Onko työttömien terveystarkastukseen pakko mennä? (olen kuntouttavassa työtoiminnassa eikä minulta edes kysytty)
Tuli vaan ilmoitus, että terveystarkastus päivänä X kellonaikaan X. Tämä sen jälkeen kun olin puhunut työvoimatoimiston ihmisen kanssa.
Ei yhtään huvittaisi/kiinnostaisi mennä sinne kiusattavaksi ja inhoan verikokeita. Voisin tietty valehdella, että olen vaikka kuumessa, mutta siirtävätkö sitten vaan aikaa?
Kommentit (77)
Turhanpäivästä lätinää jonka jälkeen katsotaan todistetuksi että olen täysin työkykyinen. Yliopistoon siitä sitten!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat ilmaisen terveystarkastuksen? Miksi se olisi huono asia??
No eipä ihme että olet työtön...Yksityistiedot levitetään koko työkkäri, typ, sossut, muut työntelijät tietoon ja niitä puidaan kokouksissa. Gynekologiset vaivat jos on, sukupuolitaudit, -asiat, kiusalliset vagina vuodot, nolot asiat, sukupuoliongelmat, emättimen kuivuus, miehen impotenssiasiat, rekitioasiat, alkoholiongelmia suvussa? Herpes huulessa, jne jne lista on loputon.
Apua! Eivät saa antaa terveystietojasi eteenpäin, nääs kun on olemassa sellainen,kuin vaitiolovelvollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen saanut vain pelkkää hyötyä näistä työttömän terveystarkastuksista. Ilmaiseksi sai laajat verikokeet, sokerirasitustestit, sekä terveydenhoitajan että lääkärin tapaamisen. Olin vuosia kuntouttavassa työtoiminnassa kun en jaksanut normaalisti töissä ja vasta työkkärin lääkäri otti vakavasti, tutki, diagnosoi ja määräsi lääkehoidon. Nykyään olen normaalisti työelämässä.
Kannattaa siellä käydä jo ihan sen takia, että nuo testit ja käynnit on sinulle ilmaisia ja saat tietoa omasta terveydestäsi.
OHOH! ETTÄKÖ IHAN SAIT ILIMASEN VERIKOKKEEN JA TERVVEYENHOITAJALLE PÄÄSIT! ???
ETUSIVU UUSIKSI NYT TULI UUTISPOMMI! oletpa onnekas.
Et vissiin tienny et noi on ilmset kaikille millon vaan.soitto vaan tk ei muuta vaadi.
Sun kaltaset kai tarvii apua paskalla käynnissssäkin ja sossut pyyhkimään
Ilmaiseksiko? Ainakin meillä käynti terveydenhoitajalla maksaa terveysasemalla 24,90 e
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä ihme että olet työtön...Yksityistiedot levitetään koko työkkäri, typ, sossut, muut työntelijät tietoon ja niitä puidaan kokouksissa. Gynekologiset vaivat jos on, sukupuolitaudit, -asiat, kiusalliset vagina vuodot, nolot asiat, sukupuoliongelmat, emättimen kuivuus, miehen impotenssiasiat, rekitioasiat, alkoholiongelmia suvussa? Herpes huulessa, jne jne lista on loputon.
Apua! Eivät saa antaa terveystietojasi eteenpäin, nääs kun on olemassa sellainen,kuin vaitiolovelvollisuus.
Miksi ihmeessä siellä työkkärille menisi miehen impotenssiasiat, jos Tarja Korhosen terveystarkastusta tehdään.
Joensuussa työttömien terveystarkastukset tapahtuu etänä, puhelimella. Ei siinä verenpaineita mittailla jne. Oli pettymys. Ei kummoista ole. Työkkärin velvoittamana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä keskustelussa, oliko asia tullut esiin, ehkä olet siinä sitten sanonut jotakin sellaista, jonka te-ihminen on tulkinnut myöntyvyydeksi ko. tarkastukseen.
Itse en mene, jos kysyttäis, mutta ei minulle ole tarjottukaan, niin kuin ei juuri mitään muutakaan. On vain mainittu, että tällainen olisi mahdollista.
Jos sanoo, että ei pysty johonkin työhön ja kysytään, että onko diagnoosia ja vastaat, että ei ole, niin se on sitten automaattisesti käsky mennä terveystarkastukseen. Jos ei mene, ei omaa selitystä kipeästi selästä tai mielenterveysongelmista tarvitse mitenkään noteerata.
Ei ole käsky. Vaan annetaan ymmärtää, että sitä sinun omaa lausuntoasi ei hyväksytä. Pitää olla lääkärin toteama rajoite johonkin työhön.
Käsky! Siinä työttämän terveystarkastuksessa ei suuria tutkimuksia tehdä. Mutta toki siellä voi kertoa, ja jos se tk:n edustaja asian sellaiseksi katsoo, että pitää lääkäriin olla yhteydessä, niin sitten hän ohjaa sinne. B-todistukia työkykyarvioineen ei tuossa kysyjän tarkoittamassa terveystarkastuksessa kirjoiteta.
Oma mielipide ei merkitse mitään, jos vetoaa siihen, että ei sairauteen perustuen pysty työhön, mutta lääkäri ei ole sairautta todennut. Jos on sairas, niin kyllä siitä pitää olla asiantuntijalausunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei terveystiedot mene työkkärin virkailijalle eikä niitä puida missään kokouksissa.
Ihme käsityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen saanut vain pelkkää hyötyä näistä työttömän terveystarkastuksista. Ilmaiseksi sai laajat verikokeet, sokerirasitustestit, sekä terveydenhoitajan että lääkärin tapaamisen. Olin vuosia kuntouttavassa työtoiminnassa kun en jaksanut normaalisti töissä ja vasta työkkärin lääkäri otti vakavasti, tutki, diagnosoi ja määräsi lääkehoidon. Nykyään olen normaalisti työelämässä.
Kannattaa siellä käydä jo ihan sen takia, että nuo testit ja käynnit on sinulle ilmaisia ja saat tietoa omasta terveydestäsi.
OHOH! ETTÄKÖ IHAN SAIT ILIMASEN VERIKOKKEEN JA TERVVEYENHOITAJALLE PÄÄSIT! ???
ETUSIVU UUSIKSI NYT TULI UUTISPOMMI! oletpa onnekas.
Et vissiin tienny et noi on ilmset kaikille millon vaan.soitto vaan tk ei muuta vaadi.
Sun kaltaset kai tarvii apua paskalla käynnissssäkin ja sossut pyyhkimään
Et taida olla erityisen älykäs yksilö? Taitaa harmittaa kun Sossu leikkasi toimeentulotukea 40 %? Kyllä sinutkin vielä kuntouttavaan työtoimintaan saadaan ja ulosantisi perusteella voisit hyötyäkin siitä. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei terveystiedot mene työkkärin virkailijalle eikä niitä puida missään kokouksissa.
Ihme käsityksiä.
kyllä saa tiedot mutta terveydenhoitaja pitää olla mukana. Tietojen luovutukset voi estää omakannasta mutta hoitava taho saa ne,siksi hoitaja pitää olla siinä mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme käsityksiä.kyllä saa tiedot mutta terveydenhoitaja pitää olla mukana. Tietojen luovutukset voi estää omakannasta mutta hoitava taho saa ne,siksi hoitaja pitää olla siinä mukana.
Terveydenhoitajan? No ei kait se terveyskeskuksen hoitaja käy työkkärissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä keskustelussa, oliko asia tullut esiin, ehkä olet siinä sitten sanonut jotakin sellaista, jonka te-ihminen on tulkinnut myöntyvyydeksi ko. tarkastukseen.
Itse en mene, jos kysyttäis, mutta ei minulle ole tarjottukaan, niin kuin ei juuri mitään muutakaan. On vain mainittu, että tällainen olisi mahdollista.
Jos sanoo, että ei pysty johonkin työhön ja kysytään, että onko diagnoosia ja vastaat, että ei ole, niin se on sitten automaattisesti käsky mennä terveystarkastukseen. Jos ei mene, ei omaa selitystä kipeästi selästä tai mielenterveysongelmista tarvitse mitenkään noteerata.
Ei ole käsky. Vaan annetaan ymmärtää, että sitä sinun omaa lausuntoasi ei hyväksytä. Pitää olla lääkärin toteama rajoite johonkin työhön.
