Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhottaa antaa joululahjoja vanhemmilleni,

Vierailija
31.10.2006 |

koska jouluna niitä vilkaistaan kaksi sekuntia ja siirretään syrjään ja todetaan myöhemmin, että " ihan paska oli sekin dvd/ kirja, ei me käytetty niitä teatterilippuja, on mulla entisetkin tohvelit vielä ihan hyvät " jne.

Ja vaikka joka joulu ostan kalliit lahjat niille, hoetaan koko vuosi, että " enhän se minä koskaan saa mitään joululahjoja"

Tympii, kun on vähistä rahoistaan kuitenkin yrittänyt ilahduttaa. Kaikista pahin on aikuinen sisareni, joka vie poikkeuksetta antamani lahjan seuraavana arkiaamuna kirpputorille, koska oli taas ihan väärä/ ei tarvitse/ ei mahdu mihinkään! Esim. viime jouluna antamani kynttilät ei mahtuneet hänen yksin asumaansa omakotitaloon.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olenkin yrittänyt antaa vähän " hienompaa" tai siis erikoisempaa syötävää, esim. just harvinaisempaa suklaata, mutta aina löytyy nekin vanhentuneena kaapista, kun samaan aikaan vedetään itse hankkimiaan suklaita harva se päivä. Kyse on kai siitä, että eivät osaa ottaa lahjoja vastaan, ovat jotenkin perushappamia, eli " ei mulle koskaan mitään anneta" ap

Vierailija
2/15 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on tyytyväisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on myös meillä toiminut hyvin. Ei tarvitse miettiä joka vuosi tuskaisena, että mitä tarpeeksi hienoa sitä taas keksisi jne..

Suosittelen ei lahjoja -sopimusta!

Vierailija
4/15 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis siinä mielessä että vilkaisevat lahjaa hetken ja sitten se " unohdetaan" jonnekin kaapin pohjalle. He eivät koskaan kuitenkaan valita lahjasta, mutta ovat vain kuin sitä ei olisi olemassakaan. Tuntuuhan se aika pahalta, koska minäkin vähistä rahoistani aina jotakin hankin. Vanhempani sen sijaan ovat erittäin suurituloisia ja heillä on jo kaikkea... lisäksi ovat todella valikoivia ja omasta mielestään tyylitietoisia (minun mielestäni ns. snobeja) ja jännitän aina tosissani lahjanantotilanteita, kun tuntuu, etten millään osaa heitä miellyttää :(

Vierailija
5/15 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koska panevat aika paljon rahaa minun ja lasteni lahjoihin, haluaisin vähän antaa takaisin, koska he ovat muuten ihan kivoja. Mutta jokin outo estää heitä ottamasta luontevasti lahjoja vastaan, vai olisiko vain kyse käytöstapojen puutteesta?

Osaavatko kaikkien muiden perheet tämän asian suhteen käyttäytyä? ap

Vierailija
6/15 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna leivon kuivakakun. Ja ei muuta. Piste.

Vierailija
7/15 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaiset kukaan ei osta aikuisille mitään-sopimukset pidä, kun äitit ostavat kuitenkin aina jotain ja odottavat myös saavansa jotain.

Vierailija
8/15 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä väkisin ja kauheen stressaamisen päätteeksi. ja etenkin, jos tilanteesta ei nauti kumpikaan osapuoli, ei antaja eikä saaja!!

Vierailija
9/15 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilleen mieluiten jotain tarpeellista ja saa maksaakin vähän enemmän.

Jos kuitenkin haluat antaa jotain, sun tapauksessa voisi toimia tämä uusi hyväntekeväisyysmuoto, joita tarjoaa ainakin Kirkon ulkomaanapu ja monet muutkin järjestöt - eli sen sijaan,että antaisit lahjan vanhemmillesi, annatkin heidän puolestaan kehitysmaahan vaikkapa koulutarvikkeita, vuohi, kaivo jne. josta vanhempasi saavat kortin. Jos ei siitäkään seuraisi olankohautusta suurempaa reaktiota, niin voit ainakin olla varma, että lahja ei ole valunut hukkaan.

vaihtoehtoja voi käydä bongailemassa:

www. kua. fi

www. lahjaksilehmä. fi

Joku kyynikko varmaan ajattelee, että isoosa näistäkin rahoista menee ohjelman pyörittäjien taskuun - no - jos vaihtoehto on se, että kallis ulkomainen suklaa homehtuu äidin kaapissa, niin ehkä sen riskin voi ottaa.

Vierailija
10/15 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjatonta linjaa, mutta ei sitä haluta. Kuitenkin valitetaan, ettei keksitä mitään ostettavaa ja kun saadaan vaan turhaa tavaraa ja kun kaikille on jo kaikkea ja kaikki paikat on täynnä ja plaaplaap. Ahistaa...

Vierailija
11/15 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
12/15 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä antamista on pidetty kotona hyveenä tmv.

Vaikuttaa siltä, että vastaanottaminen ja lahjoista iloitseminen on jotenkin " syntistä" .

Siltihän niitä lahjoja on jokaisesta kiva saada, halusi tai ei.

Ehkä vanhempasi tuntevat ristiriitaa juuri tästä tunteesta. Haluaisi saada, mutta sitten se on jotenkin huono juttu kuitenkin ja se huono juttu sitten näkyy kuvaamallasi lailla.

Kysy siis suoraan asiasta!

Vierailija
13/15 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee vaikka itse jotain. Täällähän oli pitkä ketju itsetehtävistä joululahjoista.

Vierailija
14/15 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lahjoja ostamme vain lapsille. Ja meillekään ei tartte ostaa yhtään mitään. Eihän tästä ilmoituksesta kaikki tykänny, mut saa olla tykkäämättä. Ajateltiin kyllä lahjoittaa joku pieni summa jollein hyväntekeväisyysjärjestölle. Sitten joulun tienoilla annetaan joku pienehkö herkkupaketti tms. ja laitetaan siihen kortti " joululahjarahat olemme lahjoittaneet sille ja sille järjestölle" tms. Että eiköhän kelpaa.

Mua on yksinkertasesti ruvennu kyrsimään toi kaupoissa juokseminen ennen joulua ja pähkäily, että mitä kellekkin ostetaan. Ja sitten ne lahjat on väärän värisiä tms.... Plääh!

On kyllä kiva, kun ei tartte sen kummemmin lahjoja miettiä!

Vierailija
15/15 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se ei ole mikään yks lahja, vaan useita. Voitte kuvitella sitä lahjojen määrää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi