Outo tapa ihmisillä lounasravintolaan tullessa käydä ensin katsomassa tarjoilupöydästä mitä siellä on tarjolla!
Ihan kuin pienet lapset, kun kysytään mitä ruokaa ja sit vasta tehdään päätös syödäänkö vai ei. Miksei vaan voi mennä maksamaan ja syödä mitä on tarjolla. 99,99% joka paikassa on ihan syötävää sapuskaa, ei niillä ole varaa tehdä mitään shaissee, ei ihmiset tuu toista kertaa (no ABC on ehkä tässä poikkeus).
Tänäänkin eräs pariskunta kysyi henkilökunnalta mitä ruokaa on tarjolla ja kuultuaan sen, lähtivät pois, eli ei kelvannut 😲.
Jos parikunta olisi lähtenyt jonkun heille sopimattoman ruoan takia (allergia), eivät he olisi edes tulleet sinne, vaan olisivat varmasti katsoneet ensin netistä sen raflan tarjoilun, jotta voivat varautua sopimattomiin. Ja lukeehan se lounaslista useimmiten jo siinä ovessa, miksi tulla sylkemään sinne ruoka-astioihin.
Kommentit (73)
Jos ei buffetpöytä houkuttele niin sit varmaan tilaa mieluummin jotain ala carte listalta, jos sellainen löytyy, tai päivän leike tms. Tai kääntyy pois ja valitsee muun ruokapaikan, ei varmasti kukaan halua maksaa ruuasta jostai ei pidä
Silmät kiinni syömään voisi olla AP:lle toimiva konsepti. Ai mikä ihmeen pähkinäallergia, suu kiinni ja auki lentokone tulee
Lounaspöydässä on minulle allergisena 0-5 ruokaa!
Työpaikan lähellä olleessa lounaspaikassa vaihtui ruokalista kesken päivän. Luvattiin lohta, mutta tarjolla olikin liharuokaa, kun kala oli jo loppunut. Varmistin aina, että saan sitä ruokaa, mistä haluan maksaa.
Mitä hevon v se sinulle kuuluu, jos joku tarkastaa tarjoilun?
Itse katson aina millaisia ruokailijoita on.sitten teen päätöksen vasta
Viime kesänä tuli nähtyä jos jonkinlaista buffettia. Yhdessäkään ei syöty, kun ensin käytiin kurkkaamassa menu, linjaston ja ruokien siisteys ja ulkonäkö sekä pöytien siisteys. Miten voi olla niin vaikeeta PYYHKIÄ ne pöydät, että asiakas pääsee syömään. Törkyiset pöydät, törkyiset buffetit ja törkyiset vessat kaikkialla.
Tottakai pitää katsoa, mitä lounaspaikan salaattipöytä oikeasti on tai olemmeko kokin kanssa samaa mieltä vaikkapa kalakeiton raaka-aineista. Tuttuja ruokia voi valmistaa monella tapaa ja jotkut tavat eivät minulle vain maistu. Kalakeitossakin voi lillua tulitikkuaskin kokoisia porkkanapaloja, joita en todellakaan suostu syömään etenkin jos soppaa on maustettu maitotuotteilla. Salaattipöytä voi tarkoittaa raastettua kaalia, tomaatti-kurkku-jäävuorisalaattisekoituksen ja kipollinen oliiiveja. Niistä ei tule täyteen, jos toive olisi lounastaa kevyesti salaatilla.
MInä maksan ja maksan siitä, mitä haluan syödä
Vierailija kirjoitti:
Näin pandemia-aikaan ei tulisi mieleenikään mennä ravintolaan syömään, kaikkein vähiten johonkin noutopöytäravintolaan. Kesällä voisin kyllä aterioida ulkoilmassa väljällä terassilla tai sisäpihalla.
Sinulla taitaa pandemia-aika jatkua elämäsi loppuun saakka?
Mä luen aina lounaslistan etukäteen ennen kuin päätän, menenkö lounasravintolaan vai kipaisenko kauppaan. Käytännössä sama asia kuin että kävisi paikan päällä tsekkaamassa tarjonnan, varsinkin jos on töissä samassa rakennuksessa / lähistöllä on muitakin ruokapaikkoja, joihin voi samalla vaivalla kävellä.
Mun työpaikan lähellä ei ole käytännössä kuin tuo yksi perus-lounasravintola ja jos se ei miellytä, on loput vaihtoehdot pizzeria, grilli (josta saa kaikkea kebabeista pizzaan), kiinalainen tai ruokakaupat. Ja sitten kun ei syö gluteenia, niin tulee niitä päiviä, jolloin sieltä noutopöydästä ei löydy mitään itseä miellyttävää, tarjolla on kaksi lämmintä ruokaa ja keitto + pizzabuffet.
Vierailija kirjoitti:
Mä luen aina lounaslistan etukäteen ennen kuin päätän, menenkö lounasravintolaan vai kipaisenko kauppaan. Käytännössä sama asia kuin että kävisi paikan päällä tsekkaamassa tarjonnan, varsinkin jos on töissä samassa rakennuksessa / lähistöllä on muitakin ruokapaikkoja, joihin voi samalla vaivalla kävellä.
Mun työpaikan lähellä ei ole käytännössä kuin tuo yksi perus-lounasravintola ja jos se ei miellytä, on loput vaihtoehdot pizzeria, grilli (josta saa kaikkea kebabeista pizzaan), kiinalainen tai ruokakaupat. Ja sitten kun ei syö gluteenia, niin tulee niitä päiviä, jolloin sieltä noutopöydästä ei löydy mitään itseä miellyttävää, tarjolla on kaksi lämmintä ruokaa ja keitto + pizzabuffet.
Listan lukeminen etukäteenkään ei välttämättä riitä, jos se listassa oleva ruoka on ehtinyt loppua. Lähimmässä lounasravintolassa ne suositummat kotiruokavaihtoehdot, lasagnet, lihapullat yms. loppuu lähes aina kesken.
Meillä on lähellä kasvisruokaravintola (erittäin hyväksi luokiteltu). Ruoan taso on siellä laskenut, hinnat nousseet. Ennen oli hyviä salaatteja ruuan kanssa, nykyään pääosin vain silputtua kaalia ja jotain toista. Siellä käyn joskus katsomassa (en tosin suuremmin enää ruokaile siellä(kään)) ettäö mitä on salaatteina. Niitä eivät meinaan ilmoita viikon ruokalistassa erikseen.
Sen verran monenlaista tarjontaa nähty että kyllä katotaan ennen maksua. Ei me sormia ja nokkaa niihin astioihin työnnetä kumminkaan. Tuttuihin hyviksi havaittuihin voi mennä suoraan maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on myös outo tapa kaupassa katsoa ja valikoida tuotteita ostoskoriinsa tai kärryynsä, eikä kahmia silmät kiinni umpimähkään hyllyiltä tavaraa. 99% kuitenkin ihan hyviä tuotteita.
Mitä? Eikö niin pidäkään tehdä. Elokuvissa toimitaan aina niin. Katsomatta, käden korkeudelta, oikealta ja vasemmalta.
Ihan pakko nillittää kirjoittajalle nro 21: Verbi skriva taipuu skriva, skriver, skrev, skrivit. Eli ei skrivade vaan skrev!
Olen allerginen enkä. Aina katso netistä, koska seurueen muu osapuoli saattaa syödä buffeesta tai olen liikenteessä yksin ja yritän lennosta löytää lounaspaikkaa.
Maistan usein ennakkoon ennen päätöstäni.
Täysin samaa mieltä. Ymmärrän että listasta katsotaan mitä on tarjolla mutta että pahimmillaan tungetaan sinne jonon väliin nostelee kansia ja nyrpistelee nokkaa.
Ronkelia huonokäytöksistä porukkaa. Teet valintasi listan perusteella etkä änkää sinne buffaan nillittää
Olen ruoka-allergikko ja pakko katsoa mitä on tarjolla.