Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt se alkaa: Suora lähetys: Riski sähkökatkoille voi olla suuri ministeri Saarikon tiedotustilaisuus käynnissä

Vierailija
29.09.2022 |

Itse olen jo kauan rukoillut ilmastonmuutosta apuun. ettei talvella 40 astetta pakkasta sekä energiakriisi. Halleluuja. Pakkasiin oikeasti kuolee ihmisiä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000009101425.html

Kommentit (135)

Vierailija
81/135 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kas kun ei toitottanut että saatte tinkiä elintasostanne kuten keväällä.

Annika joutuu vielä itse säästölinjalle ja tinkimään kampaviinereissä! 😱

Vierailija
82/135 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa alkaa tekemään polttopulloja valmiiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/135 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ne sähkökatkot ole jo varma ja sovittu juttu eikä siinä ole enää mitään riskiä etteikö näitä suunnitelmia toteutettaisi.

Saarikolla on ollut jo viime talvesta asti jokin fiksaatio suomalaisten elämän kurjistamiseen.

Toki se on voinut olla jo kauemminkin, mutta viimeisen vuoden ajan ei ole sitä viitsinyt enää salailla.

Voi luoja. Jos ei sähkö riitä hetkittäin niin se ei riitä. Miten Saarikko voi saada aikaan lisää sähköä? Ainoastaan se että kuluttajat käyttävät vähemmän sähköä kulutuspiikkien aikana voi estää sähkökatkot eli talvisin 7-9 ja 17-19.

Miten Eurooppaan kohdistuva energiakriisi voi olla yhden suomalaisen ministerin vika, kerro minulle.

Vierailija
84/135 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/02605ce9-9d50-4753-a8d5-da8b87972…

Iltalehden tietojen mukaan keskeisin viisumirajoituksiin johtanut viranomaisten turvallisuushuoli on nyt se, että Suomeen saapuisi laittomia tiedustelijoita turistiviisumilla, ja he tekisivät sabotaasi-iskuja tärkeitä energiaverkkoja kohtaan.

Toivottavasti katkaisee ulkomaille johtavat sähköpiuhat. Saataisiin välillä kohtuuhintaista sähköä.

Vierailija
85/135 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wef marionetti siellä pelottelee taas kansaa tottelemaan. Älä liiku, älä syö lihaa, älä käytä sähköö, älä ajattele.

Vierailija
86/135 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkimies Korhonen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme paniikkikäkiä täynnä koko ketju. Ette raasut muista 70-luvun energiakriisiä kun ette silloin vielä eläneet. Silloin sai energian tuhlaamisesta sakkoja.

Nykyinen energian hinnoittelu on sakkoa siitä tyhmyydestä kun äänestimme nykyisiä päättäjiämme.

Mitenkäs nykyiset päättäjät on tästä vastuussa? Avaatko vähän. Eivät saaneet estettyä Ukrainan sotaa vai?

Energian hinta oli näissä lukemissa myös viime vuonna (pörssisähkössä). Johtuu sähköpörssin toimimattomuudesta ja vihreästä siirtymästä.  Tästä yritetään nyt vaan tehdä taas yhtä "se oli Putin"-juttua, että kestetään paremmin.

Vierailija
87/135 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saarikko on pihalla mm netti- ja puhelinverkkoihin liittyvissä hyökkäyksissä. Tänään oli muuten ongelmia Nordea-pankin mobiilitunnistautumisessa.

Ihan niinkuin niitä ongelmia ei olisi aina ennenkin ollut. Koittakaa nyt jo rauhoittua. 

Vierailija
88/135 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkimies Korhonen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme paniikkikäkiä täynnä koko ketju. Ette raasut muista 70-luvun energiakriisiä kun ette silloin vielä eläneet. Silloin sai energian tuhlaamisesta sakkoja.

Nykyinen energian hinnoittelu on sakkoa siitä tyhmyydestä kun äänestimme nykyisiä päättäjiämme.

Mitenkäs nykyiset päättäjät on tästä vastuussa? Avaatko vähän. Eivät saaneet estettyä Ukrainan sotaa vai?

Energian hinta oli näissä lukemissa myös viime vuonna (pörssisähkössä). Johtuu sähköpörssin toimimattomuudesta ja vihreästä siirtymästä.  Tästä yritetään nyt vaan tehdä taas yhtä "se oli Putin"-juttua, että kestetään paremmin.

Viime vuonnakin sähkön hinta korkealla , olen miettinyt tuota samaa . Kusetusta kaikki hintojen nostot vedoten mutt kun tää sota .

Vierailija
89/135 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi rakennettu Olkiluoto 3 miljardeilla tuulivoimaloita niin ei olisi tätäkään ongelmaa vaan mitäpä täällä junttilassa ymmärretään.

Vierailija
90/135 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt viimein hankkimaan patteriradio, sille voi tulla käyttöä. Itsellä on kaksi kappaletta.

