Pystyttekö valitsemaan yhden ainoan elokuvan joka on teidän lemppari?
Kommentit (48)
Pystyn. Leijonakuningas. Ollut suosikkini noin 25 vuoden ajan.
The Grand Budapest hotel. Siihen en kyllästy ikinä. M. Gustave on ihanin mies ikinä:D
Tv-sarjoista joko Twin Peaks tai Sopranos.
No viimeisen vuoden aikana katsotuista tykkäsin hirveästi The Lobster -leffasta (hummeri). Vaati aivonystyröiltä jotain.
Elokuvista Englantilainen potilas.
Sarja Mullan alla.
Pystyn. Erin Brockovich. Samaistun.
Schindlerin lista on täysi kymppi niin kirjana kuin elokuvanakin. Harvoin elokuva tekee oikeutta kirjalle mutta tämä on upea leffa! Tuli kesällä telkkarista ja katselin pitkästä aikaa ja teki taas yhtä suuren vaikutuksen kuin vuosia sitten.
Vierailija kirjoitti:
The Grand Budapest hotel. Siihen en kyllästy ikinä. M. Gustave on ihanin mies ikinä:D
Tv-sarjoista joko Twin Peaks tai Sopranos.
Gustave on kyllä yksi parhaiten kirjoitettuja/näyteltyjä hahmoja ikinä🤣
Pystyn. Rakastuin Tuulen viemään 11-vuotiaana ( vuonna 1990) ja katson sen yhä ajottain uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
No viimeisen vuoden aikana katsotuista tykkäsin hirveästi The Lobster -leffasta (hummeri). Vaati aivonystyröiltä jotain.
Mä katsoin sen ekan kerran kun tuli Teemalta enkä oikein tajunnut siitä mitään. Sitten luin sen mitä sen pitäisi kuvata ja katsoin uudestaan. Sitten se vaikutti enää vain tekotaiteelliselta paskalta, kun mysteerikin oli poistunut.
Blair Witch.
Se alkuperäinen. Sytytti innostuksen elokuvan tekoon, ja niihin prosesseihin.
Katson sen pari-kolme kertaa vuodessa, ja olen kerännyt valtavasti taustatietoa tämän elokuvan teosta.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä Forrest Gump.
On se hyvä että makuja on erilaisia... Mulle tämä oli yksi pahimmista pettymyksistä. Katsoin vasta viime vuonna tämän, ja toki tiesin että tämä on klassikko joten odotin paljon. Mutta se oli ihan järkyttävän huono. Ei realistinen siinä, miten ns. jälkeenjäänyt henkilö menestyy kaikessa loistavasti, mutta ei toisaalta yhtään hauskakaan vaikka ilmeisesti jotain hauskuutta niillä kommelluksilla on haettu - ei kyllä iske Hollywood huumori yleensäkään. Välillä elokuva tuntuu ylistävän että jälkeenjääneistä voi tulla yrittäjiä ja sijoitusneroja ja miljonäärejä tuosta vaan ja välillä pilkkaavan heidän hassuja eleitään ja tokaisujaan. Yöhk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä katsoin sen ekan kerran kun tuli Teemalta enkä oikein tajunnut siitä mitään. Sitten luin sen mitä sen pitäisi kuvata ja katsoin uudestaan. Sitten se vaikutti enää vain tekotaiteelliselta paskalta, kun mysteerikin oli poistunut.
mäkin luin juonen ja katsoin uudelleen. Kyllä mulle jäi mieleen, että miten se loppu lopulta meni. Merenäänet jne. Ja tykkäsin näyttelijöistä myös.
Mulla on ehkä maailman huonoin maku, mutta Stargate se eka elokuva :D Se on vaan jotenkin niin jännää toimintaa ja ne egyptin maisemat.
En. Lempinäyttelijän kyllä tai tv-sarjan mutta hyviä elokuvia on liikaa.