Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä hammastahna pienelle?

31.10.2006 |

Puolitoistavuotias lapsi kyseessä. Ei osaa sylkeä.

Mikä hammastahna olisi hyvä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut ihan hyvä ja hyvän makuinen :)

sitä itse suosittelen.

Vierailija
2/6 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä sekä ksylitoli että fluori, muissa lastentahnoissa pepsodent yms. ei ole ksylitolia. Ja sen hyvät vaikutukset nyt lienee kaikille aika selvät... Apteekista saa myös jotain, missä on ksylitolia (en muista nyt nimeä), mutta siitä on kaikki ylimääräiset aineet karsittu pois. Sinänsä hyvä, mutta makuakaan ei siinä ole ja maku on varmaan lapselle yksi lisämotivaattori hampaiden pesuun. Eli jos ei ole lisäaineallergioita, turha mautonta käyttää. Meilläkin tyttö 1,5 vuotta eikä osaa sylkeä, ja laitetaan tahnaa pieni sipaisu. Kun sylkeminen onnistuu, tahnan määrää voi lisätä. Tässä 1-vuotishammastarkastuksen infot, jotka sain. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt aikuisten Salutem tahnaa lammaslääkärin kehotuksesta kun oli arat ikenet. Nyt olen kaksosille käyttänyt lasten versiota ja sisältää xylitolia ei fluoria. Tytöt tykkäävät todella paljon hammaitten pesusta, vaikka tahna ei maistu juurikaan.

Ei vaahtoa ollenkaan ja siksi ei tarvi huuhdella ja aine jää vaikuttamaan suuhun.

Itse kun lopetin hammastahnan huuhtomisen, niin reikiintyminen loppui kuin seinään. Tämänkin tein noin 6 vuotta sitten lääkärin neuvosta.

Vierailija
4/6 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän hammashoitajat on suositelleet jo 1v alkaen tavallista hammastahnaa. Vaikka ei osaakaan lapsi vielä sylkeä.

Sitä käytetään niin pieni määrä, ettei siitä ole haittaa. Huuhtelua ei myöskään suositeltu.

Vierailija
5/6 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopiva määrä on lapsen oman pikkurillin kynnen kokoinen nokare hammastahnaa.

Vierailija
6/6 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ovat tietääkseni kaikki vähä fluorisia versus aikuisten tahnat.

ksylitolia meillä pojalle ainakin tulee vadelman makuisista 100%ksylitolipastilleista aina ruokailun jälkeen.