Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt se alkaa: Suora lähetys: Riski sähkökatkoille voi olla suuri ministeri Saarikon tiedotustilaisuus käynnissä

Vierailija
29.09.2022 |

Itse olen jo kauan rukoillut ilmastonmuutosta apuun. ettei talvella 40 astetta pakkasta sekä energiakriisi. Halleluuja. Pakkasiin oikeasti kuolee ihmisiä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000009101425.html

Kommentit (135)

Vierailija
121/135 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perussuomalaiset ainoa puolue joka pitää Venäjää uhkana

Jännä, etteivät sitten Natoa kannata.

Vierailija
122/135 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai tuo jokaisella puuta on mökillä ja sillä lämmittää talo. Mitenkä se on niin vaikeaa?

On mulla puuta mökillä. Miten lämmitän sillä tätä kerrostaloa täällä Helsingissä?

Ja ei, etätyöt ei oo vielä niin mahdollisia, että voisin muuttaa mökille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/135 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt viimein hankkimaan patteriradio, sille voi tulla käyttöä. Itsellä on kaksi kappaletta.

Jos alkaa pitempiä sähkökatkoja tulemaan mistään muualta ei saa tietoa kuin radion kautta. Puhelimet tarvitsevat lataukseen sähköä joten jos ei ole varavirtalähdettä/latausalustaa ollaan pulassa pitkissä sähkökatkoissa.

Miksi et kuuntele radiota puhelimen kautta. Itse kuuntelen juuri paraikaa tabletilla radiota. Muistaa vain ladata ennen katkosta vehkeet.

Totta maar kuunnellaan radiota puhelimesta. Mutta kai jokainen tajuaa, että jos ei voi ladata virtaa puhelimeen niin et voi kuunnella kännykästä, kun virta on loppunut?

Itse kuuntelen radiota yleensä lenkillä langattomilla napeilla puhelimesta. Ja on myös tabletti ja läppäri. Läppärissä on tietysti akkuvirtaa, mutta sekin loppuu jos ei lataa.

Kahden tunnin sähkökatkot kyseessä. Eikö sen puhelimen voi ladata edellisenä iltana, kun katkot tulevat kulutuspiikkeihin aamuun ja iltaan? Mun puhelimen akku kestää 2 tuntia.

Mutta jos venäläiset iskevät sähköverkkoon, katkot voivat kestää pitkään.

Miten kuvittelet niiden suomalaista sähköverkkoa saavan nurin, kun eivät ole puolessa vuodessa kyenneet siihen Ukrainassa?

Vierailija
124/135 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt viimein hankkimaan patteriradio, sille voi tulla käyttöä. Itsellä on kaksi kappaletta.

Jos alkaa pitempiä sähkökatkoja tulemaan mistään muualta ei saa tietoa kuin radion kautta. Puhelimet tarvitsevat lataukseen sähköä joten jos ei ole varavirtalähdettä/latausalustaa ollaan pulassa pitkissä sähkökatkoissa.

Miksi et kuuntele radiota puhelimen kautta. Itse kuuntelen juuri paraikaa tabletilla radiota. Muistaa vain ladata ennen katkosta vehkeet.

Totta maar kuunnellaan radiota puhelimesta. Mutta kai jokainen tajuaa, että jos ei voi ladata virtaa puhelimeen niin et voi kuunnella kännykästä, kun virta on loppunut?

Itse kuuntelen radiota yleensä lenkillä langattomilla napeilla puhelimesta. Ja on myös tabletti ja läppäri. Läppärissä on tietysti akkuvirtaa, mutta sekin loppuu jos ei lataa.

Pidemmissä sähkökatkoissa myös tukiasemat lakkaavat toimimasta. Silloin ei auta vaikka puhelimessa olisi virtaa.

Perinteinen pattereilla toimiva radio on edelleen käyttökelpoinen laite.

Vierailija
125/135 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta on nykyään erittäin haavoittuvainen. Jos sähköt menee, koti pimenee ja kylmenee, netti ei toimi.

