Voiko Kelaan ilmoittaa puolison tilinumeron?
Meillä on miehen kanssa yhteiset rahat ja selkeyttäisi paljon, jos kaikki tulot tulisivat samalle tilille eikä tarvitsisi erikseen siirrellä. Voiko Kelaan ilmoittaa puolison tilinumeron, tuleeko tuet normaalisti perille?
Kommentit (25)
Puolison täytyy itse omilla tunnuksillaan muuttaa tilinumero mille etuus tulee Kelan sivuilla.
Kannattaa ensin hankkia yhteinen tili.
Kelan asiakas kirjoitti:
Puolison täytyy itse omilla tunnuksillaan muuttaa tilinumero mille etuus tulee Kelan sivuilla.
Sen kyllä tiesin:) Tuleeko perille, jos tilin omistaja onkin eri henkilö kuin tuen saaja?
Jos sinulla on omissa nimissäsi oleva tili ja haet tukea itsellesi niin ilmoitat tietysti sen oman tilisi numeron. Jos teillä on vain se yhteinen tili niin silloin ilmoitat sen numeron.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ensin hankkia yhteinen tili.
Meillä on yhteiset käyttötilit, mutta säästötili, jonne kootaan kaikki kuun tulot ennen jakamista, on toisen nimissä.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on omissa nimissäsi oleva tili ja haet tukea itsellesi niin ilmoitat tietysti sen oman tilisi numeron. Jos teillä on vain se yhteinen tili niin silloin ilmoitat sen numeron.
Tässä taisikin olla kyse miehen tilistä, ei yhteisestä.
Itse voit laittaa puolison tilinumeron. Kyllä etuus tulee perille.
Kelan asiakas kirjoitti:
Itse voit laittaa puolison tilinumeron. Kyllä etuus tulee perille.
Onko joku kokeillut ja nähnyt toimivaksi?
Mikä etuus on kyseessä? Jos pitää toimittaa jatkossa tiliotteita Kelaan ja niissä on eri nimi kuin etuuden saajalla joutuu todennäköisesti vaikeuksiin. Kysy asiaa Kelasta ettei tule hankaluuksia.
Vierailija kirjoitti:
Mikä etuus on kyseessä? Jos pitää toimittaa jatkossa tiliotteita Kelaan ja niissä on eri nimi kuin etuuden saajalla joutuu todennäköisesti vaikeuksiin. Kysy asiaa Kelasta ettei tule hankaluuksia.
Hyvä pointti! Asumistuki, opintotuki ja lapsilisä. Lienee sitten viisainta käydä pankissa muuttamassa säästötilikin molempien nimiin. Tietääkö kukaan, voiko OP:n konttorissa asioida eri paikkakunnalla kuin missä oma tili on?
-ap
Et tarvitse mitään tukia jos rahaa on noin monella tilillä.
Keinottelulta kuulostaa.
Vaimolla kävi källi että laittoi lapsenlapsensa tilinumeron matka korvauksiin. Siitä on useampi vuos aikaa.
Hei! Voinko btyömarkkinatukea hakiessac kerran käyttää avopuolison tiliä koska itsellä onPsnkinvaiht menossa uusi tilinumero tulee noin viikossa joten kiire on,? Saan rahat häneltä nyt..köyhän tämä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä pointti! Asumistuki, opintotuki ja lapsilisä. Lienee sitten viisainta käydä pankissa muuttamassa säästötilikin molempien nimiin. Tietääkö kukaan, voiko OP:n konttorissa asioida eri paikkakunnalla kuin missä oma tili on?
-ap
Muutoksia op:n tileihin voi tehdä vain paikkakunnassa, jossa tili avattu, näin ainakin meillä.
Mä en ikinä lähtisi tilanteeseen, missä pariskunnalla on vain yhteinen tili / yhteisiä tilejä, ei henkilökohtaisia tilejä.
Aina kaikki tulot omalle tilille. Jos on joku yhteinen taloustili tms., sinne voidaan sitten siirtää sovittu summa aina kuukausittain ja maksaa sieltä sitten sovitut maksut.
En haluaisi päätyä tilanteeseen, missä puoliso hassaa kaikki yhteiset rahat.
Pitäkää omat tilit. Niihin saa asetukset, että tililtä siirtyy automaattisesti raha toiselle tilille, jos haluaa, mutta pitäkää kaikki rahaliikenne sellaisena, että raha tulee ensin omalle tilille. Turvallisinta.
Toivottavasti ei. Mitä sitten, kun puoliso vaatisi laittamaan kaikki rahat omalle tililleen ja sitten pelaisi, joisi tai muuten tuhlaisi ne.
Toimeentulotukihakemuksissa vaaditaan tiliotteet, oletettavasti myös puolisolta, mutta lapsilisät voidaan maksaa vaikka mummolle, jos lapsi on hänen luonaan kirjoilla.
Onko kellään kokemusta?