Mieheni elättäjä
Mieheni on työssäkäyvä ihminen, mutta hänen kaikki rahansa menevät tällä hetkellä velkoihin. Välillä hän joutuu myös pyytämään minulta rahaa. Ei velkojen maksamiseen, mutta muihin pieniin menoihin.
Mies on myös minulle velkaa sillä asumiskustannukset meillä menee puoliksi ja mies ei aina omaa osuuttaan pysty maksamaan.
Ajoittain tämä on todella väsyttävää, kaipaisin rinnalle ihmisen, joka olisi taloudellisesti vakaa.. Rakastan kuitenkin tuota miestä todella paljon.
En tiedä mitä tekstillä haen ehkä vertaistukea tai neuvoja..?
Kommentit (44)
Minä elätän vaimoni, hänen oma palkkansa menee harrastuksiinsa ja velkoihin. En edes viitsi ajatella että olisi jotain velkaa, kun ei puoliksi pysty menoja kuitenkaan maksamaan.
Pistettänkö AP kumppanit vaihtoon ja nautitaan vakaasta elämästä? :D
Neuvoni, kun nyt kysyit, on se että jos hyväksyt tuon, hyväksy se.
Miehesi ei pysty huolehtimaan raha-asioistaan, mikä on harmillista eikä todennäköisesti tule ikinä muuttumaan. Jos silti haluat suhdetta jatkaa, hyväksy se tosiseikka että miehesi on elätti. Pääset vähemmällä mieliharmilla kun lakkaat toivomasta että asiat olisi toisin.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei pakota makselemaan mitään tai lainaamaan tai olemaan edes suhteessa.. muistakaa naiset aina se. hieno juttu kylläkin että rakastat häntä oikeasti etkä vain "ole siinä" niinkuin moni muu .
Ehkä rakkaus on se syy miksi tässä jaksaa olla. Ollaan miehen kanssa näistä asioista puhuttu ja ei tämä aina kummallekaan helppoa ole. Mieheni tulee köyhästä perheestä ja minä taas ehkä hieman varakkaammasta. Meillä ei koskaan ollut rahahuolia lapsuudessani (tai niitä ei ainaskaan näkynyt)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei pakota makselemaan mitään tai lainaamaan tai olemaan edes suhteessa.. muistakaa naiset aina se. hieno juttu kylläkin että rakastat häntä oikeasti etkä vain "ole siinä" niinkuin moni muu .
Ehkä rakkaus on se syy miksi tässä jaksaa olla. Ollaan miehen kanssa näistä asioista puhuttu ja ei tämä aina kummallekaan helppoa ole. Mieheni tulee köyhästä perheestä ja minä taas ehkä hieman varakkaammasta. Meillä ei koskaan ollut rahahuolia lapsuudessani (tai niitä ei ainaskaan näkynyt)
Onko rakkaus se taikasana jolla jaksaa katsella köyhistä oloista tulevaa ressukkaa. Voi sinua, voimia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon että tää on vaan trolli eikä joku kerma perse taas itke itseään uneen kun toinen on niin köyhä
En löytänyt aloituksesta rakkautta. Sillälailla.
Ap. Mielestäni teet oikein. Raha on vain rahaa. Rakkaus voittaa kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Minä elätän vaimoni, hänen oma palkkansa menee harrastuksiinsa ja velkoihin. En edes viitsi ajatella että olisi jotain velkaa, kun ei puoliksi pysty menoja kuitenkaan maksamaan.
Pistettänkö AP kumppanit vaihtoon ja nautitaan vakaasta elämästä? :D
Kyllähän sitä välillä miettii, minkälaista se vakaa elämä olisi..
Ota ero heti, kun olet raskaana. Koska kun lapsi on syntynyt, et jaksa enää katsella tuollaista luuserimiestä.
Vierailija kirjoitti:
En löytänyt aloituksesta rakkautta. Sillälailla.
Sitä en tullutkaan tänne julistamaan, vaan kaipaamaan nimenomaan vertaistukea.
Voihan se olla että pelaa kaikki rahansa ja makselee niitä pikavippejä sitten jos ja kun jaksaa. Jos peliongelmaa niin harkitsisin vakaasti eroa. Sinun olisi ainakin hyvä tietää mistä nämä velat johtuvat ja kuinka paljon niitä on jäljellä. Mustaa valkoiselle.
Vierailija kirjoitti:
Ota ero heti, kun olet raskaana. Koska kun lapsi on syntynyt, et jaksa enää katsella tuollaista luuserimiestä.
Minun palkalla ei lapsia ole varaa elättää
Miksi mies on velkaantunut? Hyvin oleellinen tieto.
Jos todella sydämestäsi rakastat tuota ihmistä,niin unohda ne rahat jotka olet hänelle antanut. Als pidä niitä velkana tai lainana, vaan lahjana ja elättämisen kuten sanoitkin.
Velkaa sinullekin oleminen kalvaa häntä jatkuvasti, ja ajaa hänet olemaan yhä vain enemmän ja enemmän velkaa, kun yrittää osallistua kuluihin vaikkei oikeadi pysty.
Laittakaa yhdessä hänen raha-asiansa ojennukseen ja menkää kohti vakaampaa tulevaisuutta, yhdessä, yhteisin rahoin.
Ehkä jonain päivänä tilanne kääntyy toisin päin ja hän voi elättää sinua. Nyt on kuitenkin aika katkaista lisävelkaantuminen ja sopia yhdessä jatkosta.
Siis vain, jos oikeasti rakastat häntä ja haluat yhteisen tulevaisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Voihan se olla että pelaa kaikki rahansa ja makselee niitä pikavippejä sitten jos ja kun jaksaa. Jos peliongelmaa niin harkitsisin vakaasti eroa. Sinun olisi ainakin hyvä tietää mistä nämä velat johtuvat ja kuinka paljon niitä on jäljellä. Mustaa valkoiselle.
Olemme asiasta keskustelleet. Ei ole peliongelmaa ja pysyn kartalla hyvin velkojen määrästä.
Oletteko te olleet niin lyhyen aikaa puolisoidenne kanssa, että makselevat velkaa? Vai onko nämä velat otettu teidän suhteenne aikana ja miksi on otettu? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Minun on turha ketään moraalisaarnata veloista kun olen itse korvia myöten, mutta kyllä silti pystyn oman osuuteni taloudesta maksamaan. Ei mies minun velkoja joudu miettimään missään vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Jos todella sydämestäsi rakastat tuota ihmistä,niin unohda ne rahat jotka olet hänelle antanut. Als pidä niitä velkana tai lainana, vaan lahjana ja elättämisen kuten sanoitkin.
Velkaa sinullekin oleminen kalvaa häntä jatkuvasti, ja ajaa hänet olemaan yhä vain enemmän ja enemmän velkaa, kun yrittää osallistua kuluihin vaikkei oikeadi pysty.Laittakaa yhdessä hänen raha-asiansa ojennukseen ja menkää kohti vakaampaa tulevaisuutta, yhdessä, yhteisin rahoin.
Ehkä jonain päivänä tilanne kääntyy toisin päin ja hän voi elättää sinua. Nyt on kuitenkin aika katkaista lisävelkaantuminen ja sopia yhdessä jatkosta.Siis vain, jos oikeasti rakastat häntä ja haluat yhteisen tulevaisuuden.
Kiitos tästä kommentista, tottakai haluan!
Ryhdy sinkuksi, niin minäkin tein. Ei tarvii enää mitään tukea paitsi vastavuoroista. Tää vauvis on siitä kiva, kun tajuu miten kivaa on olla sinkku. Kukaan ei petä, jätä eikä marmata tai ole jotain vailla. Lapsetkin jo aikuisia. Voi että!
Vain harvoissa suhteissa molemmilla on yhtä suuri palkka, sama varallisuus ja yhtä suuret perinnöt odottamassa. On aivan normaalia, että perheessä toinen maksaa enemmän. Se voi myös muuttua toisin päin jossain vaiheessa.