Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko työttömien terveystarkastukseen pakko mennä? (olen kuntouttavassa työtoiminnassa eikä minulta edes kysytty)

Vierailija
28.09.2022 |

Tuli vaan ilmoitus, että terveystarkastus päivänä X kellonaikaan X. Tämä sen jälkeen kun olin puhunut työvoimatoimiston ihmisen kanssa.

Ei yhtään huvittaisi/kiinnostaisi mennä sinne kiusattavaksi ja inhoan verikokeita. Voisin tietty valehdella, että olen vaikka kuumessa, mutta siirtävätkö sitten vaan aikaa?

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tarkastuksen tulokset, niitä katsoo typin virkailijat, sosiaalitoimiston virkailijat myös. Minulle sanoivat niin.

Vierailija
62/77 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli verikokeet ja röntgen ilmaisia, mutta varaudu maksamaan lääkärikäynnistä oman kuntasi perusmaksu 20€ ja mahdollinen lääkärin lausunto toiset 20€ ITSE. tai jos olet sossun asiakas, voit kai viedä sen niiden maksettavaks. En ole siitä varma.

Jos pelkällä työmarkkinarahalla olet, itse maksat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko mennä ellet ole itse valitellut jotain vaivaa joka liittyy työkykyyn

Vierailija
64/77 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin typissä ja kieltäydyin lähes kaikesta. Kukaan ei pakottanut. Nykyisin olen oikeissa töissä.

Vierailija
65/77 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä oli verikokeet ja röntgen ilmaisia, mutta varaudu maksamaan lääkärikäynnistä oman kuntasi perusmaksu 20€ ja mahdollinen lääkärin lausunto toiset 20€ ITSE. tai jos olet sossun asiakas, voit kai viedä sen niiden maksettavaks. En ole siitä varma.

Mitkä lääkärin lausunnot maksaa?

Itse en ole ikinä maksanut mitään.

Vierailija
66/77 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat ilmaisen terveystarkastuksen? Miksi se olisi huono asia??

No eipä ihme että olet työtön...

Yksityistiedot levitetään koko työkkäri, typ, sossut, muut työntelijät tietoon ja niitä puidaan kokouksissa. Gynekologiset vaivat jos on, sukupuolitaudit, -asiat, kiusalliset vagina vuodot, nolot asiat, sukupuoliongelmat, emättimen kuivuus, miehen impotenssiasiat, rekitioasiat, alkoholiongelmia suvussa? Herpes huulessa, jne jne lista on loputon.

Mitä mä just luin?

Vierailija
67/77 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko mennä. Voit perua aina ajat. Mutta olet käärmeenpesässä nyt. Aika herätä.

Vierailija
68/77 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tullut lääkärikäynnistä eikä B-lausunnosta mitään maksettavaa itselle. Olen työmarkkinatuella.

Vierailija
69/77 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityistiedot levitetään koko työkkäri, typ, sossut, muut työntelijät tietoon ja niitä puidaan kokouksissa. Gynekologiset vaivat jos on, sukupuolitaudit, -asiat, kiusalliset vagina vuodot, nolot asiat, sukupuoliongelmat, emättimen kuivuus, miehen impotenssiasiat, rekitioasiat, alkoholiongelmia suvussa? Herpes huulessa, jne jne lista on loputon.

Ei terveystiedot mene työkkärin virkailijalle eikä niitä puida missään kokouksissa.

Ihme käsityksiä.

kyllä saa tiedot mutta terveydenhoitaja pitää olla mukana. Tietojen luovutukset voi estää omakannasta mutta hoitava taho saa ne,siksi hoitaja pitää olla siinä mukana.

Terveydenhoitajan? No ei kait se terveyskeskuksen hoitaja käy työkkärissä.

työkkärissä on oma. Siis typissä.

Mä olen käynyt 2krt terveystarkastuksessa enkä kuulu typpiin.

kyse olikin typin asiakkaasta eikä sinusta.

Ei aloituksessa puhuttu typistä vaan työttömien terveystarkastuksesta.

ap on typin asiakas koska on kunt.työtoiminnassa. ja terveystarkastus tehdään typin kautta. Silloin typ saa tiedot tarkastuksesta. Käsitätkö?

Vierailija
70/77 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin jos tarkastus tehdään terkkarissa se on normaali käynti ja tiedot tulee omakantaan. Ne näkee sieltä hoitava taho vaikka olisi esto muille tahoille. Siis riittää kun joku terveysneuvoja/hoitaja on paikalla virkailijan lisäksi kun puhutte tarkastuksen lausunnosta. Näin virkailijat saavat tietää lausunnot ja sairaudet.

Vierailija
71/77 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pakko. Jos et suostu ne katkaisee työttömyysrahan koska sanovat että olet työkyvytön ja työkyvyttömälle ei voi työttömyysrahaa maksaa koska et voi vastaanottaa työtä. Siksi ne sut pakottaa terveystarkastukseen myös että haluavat sut pakottaa kuntouttavaan töihin johonkin pajalle jotta kunnan sakkomaksut alenee. Siinä ei muuta ajatusta ole kuin pakottaminen.

