämme samaa elintasoa joka on sopeutettu vallitsevaan tilanteeseen. Vaikkemme naimisissa olekaan, niin miehen taloudelline ahdinko on myös minun ahdinkoni ja siitä selvitään molempien varallisuutta käyttämällä. Enkä koe että mies jäisi tästä mitään "velkaa". Tiukkoina kuukausina olemma molemmat tiukilla, parempina aikoina minä maksan päivittäisiä kuluja enemmän niin että miehellekin jää suunnilleen saman verran omaa rahaa käyttöön velkojensa lyhentämisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vain harvoissa suhteissa molemmilla on yhtä suuri palkka, sama varallisuus ja yhtä suuret perinnöt odottamassa. On aivan normaalia, että perheessä toinen maksaa enemmän. Se voi myös muuttua toisin päin jossain vaiheessa.
Juuri näin. Esimerkiksi meillä puolisollani on paljon minua suurempi palkka. Kuitenkin hänen jo saamansa tai tulevaisuudessa tulevat perinnöt ovat pieniä, muutaman kymppitonnin kokoisia. Itselläni siis paljon pienemmät palkkatulot mutta joskus tuleva perintö sitten taas vähintään puolen miljoonan luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Taustat vaikuttavat paljon.
Meilläkin minä tällä hetkellä ns. Elätän miestäni. Hän joutui taloudellisesti tukalaan tilanteeseen ilman omaa syytään. Laadittiin yhdessä suunnitelma kuinka selvitä tilanteesta ilman, että hän menettää luottotietonsa ja osa suunnitelmaa on, että minä huolehdin nyt pari vuotta vuokrasta, laskuista ja suurimmasta osasta muista juoksevista kuluista. Tasapainotettiin tämä niin, että molemmilla jää myös ns. "Käyttörahaa" itselleen.
Mielestäni parisuhteessa ollaan tiimi, ja vastoinkäymiset testaavat kuinka lujasti ollaan valmiita toimimaan tiiminä. Elämme samaa elintasoa joka on sopeutettu vallitsevaan tilanteeseen. Vaikkemme naimisissa olekaan, niin miehen taloudelline ahdinko on myös minun ahdinkoni ja siitä selvitään molempien varallisuutta käyttämällä. Enkä koe että mies jäisi tästä mitään "velkaa". Tiukkoina kuukausina olemma molemmat tiukilla, parempina aikoina minä maksan päivittäisiä kuluja enemmän niin että miehellekin jää suunnilleen saman verran omaa rahaa käyttöön velkojensa lyhentämisen jälkeen.
Näinhän sen pitäisi rakkaudellisessa parisuhteessa mennäkin. Ei ajatella vain itseä vaan kokonaisuutta niin että molemmilla on mahdollisimman hyvä olla.
Mies voi maksaa sinulle velkansa sängyssä. Yksi laukeaminen vähentää velkaa 50€. Luonnollisesti velka vähentyy.
Miksi mies jää sulle velkaa? Mikset vaan maksa isompaa osuutta teidän yhteisistä kuluista kun sulla varallisuutta kerta on ja rakastat miestä ja haluat olla sen kanssa? Ei se oo mitään hukkaan heitettyä rahaa jos kumppaninsa kuluja maksaa vaan se on panostus teidän yhteiseen elämään ja yhteiseen tulevaisuuteen.
Mies käyttää aloittajaa hyväksi. Suosittelen aloittajalle ensin terapiaa tai esim mielenterveystalon tai vastaavan jämäkkyysharjoituksia joita löytyy ilmaiseksi netistä. Sitten aloittaja tekee jonkun seuraavista: antaa asian olla. Tai muuttaa erilleen miehestä ja lopettaa suhteen. Tai muuttaa erilleen miehestä ja jatkaa suhdetta mutta ei anna miehelle enää rahaa. Yhteiset esim kahvilakulut jaetaan joko puoliksi tai nettotulojen suhteessa. Tai jatkaa yhdessä asumista mutta ei anna miehelle enää rahaa. Ikinä.
Yleinen elämänkokemus osoittaa että jos aloittaja lopettaa sponsoroinisen mies etsii uuden sponsorin. Ikävä kyllä näin. Uskon että aloittaja löytää pian sopivamman miehen. Terapia ja jämäkkyyshrjoitukset ovat hyödyksi joka tapauksessa, viineistään silloin kun aloittajasta tulee äiti.
Ymmärrätkö ap että mies käyttää sinua hyväkseen?
Hän "makselee velkojaan" ja sinä kaiken muun.
Mahtaakohan ne velat tulla koskaan edes maksettua? Tuskinpa. Voi ottaa lisää koska miehellä ei ole huolen häivää palvelun ja pankin toimiessa moitteettomasti.