Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis onko totta, että jos palkkani on n. 2300e/kk niin asumistuen jälkeen vuokrani (1200e/kk) on minulle vähän vajaat 700 e/kk?

Vierailija
28.09.2022 |

Pitääkö tämä paikkansa?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin noilla tiedoilla kelan laskurin (0 lasta, 1 aikuinen) ja antoi kyllä 0 euroa asumistukea.

Vierailija
22/36 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytin noilla tiedoilla kelan laskurin (0 lasta, 1 aikuinen) ja antoi kyllä 0 euroa asumistukea.

Kyllä. Ja jos laittaa yhden lapsen lisäksi, niin asumistuki on 269,60 Helsingissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela käskee sua etsimään edullisempaa asuntoa. Noilla tuloilla ei yksinasuva saa asumistukea.

Vierailija
24/36 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa sinulla on siis 2 lasta. Laskurin mukaan saisit 500 euroa, yksin et mitään.. Eikö tämä ole törkeää että lapsiperheet saa noin paljon vuokran-alennusta verrattuna sinkkuihin. Lisäksi saa varmaan jotain lapsilisiä.  Luulis kuitenkin että Kela voi sanoa että pitäisi muutta halvempaan.. tuo on tosi kallis vuokra.

Vierailija
25/36 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela käskee sua etsimään edullisempaa asuntoa. Noilla tuloilla ei yksinasuva saa asumistukea.

Jos hakee toimeentulotukea niin vaatii hakemaan. Asumistuessa vaan huomioidaan vuokra tiettyyn summaan saakka ja ylimenevä pitää itse maksaa.

Vierailija
26/36 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää, mista aloittaja on säänut käsityksen, että noin voisi olla.

Tai tietysti voi ollakin, jos on useampi lapsi, mutta oletan että ei ole, kun ei aloittaja niitä mainitse.

Vierailija
27/36 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin niin, että olen noilla tuloilla ja vuokralla 11-lapsinen yh Kempeleestä. Vuokraa jäi itse maksettavaksi kokonaista 60 euroa.

Vierailija
28/36 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

27 jatkaa, siis Kelan laskurilla kokeilin.

Vierailija
29/36 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahaa sinulla on siis 2 lasta. Laskurin mukaan saisit 500 euroa, yksin et mitään.. Eikö tämä ole törkeää että lapsiperheet saa noin paljon vuokran-alennusta verrattuna sinkkuihin. Lisäksi saa varmaan jotain lapsilisiä.  Luulis kuitenkin että Kela voi sanoa että pitäisi muutta halvempaan.. tuo on tosi kallis vuokra.

Jos 1 lapsiperheen pitäisi muuttaa yksiöön ettei olisi tarve asumistuelle, samalla logiikalla sinkulle riittäisi asunnoksi tynnyri tai koirankoppi. Ja onko sun mielestäsi epäreilua, että lapseton sinkku ei saa lapsilisää..

Vierailija
30/36 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahhah. Mun tulot on 1200e, saisin asumistukea 69e/kk, aivan sama olis vuokra sitten 350 tai 900. Jos sattuisin jonkun loukon löytämään, jossa vuokra alle 350, niin asumistuki tietenkin laskee sitä mukaa. Omavastuu on sen vähän vajaa 300e. Että enpä todellakaan usko että saisit 500 e asumistukea. En muutenkaan tajua näitä huutelijoita, joiden mukaan Kela maksaa järkyttäviä asumistukia. Kenelle? Ei ainakaan tämmöiselle yksin asujalle. 

Mä sain pari vuotta sitten noilla tuloilla asumistukea yli 200€. Onko sulla joku ihan naurettava vuokra?

Vierailija
31/36 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei käske, ellei hae toimeentulotukea. Asumistuessa Kelaa ei kiinnosta -ttuakaan kuinka kalliissa kämpässä asut.

Vierailija
32/36 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teen väärin, kun edelleenkin saan tuon saman summan laskurilla?

Ap

Vierailija
33/36 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, nyt selvisi! :D olin katsonut ihan väärää kohtaa. En huomannut ollenkaan tuota ylhäällä ollutta "asumistuen määrä 0e" ..

Ap

Vierailija
34/36 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha.

Vierailija
35/36 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka jaksaa noita pitäis muuttaa halvempaan. Ei Kela ota kantaa, se vaan laskee taulukoiden mukaan. Itse voi päättää haluaako maksaa vai ei. Kai joku systeemi on että vuosikausia ei makseta suuria vuokria ja ehkä pitää ainakin olla hakemus vetämässä halvempaan. Ei ehkä järkeä että jollekin kustannettaisiin tyyliin 2 hlö ja vuokra 1200€. Nuo rajathan on niin riippuvaisia lasten lukumäärästä. Jos saa tt tukea voi sitten keskustella sossun kanssa miten pärjää, jos ei hyväksytä koko vuokraa. Kuulemma hyväksyvät monesti yli rajojenkin noita, mutta kuulemma, en tiedä miten on.

Vierailija
36/36 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistuki lasketaan bruttopalkasta. Miksi kukaan silloin ilmoittaisi nettopalkkaansa.

Jep, tottakai ilmoitin bruttona.

Ap

Minäkin käytin kelan laskuria sinun antamillasi tiedoilla, ja sain tulokseksi nolla euroa tukea. Mitä en nyt kerro?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme