Se oli siinä. Als diagnoosi 34-vuotiaana
Se hiljainen tappaja.
En voi käsittää että tähän tämä kaikki päättyy ja tässä iässä.
Kommentit (19)
Taas tämä kopioitu provo. Miksi halutaan vitsailla hirveimmällä sairaudella mitä on?
Lohdutusviestien lähettäjät, tämä on ihan oikeasti provo.
Taas? Kuinka sinä saat tämän diagnoosin uudestaan ja uudestaan joka ikinen viikko?
Vierailija kirjoitti:
Taas tämä kopioitu provo. Miksi halutaan vitsailla hirveimmällä sairaudella mitä on?
Arvaus on että miksi.
Taas?
Kannattaisko mennä toisiin tutkimuksiin kun tätä melkein joka päivä jankutat?
Olen pahoillani! Lohdutan kuitenkin että voit nykyisen lääkityksen avulla elää hyvää elämää vielä vuosikymmeniä, ja hoito kehittyy sillä aikaa jatkuvasti.
Älkää ruokkiko tätä hirveällä sairaudella pilailevaa trollia.
Vierailija kirjoitti:
Älkää ruokkiko tätä hirveällä sairaudella pilailevaa trollia.
Ei ole provo.
Mieti omalle kohdalles!
Että olet alhainen ja oksettava ihminen. Torakoista torakoin.
Vierailija kirjoitti:
Häiriintyneet luuserit on häiriintyneitä luusereita, siinä sen kummempaa
Taasko? Eikö edellinen provo lentänyt? Vinkiksi seuraavaan, ei kannata käyttää samoja sanoja kuten hiljainen tappaja.
Ei tulisi mieleenkään provoilla tällä aiheella! Olen läheiseni ALS-matkalla kulkenut ja kaikki tietävät, miten se päättyi. Oli vielä FALS-muotoinen eli perinnöllinen sairauden muoto. On siis olemassa mahdollisuus, että sairastun itsekin.
Jos tämä todella provo, niin häpeä. Häpeä huolella! On paljon ihmisiä, joita tämä äärettömän harvinainen sairaus koskettaa ja tällainen tahallinen vitsailu on todella mautonta.
Jos olet tosissasi, niin nauti jokaisesta hetkestä. Meillä jokaisella on vain yksi elämä ja uusintaottoja ei siinä tunneta.
Ota selvää iankaikkisuusasioista. Elämä ei pääty kuolemaan. Antero Laukkanenkin, joka sairasti ko. sairautta, oli pastori. Hän oli uskossa Jeesukseen ja sai hyvän osan taivaassa.
Tuossa tosi tarina.
25. toukokuuta 2023 pianisti ja säveltäjä Stefan Nilssonin elämä päättyi hänen omasta tahdostaan. Vain muutamaa kuukautta aiemmin hän oli saanut tietää sairastavansa parantumatonta ALS-tautia. Nilssonin vaimo kertoo toimittaja Tom Alandhille miehensä viimeisistä päivistä ja tämän toiveesta saada päättää kuolemastaan itse.
https://areena.yle.fi/1-72254205
Vierailija kirjoitti:
Naapurillani on ALS. Se on saatu remissioon piikitysrumballa ja kaveri lenkkeilee tyytyväisenä taas.
Ei ole mitään vaivoja hänellä nyt.
Olen todella, todella pahoillani.
Mitkään sanat eivät ulotu tuskaasi. Eiväthän ne riitä. Tietenkään.
Toivottavasti sinulla on läheisiä ihmisiä. Tarvitset tukea juuri nyt ja myös jatkossa.
Älä ole nyt yksin.