Vierailija
72/77 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tästä terveystarkastuksesta on vähääkään apua, niin kannattaa mennä. Terveys on tärkeä asia.

Vierailija
73/77 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huomaa, että ollaan hyvinvointivaltiossa, kun ilmaista terveystarkastusta pidetään pahana. Olisin iloinen jos tuollaiseen pääsisin. Työkyvyttömyyseläkkeellä on jo aivan ihmiskunnan kuonaa eikä saa mitään tarkastuksia vaikka pää märkänis.

Vierailija
74/77 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo työttömien terveystarkastus, niin sehän on vain perusterveystarkastus, RR, sydän, yleistila, arvio siitä tarvitaanko ravinto-liikuntaneuvoja, keskustelua yleisestä tilanteesta.

Kun tämän on tarkoitus tavallaan vastata niitä perusterveystilan tarkastuksia joita työllisille tehdään tietyin väliajoin. Työttömät jäävät muuten täysin vaille terveydentilan yleistä seurantaa, jos ei heille tätä työttömän terveystarkastusta tk:issa olisi.

Ei mitata verenpaineita kun terveystarkastus tapahtuu puhelimitse. Tämä on minusta hyvin outoa. Ehkä työtöntä ei haluta edes nähdä tai korkeintaan koskea hyvin pitkällä tikulla.

Vierailija
75/77 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen saanut vain pelkkää hyötyä näistä työttömän terveystarkastuksista. Ilmaiseksi sai laajat verikokeet, sokerirasitustestit, sekä terveydenhoitajan että lääkärin tapaamisen. Olin vuosia kuntouttavassa työtoiminnassa kun en jaksanut normaalisti töissä ja vasta työkkärin lääkäri otti vakavasti, tutki, diagnosoi ja määräsi lääkehoidon. Nykyään olen normaalisti työelämässä.

Kannattaa siellä käydä jo ihan sen takia, että nuo testit ja käynnit on sinulle ilmaisia ja saat tietoa omasta terveydestäsi.

OHOH! ETTÄKÖ IHAN SAIT ILIMASEN VERIKOKKEEN JA TERVVEYENHOITAJALLE PÄÄSIT! ???

ETUSIVU UUSIKSI NYT TULI UUTISPOMMI! oletpa onnekas.

Et vissiin tienny et noi on ilmset kaikille millon vaan.soitto vaan tk ei muuta vaadi.

Sun kaltaset kai tarvii apua paskalla käynnissssäkin ja sossut pyyhkimään

Ilmaiseksiko? Ainakin meillä käynti terveydenhoitajalla maksaa terveysasemalla 24,90 e

ei tarvitse mennä terveydenhoitajalle, sen kun soitat. Puhelimessa heillä on oikeudet määrätä verikokeet , peruskokeet, yleisimmät tutkimukset kenelle vaan. Rasva-arvot, maksa, munuaiset, CRP, TVK/PVK, kilpirauhas, joitain muitakin en nyt kaikkia muista....

EI tarvii käyntiä, ei lääkäriä. Hoitaja määräs mulle pissakokeita ja verikoeet kun sairastuin virtsatietulehukseen puhelimessa. Kyseli vaan lomakkeelta tarkennuksia ensin, sit myöhemmin taas soitti kertoi tulokset, antoi reseptin, ohjeet. Tähän on menty kun nää on niin yleisiä vaivoja ja lääkärit kiireisiä. Ihan hyvä maku jäi. Hoito onnistui. Vielä määräs kontrolli pissakokeet, jne.

EIkä ole koskaan maksanut mulle penniäkään!

Vierailija
76/77 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei terveystiedot mene työkkärin virkailijalle eikä niitä puida missään kokouksissa.

Ihme käsityksiä.

kyllä saa tiedot mutta terveydenhoitaja pitää olla mukana. Tietojen luovutukset voi estää omakannasta mutta hoitava taho saa ne,siksi hoitaja pitää olla siinä mukana.

Terveydenhoitajan? No ei kait se terveyskeskuksen hoitaja käy työkkärissä.

työkkärissä on oma. Siis typissä.

Mä olen käynyt 2krt terveystarkastuksessa enkä kuulu typpiin.

kyse olikin typin asiakkaasta eikä sinusta.

Ei aloituksessa puhuttu typistä vaan työttömien terveystarkastuksesta.

ap on typin asiakas koska on kunt.työtoiminnassa. ja terveystarkastus tehdään typin kautta. Silloin typ saa tiedot tarkastuksesta. Käsitätkö?

Joo mutta ei kaikkien työttömien terveystiedot mene työkkäriin.

Vierailija
77/77 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kyllä työkkärin täti mukana lääkärintarkastuksessa valvomassa että tutkitaan kunnolla. En tykännyt. Jo alussa jouduin riisuun kalsarisilleen. Lääkäri setä kopeloi myös pallini ja persereikäni tädin katsellessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi