Läheisen suvaitsemattomuus
Minulla on itselleni hyvin rakas ja läheinen ihminen, joka on korona-aikana ja muutenkin vuosien varrella muuttunut hyvin paljon. Hän on hyvin eristäytynyt ja hänellä on enää muutama ihminen ympärillään, minä yhtenä heistä.
Tämä henkilö on minulle hyvin tärkeä, mutta en voi enää puhua hänen kanssaan lainkaan ilman että hän tuputtaa minulle koronarokote-"tietoa" ja ääri-oikeistolaisia mielipiteitään, haastaa ikäänkuin väittelyyn koko ajan. Esim maahanmuutto ja seksuaalivähemmistöt eivät ole minulle arjen asioita ja olen aika neutraali mielipiteitteni kanssa. Mutta läheiseni tietää, että hyväksyn esim seksuaalivähemmistöt ja hän (ehkä oikein kiusatakseen minua?) jakaa ääri-oikeiston materiaalia ja haluaa keskustella aiheesta kanssani, vaikka itse en jaksa väittelyä ja hänen outoa argumentaatiota (lähteet ovat ulkomaalaisia keskustelupalstoja yms (ja siis läheiseni kielitaito on ainoastaan suomi joten joskus lähteistä löytyy täysin erilaista tietoa mitä hän on google kääntäjällä onnistunut ymmärtämään, ja tästäkin voidaan saada riita aikaan)).
Miten voin jatkaa tämän henkilön kanssa olemista ilman, että hän uhriutuu tai että minä kyllästyn jatkuvaan erimielisyyksien välttelyyn? Olen pyytänyt pitämään politiikan poissa yhteisistä keskusteluissamme, mutta hän on jotenkin omassa kuplassaan jossa ei tapahdu enää oikein mitään muuta, eikä hänen kanssaan oikein voi keskustella mistään.
Kommentit (23)
Suvaitsemattomuutta ei pidä hyväksyä, muuten suvaitsevaisuus kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Aika suvatematonta sinulta että et hyväksy eriäviä mielipiteitä.
Muuttamattomien ominaisuuksien suvaitsemattomuus vs nadzimielipiteiden suvaitsemattomuus
Pyytäisin sinua lukemaan tekstini kunnolla, jos se kerran niin paljon kiinnostaa, että olet klikannut keskustelun auki. Suvaitsen läheiseni mielipiteen, haluaisin vain keskustella hänen kanssaan muista asioista ja toivoisin hänen lopettavan oman mielipiteensä tuputtamisen minulle. Mutta kiitos kun luit kuitenkin edes otsikon ja klikkasit auki!