Käsky! Siinä työttämän terveystarkastuksessa ei suuria tutkimuksia tehdä. Mutta toki siellä voi kertoa, ja jos se tk:n edustaja asian sellaiseksi katsoo, että pitää lääkäriin olla yhteydessä, niin sitten hän ohjaa sinne. B-todistukia työkykyarvioineen ei tuossa kysyjän tarkoittamassa terveystarkastuksessa kirjoiteta.
Oma mielipide ei merkitse mitään, jos vetoaa siihen, että ei sairauteen perustuen pysty työhön, mutta lääkäri ei ole sairautta todennut. Jos on sairas, niin kyllä siitä pitää olla asiantuntijalausunto.
Ja, just sä. Tack tack. Tårta på tårta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme käsityksiä.kyllä saa tiedot mutta terveydenhoitaja pitää olla mukana. Tietojen luovutukset voi estää omakannasta mutta hoitava taho saa ne,siksi hoitaja pitää olla siinä mukana.
työkkärissä on oma. Siis typissä.
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin mitkään terveystarkastukset eivät olleet pakollisia, mutta tässä uudessa pohjoismaisessa työnhaun mallissa voidaan velvoittaa käymään ainakin kunnan järjestämässä terveystarkastuksessa, jos se on työkkärin mielestä "välttämätöntä" tilanteesi arvioimiseksi. Eikä siitä tarvitse sopia kanssasi yhteisesti esim. työllistymissuunnitelmassa. Mutta saattavat ohjata terveystarkastukseen myös muusta syystä, eli pakollisuus riippuu nyt siitä perusteesta, että miksi sinut on sinne laitettu, eli onko se työkkärin mielestä välttämätön vai ei.
Voisitko ystävällisesti laittaa sen virallisen tekstin ja missä se virallinen teksti on jokaisen itse luettavissa. Sen suhteen siis, että pohjoismainen työnhakumalli antaa te-toimistolle käskyvallan lähettää ihminen TERVEYSTARKASTUKSEEN.
Aiemminkin on ollut mahdollista, että työkkäri on lähettänyt lääkärin vastaanotolle ja tällöin selviteltävänä on nimenomaan työkyky ja näistä arvioista kirjoitetaan lausunto.
Terveystarkastuksista ei yleensä mitään lausuntoja kirjoiteta, niiden tarkoitus on vain tutkia ihmisen yleistä terveydentilaa. Terveystarkastus ei sisällä perusteellista lääkärin suorittamaa tutkimusta. Eikä terveystarkastuksista kirjoiteta mitän lausuntoja, paitsi ehkä jossain kutsunnoissa, joissa sitten katsotaan onko palveluskelpoinen vai ei. Eikä se kutsuntojen terveystarkastuskaan mikään perusteellinen lääkärin suorittamana tutkimus ole.
En tiedä, voiko kieltäytyä, ei kai mikään terveystarkastus ole pakollinen, mutta kun on linkitetty TE-toimistoon, mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen käynyt 2krt terveystarkastuksessa enkä kuulu typpiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyse olikin typin asiakkaasta eikä sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyse olikin typin asiakkaasta eikä sinusta.
Ei aloituksessa puhuttu typistä vaan työttömien terveystarkastuksesta.
Mä menin. Hyötyä siitä vain oli. Lääkäri ajankin varasi useampaan otteeseen kun pyysin. Ei tarvinnut terkkariin soitella ja odotella päiviä takaisin soittoa. Siellä vain juteltiin terveyteen liittyvistä asioista ja sain lähetteen labraan.
Sitä pidin outona kun työkkäri halusi nähdä mun b-lausunnon.
Jos ne löytää sinusta jonkun pikkuvian niin ne pakottaa sinut kuntouttavaan vielä vuosiksi. Minusta ne sanoi olen täysin työkyvytön ja yritti myös pakottaa terveystarkastukseen. Minä tein rikosilmoituksen virkailijasta ja sen jälkeen se tarkastus peruuttiin. Ne lääkärit tekee yhteistyötä typin kanssa ja ne löytää sinusta jonkun vian ja sanoo olet työkyvytön.
Karenssia tulee ja kunnolla jos et sinne mene oli syy mikä tahansa.
Ja hyvä niin. Perkele kun tommosten piereskelyjä pitää maksaa.