Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hommatkaa nyt hyvät ihmiset sitä KÄTEISTÄ

Vierailija
29.09.2022 |

Jos kortit ei toimi. Saa ostokset hoidettua ja bensat tankattua.

https://yle.fi/uutiset/3-12644418

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt se alkaa...

Mutsis synnytys?

Periaatteessa joo. Maapallon vois ajatella äidiksi(Gaia) ja Ison Kirjan mukaan synnytystuskissa nyt ollaan.

Vierailija
22/65 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jossain vielä käsikäyttöisiä seteliautomaattibensapumppuja?

Kauppias voi ottaa setelin taskuun ja kaataa tankkiin sovitun määrän, esim. kymmen litraa kahden kympin seteliä vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kultaa. Kulta ei menetä arvoaan.

Sanoisin että hivenen epäkäytännöllinen ruokakaupassa

Kullasta voi valmistaa vaikka mitä. Kestävä ja hyvä materiaali, hampaista koruihin. Kyllä se oravannahan voittaa maksuvälineenä.

https://www.valitutpalat.fi/artikkelit/13-faktaa-joita-et-todennakoises…

"Kultaa on käytetty lääketieteessä vuosituhansien ajan

Muinaiset roomalaiset oppivat etruskeilta, että kullasta voi tehdä hammassiltoja. 1900-luvun lääkärit lievensivät nivelreumapotilaiden kipua ja turvotusta lihaksensisäisillä kultapiikeillä, joilla on tulehdusta estäviä ominaisuuksia. Nykyään jotkut onkologit käyttävät kultayhdisteitä kutistamaan syöpäkasvaimia."

Vierailija
24/65 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kultaa. Kulta ei menetä arvoaan.

Mitä teet kullallasi ydinsodan jälkeen ;)

Enemmän kuin rahalla.

Kaikki eivät kuole ydinsodassa.

Vierailija
25/65 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sitä nostetaan jos ei maksuvälineet toimi? Vai enkö ymmärrä juttua oikein

Vierailija
26/65 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on oikeassa mutta osittain väärässä, koska käteinen poistetaan. Mistäkö tiedän? Haloo, olen kohta 50, veljeni on yliopiston tohtori, tunnen sijoittajia ja monia alan asiantuntijoita. Minun neuvoni on. Ostakaa unssin hopeakolikoita ja 10-20 frangin kultakolikoita. Inflaatio ei vaikuta niihin. Haluatteko oikeasti näiden lisäksi selvitä muutenkin jos pahin tapahtuu? Minä osaan kertoa, mutta minuun on vaikea saada yhteyttä. Mutta huutelen täällä välillä, olkaa vahvoja älkääkä pelätkö 😊

Vierailija
27/65 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin myydä persettä.

Lyöt perseen tiskiin kaupan kassalla, vaihtokaupaksi leipää? 🤣

Vierailija
28/65 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne kaupassa voi ottaa edes sitä rahaa vastaan, kun ei kassakärjestelmä toimi. Kun loppuu laskimesta patterit, niin ollaan pulassa.

Kuka se sanoikaan, että kouluissa ei pitäisi lapsia kiusata päässälaskuilla, kertomaskuillsa, allekkainlaskuilla tai muullakaan nipottamisella - kaiken kun voi laskea laskimella.

On valolla toimivia laskimia ollut jo vaikka kuinka kauan. Taskulamppuja on, joihin saa valoa veivaamalla. Meillä on varauduttu muuten sähkökatkoon, mutta kaukolämpö ei toimi ilman sähköä ja muuta lämpöä ei ole.

Vierailija
29/65 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri laitettiin putiikki kiinni ja hyvin toimi viimeistenkin asiakkaiden korttimaksut. Ei siis kaikkialla ole nurin kuitenkaan. 

Vierailija
30/65 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jossain vielä käsikäyttöisiä seteliautomaattibensapumppuja?

Kauppias voi ottaa setelin taskuun ja kaataa tankkiin sovitun määrän, esim. kymmen litraa kahden kympin seteliä vastaan.

Kaataa mistä? Kyllä se ksuppiaskin tarvitsee sähköä siihen pumpun toimintaan.

Vierailija
31/65 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ymmärrä. Maksupääte ei toimi. Kortit kyllä toimivat, joten niillä saa rahaa nostettua.

Vierailija
32/65 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa on että ranteita pakottaa!

Vierailija
33/65 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, eilen joku väitti, että ei sellaista tilannetta ole, että maksupääte ei toimisi, kyse oli muka aina käyttäjän osaamattomuudessa.

Vierailija
34/65 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP on oikeassa mutta osittain väärässä, koska käteinen poistetaan. Mistäkö tiedän? Haloo, olen kohta 50, veljeni on yliopiston tohtori, tunnen sijoittajia ja monia alan asiantuntijoita. Minun neuvoni on. Ostakaa unssin hopeakolikoita ja 10-20 frangin kultakolikoita. Inflaatio ei vaikuta niihin. Haluatteko oikeasti näiden lisäksi selvitä muutenkin jos pahin tapahtuu? Minä osaan kertoa, mutta minuun on vaikea saada yhteyttä. Mutta huutelen täällä välillä, olkaa vahvoja älkääkä pelätkö 😊

Mistä ostokullan aitouden tietää?

Vierailija
35/65 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua niin kiinnosta, jos kerran kymmenessä vuodessa ei korttimaksut toimi.

Vierailija
36/65 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ymmärrä. Maksupääte ei toimi. Kortit kyllä toimivat, joten niillä saa rahaa nostettua.

Mutta saako myös kaupan kassalla, esim. Tokmannin ja Prisman kassoilla on ollut mahdollisuus nostaa rahaa, kaikilla paikkakunnilla ei ole automaattia.

Vierailija
37/65 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne kaupassa voi ottaa edes sitä rahaa vastaan, kun ei kassakärjestelmä toimi. Kun loppuu laskimesta patterit, niin ollaan pulassa.

Kuka se sanoikaan, että kouluissa ei pitäisi lapsia kiusata päässälaskuilla, kertomaskuillsa, allekkainlaskuilla tai muullakaan nipottamisella - kaiken kun voi laskea laskimella.

Paljon pienempi vaiva vaihtaa laskinta tai paristo laskimeen, kuin laskea päässä. Ei siellä nyt tuhansia tunteja yhteen menoon niitä ostoksia lasketa.

Vierailija
38/65 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattumaa? En usko:

19.9.2022

Huomenna käynnistyy roolipeli, jossa yritykset ja viranomaiset harjoittelevat toimintaa kuvitteellisessa laajassa maksuliikennehäiriössä. Valtakunnallinen Tieto22-harjoitus on Suomen suurin yritysten ja viranomaisten yhteistoimintaharjoitus laajojen kyberhäiriöiden varalta.

https://yle.fi/uutiset/3-12629560

Vierailija
39/65 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttoainetta saa puhkaisemalla parkkeeratun auton tankin ja käteistä itseä heikommilta ihmisiltä.

Vierailija
40/65 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ostokullan aitouden tietää?

Sitä pitää purra kevyesti. Aitoon kultaan jää hampaanjäljet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi