En saa millään edes palkatonta vapaata
Olen tämän vuoden aikana pyytänyt pari kertaa palkatonta vapaata töistä päivän. Ihan kunnollisia syitä on ollut, perunkirjoitustilaisuus ja käynti yksityisellä erikoislääkärillä. Kumpikin oli keskellä päivää ja teen siis töitä virka-aikaan toimistotyöajalla. Pyysin ajoissa ja kerroin syyn. Molemmat pyynnöt evättiin, vaikka molemmista selitin, että niitä ei saa järjestettyä iltaan. Sille lääkärillekin oli kuukausiin vain pari vapaata aikaa tarjolla ja ne vain keskellä päivää, on alansa spesialisti, ja perunkirjoituksen ajankohtaa en voinut itse päättää. Jäi sitten molemmat väliin ja olen niin veetuuntunut, että ei mitään rajaa. On ilmeisesti pakko irtisanoutua, jotta voi elää elämäänsä. Julkinen sektori ja naisvaltainen ala kyseessä. Uskallanko heittäytyä ihan tyhjän päälle?
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy omilla menoilla pyydä anteeksi jälkikäteen jos huomaavat.
Työ on sellaista, että ei sieltä voi kadota keskellä päivää menoilleen vaan kyllä joku heti huomaa. Saa varoituksen, jos tekee noin. Kahdesta varoituksesta potkut. Ap
Kannattaa liittyä ammattiliittoon ja kummastakin varoituksesta huolellisesti talteen sekä alkuperäinen pyyntö vapaasta pakollisesta henkilökohtaisesta syystä. Sitten riitautetaan potkut ja saadaan parhaassa tapauksessa 2 vuoden palkka korvauksena.