Jos alkaa pitempiä sähkökatkoja tulemaan mistään muualta ei saa tietoa kuin radion kautta. Puhelimet tarvitsevat lataukseen sähköä joten jos ei ole varavirtalähdettä/latausalustaa ollaan pulassa pitkissä sähkökatkoissa.

Miksi et kuuntele radiota puhelimen kautta. Itse kuuntelen juuri paraikaa tabletilla radiota. Muistaa vain ladata ennen katkosta vehkeet.

Totta maar kuunnellaan radiota puhelimesta. Mutta kai jokainen tajuaa, että jos ei voi ladata virtaa puhelimeen niin et voi kuunnella kännykästä, kun virta on loppunut?

Itse kuuntelen radiota yleensä lenkillä langattomilla napeilla puhelimesta. Ja on myös tabletti ja läppäri. Läppärissä on tietysti akkuvirtaa, mutta sekin loppuu jos ei lataa.

Vierailija
91/135 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttis varmaan rakentaa joku pyöreäseinäinen pehmustettu halli hysteerikkoja varten, niin voivat siellä rauhassa pelotella toisiaan ja hyppiä seinille. Muut saisi jatkaa rauhassa eloaan. 

Vierailija
92/135 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt viimein hankkimaan patteriradio, sille voi tulla käyttöä. Itsellä on kaksi kappaletta.

Jos alkaa pitempiä sähkökatkoja tulemaan mistään muualta ei saa tietoa kuin radion kautta. Puhelimet tarvitsevat lataukseen sähköä joten jos ei ole varavirtalähdettä/latausalustaa ollaan pulassa pitkissä sähkökatkoissa.

Miksi et kuuntele radiota puhelimen kautta. Itse kuuntelen juuri paraikaa tabletilla radiota. Muistaa vain ladata ennen katkosta vehkeet.

Muistaa ladata? Mistä lataat jos ei tuu sähköä vaikka pariin vuorokauteen? Siitäkin on varoitettu ja kriisitilanteissa on mahdollista. Myrskyt katkovat isoja linjoja joten sähköt voivat olla pois kauankin. On jo ollut päiviä Suomessakin myrskyjen jäljiltä.

Vierailija
93/135 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tuo jokaisella puuta on mökillä ja sillä lämmittää talo. Mitenkä se on niin vaikeaa?

Vierailija
94/135 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai tuo jokaisella puuta on mökillä ja sillä lämmittää talo. Mitenkä se on niin vaikeaa?

Kaikilla on mökki ja puita? Eikä kenenkään tarvitse kuulla tietoa Suomesta ja maailmalta ( uutisia/ tiedonantoja) ja voi uppoutua omiin ajatuksiinsa puulämmitteisellä mökillään...

Saattaahan se sotakin syttyä ja aivan huomaamatta ja tietämättä kun on eristäytynyt mökilleen😂

Vierailija
95/135 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistaa ladata? Mistä lataat jos ei tuu sähköä vaikka pariin vuorokauteen? Siitäkin on varoitettu ja kriisitilanteissa on mahdollista. Myrskyt katkovat isoja linjoja joten sähköt voivat olla pois kauankin. On jo ollut päiviä Suomessakin myrskyjen jäljiltä.

Jos on suuri hätä niin sähköä saa vaikka perunoista.

Vierailija
96/135 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
97/135 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta maar kuunnellaan radiota puhelimesta. Mutta kai jokainen tajuaa, että jos ei voi ladata virtaa puhelimeen niin et voi kuunnella kännykästä, kun virta on loppunut?

Itse kuuntelen radiota yleensä lenkillä langattomilla napeilla puhelimesta. Ja on myös tabletti ja läppäri. Läppärissä on tietysti akkuvirtaa, mutta sekin loppuu jos ei lataa.

Kahden tunnin sähkökatkot kyseessä. Eikö sen puhelimen voi ladata edellisenä iltana, kun katkot tulevat kulutuspiikkeihin aamuun ja iltaan? Mun puhelimen akku kestää 2 tuntia.

Vierailija
98/135 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahden tunnin sähkökatkot kyseessä. Eikö sen puhelimen voi ladata edellisenä iltana, kun katkot tulevat kulutuspiikkeihin aamuun ja iltaan? Mun puhelimen akku kestää 2 tuntia.

Mutta jos venäläiset iskevät sähköverkkoon, katkot voivat kestää pitkään.

Vierailija
99/135 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei puhelimet , jääkaapit ja pakastimet kestä kahden tunnin sähkökatkoa niin olisiko syytä ostaa uudet?

Vierailija
100/135 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos venäläiset iskevät sähköverkkoon, katkot voivat kestää pitkään.

No sillon sulla on suurempiakin murheita. Elätkö aina niin että odotat epätodennäköisen pahan tapahtuvan? Oletko esim lentänyt koskaan.

Tässä on nyt puhe kahden tunnin sähkökatkoista joita SAATTAA tulla kulutuspiikeissä eikä sinun ihme venjävoimafantasioistasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi