Pärjäisitkö sinä 300€:lla 2viikkoa?
Kommentit (54)
Oih.
Tosi hyvin.
200e Alkoon, 50e röökiin ja loput ruokaan.
Kyllä pärjään. Ei heikkoa. Sinkku joka opiskellut ravintola- alaa. Osaan laittaa ruokaa.
Mulla jää yleensä kuukaudessa hieman yli 300 € kun laskut on maksettu.
Siinä ja siinä. Riippuu ajanjaksosta. Koska en ole mikään köyhä.
Minimissään tuossa ajassa pitäisi tankata ainakin kerran (80€) ja ostaa ruokaa. Sitten mulla on sellaista, että ostan koska varaudun. Esim. äskettäin mun oli pakko ostaa 77 eurolla villalankoja, koska eräs sävy on poistumassa kokonaan ja löysin sitä vielä 20 kerää eräästä verkkokaupasta. Laskin että yhteen villatakkiin menee 10 kerää ja hlauan tehdä niitä ainakin kaksi. Joten oli pakko ostaa ne langat. jne...
Yksin joo. Jos lapset olisi myös ruokittava samalla summalla, pärjäisin, mutta en tiedä mitä sitten, jos tuo rahatilanne jatkuisi pidempään.
On pakko oluut pärjätä paljon pienemmällä. Terv. Köyhyysrajan alapuolella oleva eläkemummo.
En, En pääsisi kotiin, kun olen lapissa ja täällä tuo raha ei riittäisi mitenkään. Paleltuisin kuoliaaksi ja nääntyisin nälkään.
Pärjäisin, vaikka pitäisi tankatakin.
Ruuan puolesta helposti, mutta tankkiin uppoaa tuon verran viikossa.
Kyllä, olettaen että se on yksin omiin tarpeisiin, ei makseta laskuja, ei ostella mitään isompia juttuja kuten vaatteita tai tavaroita kotiin.
Perhettä ja itseäni varten tuon 300 tilalla pitää olla n. 800€/2 vko.
Pärjäisin. Kävisin ostamassa 250e puvun, jättäisin 50e loppuviikon safkoihin, kävisin työhaastattelussa ja viimeistään viikon päästä nauttisin vähintään viiden tonnin liksaa.
Tankillinen bensaa ja perheelle ruuat. No problem. Aikalailla meidän arkibudjetti.
Kyllä tuollainen tilanne on aika usein, kun kaikki vastikkeet ja laskut on maksettu. Tilillä kolisee 300e ja pari viikkoa pitäisi vielä elellä. Meitä on kaksi henkilöä. Tuo riittää kahdelle ruokiin, yllättäviin apteekkimehoihin ja pari kymppiä vaikka bensoihinkin.
Hyvin riittää ja jää ylikin. 2 keskituloista, ei ole mitään tarvetta tuhlata. Ruoka tehdään itse (2 lämmintä ateriaa per pvä, etätöissä ollaan). Tällä hetkellä budjetti on 200/2 vkoa koska lähdemme sitten 2 vkon matkalle ja varaan sinne vähän enemmän rahaa
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuollainen tilanne on aika usein, kun kaikki vastikkeet ja laskut on maksettu. Tilillä kolisee 300e ja pari viikkoa pitäisi vielä elellä. Meitä on kaksi henkilöä. Tuo riittää kahdelle ruokiin, yllättäviin apteekkimehoihin ja pari kymppiä vaikka bensoihinkin.
Ette ole ajatelleet hakea töitä?
Veronmaksajien ei tarvitsisi elättää teitä ja alkaisitte tienaamaan rahaa, silloin olisi varaa tehdä vaikka mitä.
Laskut maksettu, ruokarahat on sivussa,bensarahat sivussa. Kolme viikkoa tilillä ollut n. 50e. Vielä ei oo tarvinnu niihin kajota. Odotan seuraavaa tiliä, siinä pitäs olla hyvät lisät. Jos sitten saisi jäämään tilille laskujen jälkeen 100e. Mitään en kyllä tarvii. Lapselle pitää vaan ostaa uudet lenkkarit. Halvat sellaiset. Ei ne ens keväänä enää mahu jalkaan. Tarvii kuiten koulun ulkoliikunta tunneille lenkkarit nyt syksylle. Talvikengät sille on jo.
Eli jos laskut on maksettu, niin kysymyskö on, että riittääkö 300 euroa 2 viikon ruokaan ja humputteluun? Joo, kyllä riittää, vaikka on pari lastakin.
Leveästi.