Nyt kun sähköautoja pakotetaan, niin silläkään ei pääse töihin, mökiööe, sukulaisiin tai karkuun.

Ja kaikki ongelmat alkoi vihersiirtymästä (Angela Merkel ja Saksan vihreät) .

Aika harvalla Suomessa on vielä sähköautoa. Ihmisillä ei ole varaa ostaa uusia autoja.

Aika tiheään tahtiin noita tuntuu katukuvaan ilmestyvän. Ilmaiseksiko niitä sitten jaetaan, jollei ole varaa ostaa?

Vierailija
126/135 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ne sähkökatkot ole jo varma ja sovittu juttu eikä siinä ole enää mitään riskiä etteikö näitä suunnitelmia toteutettaisi.

Saarikolla on ollut jo viime talvesta asti jokin fiksaatio suomalaisten elämän kurjistamiseen.

Toki se on voinut olla jo kauemminkin, mutta viimeisen vuoden ajan ei ole sitä viitsinyt enää salailla.

Voi luoja. Jos ei sähkö riitä hetkittäin niin se ei riitä. Miten Saarikko voi saada aikaan lisää sähköä? Ainoastaan se että kuluttajat käyttävät vähemmän sähköä kulutuspiikkien aikana voi estää sähkökatkot eli talvisin 7-9 ja 17-19.

Miten Eurooppaan kohdistuva energiakriisi voi olla yhden suomalaisen ministerin vika, kerro minulle.

Suomessa kulutuspiikit johtuvat siitä, että on kovat pakkaset.  Ei kukaan itse sähkönsä maksava huvikseen kuluta liikaa.  Se ei nyt tähän auta, että käsketään vain säästämään sähköä, jos suurin osa sähköstä menee talon lämmittämiseen. Lämmityksen säätäminen liian alas vahingoittaa taloa:

https://www.is.fi/asuminen/art-2000009048281.html

"Moni säästää nyt sähköä säätämällä asunnon lämpötilan alas – asiantuntijalta varoitus: ”Olen hirveän huolissani asumisterveydestä ja rakennusten kunnosta”

Asumisterveysliiton toiminnanjohtajan mukaan energiansäästötoimilla voi olla vakavia haittavaikutuksia. Osa suomalaisista on jo innostunut laskemaan kotinsa lämpötilaa liiankin kanssa."

"Sisäilmayhdistys tukee Motivan Astetta alemmas -kampanjaa, jonka tarkoitus on kannustaa jokaista suomalaista tekemään nopeavaikutteisia ja konkreettisia energiansäästötoimia. Ahola muistuttaa, että toimien pitää kuitenkin olla sellaisia, että ne eivät heikennä sisäilman laatua, eivätkä aiheuta rakenteille vaurion riskiä.

Sekä Ahola että Rämö pitävät sopivana sisälämpötilana 20–22 astetta. Ahola ei ohjeistaisi yleisesti pitämään kotona alle 18 asteen lämpötilaa, sillä joissain tapauksissa se voi lisätä mahdollisuutta kosteusvaurioon."

Sä olet tuossa ihan oikeassa, mutta jos sähköpiikkien aikana sähköverkot uhkaavat kaatua, silloin ennakoivasti laitetaan sähkökatkoksia. Asunnot pimenevät ja kylmenevät. Toinen vaihtoehto on antaa sähköverkkojen kaatua eli asunnot pimenevät ja kylmenevät, mutta sähkökatkokset tulevat olemaan silloin pidempiä kuin vain pari tuntia. 

- eri

Joo, mutta jos jatkuvasti mennään sillä 18 asteella läpi talvi, korjataan kohta satoa kun talot on homeessa.

Eli omatoimisäästämisessä ei kannata mennä liiallisuuksiin.

Etenkin kylppäreiden lattialämppäriä pitää raaskia käyttää jos raaskii käydä suihkussa. Ja jos ei raaski, maksakoot itse kylppärirempan, eikä kaada sitä taloyhtiön muiden, vastuullisten osakkaiden harteille. Vuokralaisetkin vaan maksamaan perseilynsä.

Harvassa kylppärissä on muuta lämmönlähdettä. Typerää toteutusta, mut ei Suomen kaupunkeja ole tehty tällaiset kriisiajat mielessä, näemmä.

Vierailija
127/135 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahden tunnin sähkökatkot kyseessä. Eikö sen puhelimen voi ladata edellisenä iltana, kun katkot tulevat kulutuspiikkeihin aamuun ja iltaan? Mun puhelimen akku kestää 2 tuntia.

Miten kuvittelet niiden suomalaista sähköverkkoa saavan nurin, kun eivät ole puolessa vuodessa kyenneet siihen Ukrainassa?

Tämän lisäksi Putin kerto Natohakemuksen yhteydessä ettei heillä ole ongelmia Suomen ja Ruotsin kanssa eli sekin vähän viittaa ettei tällaisia toimia välttis ole tulossa.

Vierailija
128/135 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne tietenkään pysyvästi sähköverkkoa saa nurin elleivät pommita koko maata pois kartalta. Mutta ohimenevätkin sähkökatkot tuovat mukanaan ongelmia.

Vuonna 2016 tällaista

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nain-ukrainan-sahkoverkko-hakkeroit…

Tässä tuoreempi uutinen

https://www.kaleva.fi/zelenskyi-venaja-iskee-sahkokatkoilla-tietoisesti…

Vierailija
129/135 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näillä toimilla pedataan tietä Pedolle mutta vielä on ylöstempaus tapahtumatta ja uskovaisjoukko joka pidättää pahaa ryöpsyämästä valtoimenaan

Niin siis kuka on tämä Pedo?

Vierailija
130/135 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ne sähkökatkot ole jo varma ja sovittu juttu eikä siinä ole enää mitään riskiä etteikö näitä suunnitelmia toteutettaisi.

Saarikolla on ollut jo viime talvesta asti jokin fiksaatio suomalaisten elämän kurjistamiseen.

Toki se on voinut olla jo kauemminkin, mutta viimeisen vuoden ajan ei ole sitä viitsinyt enää salailla.

Voi luoja. Jos ei sähkö riitä hetkittäin niin se ei riitä. Miten Saarikko voi saada aikaan lisää sähköä? Ainoastaan se että kuluttajat käyttävät vähemmän sähköä kulutuspiikkien aikana voi estää sähkökatkot eli talvisin 7-9 ja 17-19.

Miten Eurooppaan kohdistuva energiakriisi voi olla yhden suomalaisen ministerin vika, kerro minulle.

Suomessa kulutuspiikit johtuvat siitä, että on kovat pakkaset.  Ei kukaan itse sähkönsä maksava huvikseen kuluta liikaa.  Se ei nyt tähän auta, että käsketään vain säästämään sähköä, jos suurin osa sähköstä menee talon lämmittämiseen. Lämmityksen säätäminen liian alas vahingoittaa taloa:

https://www.is.fi/asuminen/art-2000009048281.html

"Moni säästää nyt sähköä säätämällä asunnon lämpötilan alas – asiantuntijalta varoitus: ”Olen hirveän huolissani asumisterveydestä ja rakennusten kunnosta”

Asumisterveysliiton toiminnanjohtajan mukaan energiansäästötoimilla voi olla vakavia haittavaikutuksia. Osa suomalaisista on jo innostunut laskemaan kotinsa lämpötilaa liiankin kanssa."

"Sisäilmayhdistys tukee Motivan Astetta alemmas -kampanjaa, jonka tarkoitus on kannustaa jokaista suomalaista tekemään nopeavaikutteisia ja konkreettisia energiansäästötoimia. Ahola muistuttaa, että toimien pitää kuitenkin olla sellaisia, että ne eivät heikennä sisäilman laatua, eivätkä aiheuta rakenteille vaurion riskiä.

Sekä Ahola että Rämö pitävät sopivana sisälämpötilana 20–22 astetta. Ahola ei ohjeistaisi yleisesti pitämään kotona alle 18 asteen lämpötilaa, sillä joissain tapauksissa se voi lisätä mahdollisuutta kosteusvaurioon."

Sä olet tuossa ihan oikeassa, mutta jos sähköpiikkien aikana sähköverkot uhkaavat kaatua, silloin ennakoivasti laitetaan sähkökatkoksia. Asunnot pimenevät ja kylmenevät. Toinen vaihtoehto on antaa sähköverkkojen kaatua eli asunnot pimenevät ja kylmenevät, mutta sähkökatkokset tulevat olemaan silloin pidempiä kuin vain pari tuntia. 

- eri

Joo, mutta jos jatkuvasti mennään sillä 18 asteella läpi talvi, korjataan kohta satoa kun talot on homeessa.

Eli omatoimisäästämisessä ei kannata mennä liiallisuuksiin.

Etenkin kylppäreiden lattialämppäriä pitää raaskia käyttää jos raaskii käydä suihkussa. Ja jos ei raaski, maksakoot itse kylppärirempan, eikä kaada sitä taloyhtiön muiden, vastuullisten osakkaiden harteille. Vuokralaisetkin vaan maksamaan perseilynsä.

Harvassa kylppärissä on muuta lämmönlähdettä. Typerää toteutusta, mut ei Suomen kaupunkeja ole tehty tällaiset kriisiajat mielessä, näemmä.

Minun kylppärissäni on aina vähintään 27 astetta lämmintä, vaikka lattialämmitys ei ole päällä eikä patterikaan.

Vierailija
131/135 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko Annika pitäisi soseuttaa ja polttaa hyvällä hyötysuhteella Salmisaaren voimalaitoksessa sähköksi ja kaukolämmöksi. Näin hänestä olisi suurin hyöty yhteiskunnalle. En ymmärrä, miten kehtaa näyttää naamaansa telkkarissa, kun on saanut tällaisen skandaalin aikaan.

Vierailija
132/135 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai tuo jokaisella puuta on mökillä ja sillä lämmittää talo. Mitenkä se on niin vaikeaa?

On mulla puuta mökillä. Miten lämmitän sillä tätä kerrostaloa täällä Helsingissä?

Ja ei, etätyöt ei oo vielä niin mahdollisia, että voisin muuttaa mökille.

Kaasulämmittimen saa satasella.

11 kg kaasupullon täyttö maksaa n. 25 € (ja ensimmäinen kaasupullo, jota voi siten täytellä maksaa alle 100 €) 

Vierailija
133/135 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa sekin yhteiskuntaan, kun kaikki jää vaan kotiin lämmittämään, varautumaan ja "nautiskelemaan". Ihmisiä tulee kuolemaan. Itsekin varaudun ensisijaisesti kotona. Jos bensa alkaa loppua autosta niin en todellakaan lähde töihin ja se on sit sillä selvä, en ala säätää ylimääräistä. 

Vierailija
134/135 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri se vain valaisee kallionseinämäänsä yötä pitkää.

On se kiva, että tällaisia sitten tuetaan verorahoilla.

Vierailija
135/135 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta on nykyään erittäin haavoittuvainen. Jos sähköt menee, koti pimenee ja kylmenee, netti ei toimi.

Nyt kun sähköautoja pakotetaan, niin silläkään ei pääse töihin, mökiööe, sukulaisiin tai karkuun.

Ja kaikki ongelmat alkoi vihersiirtymästä (Angela Merkel ja Saksan vihreät) .

Niin, sähköverkosta on tehty äärimmäisen haavoittuvainen, ja Venäjään on luotettu sokeasti. Samoin esimerkiksi suuriin ict-alan firmoihin luotetaan sokeasti. Kaikki kritiikki on leimattu rahan päälle ymmärtämättömien, surusilmäisten hippityttöjen idealismiksi.

Ennemminkin näitä kritisoineet ja riskejä esiintuoneet on leimattu impivaaralaisiksi persuiksi jotka ei tajua mistään mitään.

Missä on leimattu?

tässä yksi esimerkki

Kukapa meistä ei koskaan olisi erehtynyt. Silti hieman vähän liian sinisilmäistä tehdä euroopasta näin energiariippuvainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi