En jaksa enää työtäni varhaiskasvatuksessa, onko pakko?
Olen täysin loppu. En jaksa työpäivän jälkeen tehdä yhtään mitään. Myös se, että yrität tehdä työsi, mutta arvostusta ei tipu mistään koskaan, ei työnantajalta, ei asiakkailta. Päinvastoin, melkein haistatellaan päin naamaa. Onko ihan pakko jaksaa?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko jaksaa. Miksi olisi? Vaihda johonkin kivempaan. Se on sun ainoa elämä, miksi kitkuttaa pakolla työssä joka ei palkitse?
Hyvä kun riittää rahat elämiseenkään.
Ei kyllä kuulosta kauhean palkitsevalta tai motivoivalta.
Ei tarvitse.
Hae AP opiskelemaan ensi kevään yhteishaussa maisterivaiheeseen tai alusta asti jotain uutta alaa. Samalla voit katsella uusia työpaikkoja ja jos hyvin käy, voit valita näistä kahdesta että kummin teet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Subjektiivinen päivähoito pois. Onko tuo enää lapsen etu? Ei todellakaan!
Lapsen oikeus on päästä varhaiskasvatukseen.
Sairaanakin? Ei todella. Sairaan lapsen paikka on koti, tätä ei monikaan ymmärrä, vaan väkisin raahataan puolikuntoisia, väsyneitä lapsia hoitoon, vaikka ei ole edes pakko!
Kiva sitten hoitaa näitä sairaita, itkeviä lapsia, jotka vaatisi melkein sen yhden aikuisen huomion, kun ei muutenkaan riitä resurssit kaikkeen.
No eikö tommosessa tilanteessa kannattaisi soittaa lapsen vanhemmalle että tulla hakemaan se kotiin.
Mitä se auttaa kun lapsi jo tartuttanut kaikki. Kaiken lisäksi lapsi muuttuu aina terveeksi kun pääsee kotiin.
No ei se varmaan siihen tartuttamiseen enää autakaan, mutta siihen sentään auttaisi ettei se lapsi olisi itkemässä kipeää oloaan vieden samalla yhden aikuisen kädet ja huomion.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko jaksaa. Miksi olisi? Vaihda johonkin kivempaan. Se on sun ainoa elämä, miksi kitkuttaa pakolla työssä joka ei palkitse?
Hyvä kun riittää rahat elämiseenkään.
Joo, tiedetään. Mun nettopalkka on nippa nappa 1500e kuussa. Silti oon vähän tyhmä ja raahaudun työpaikalle viitenä päivänä viikossa... Koska en tiedä, mitä muutakaan tekisin. Uuden opiskeluun ei riitä rahat.
Kannattaa vaihtaa alaa. Myös verkossa voi opiskella töiden ohella tai oppisopimuksella. Kauppaan tai esim postiin voit hakea töihin! Itse mietin ihan samaa että en vaan enää jaksa töitäni vakassa ja oma jaksamiseni menee muun edelle. Olen todella lahjakas siinä työssä mutta mikäs teet kun ei jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa vaihtaa alaa. Myös verkossa voi opiskella töiden ohella tai oppisopimuksella. Kauppaan tai esim postiin voit hakea töihin! Itse mietin ihan samaa että en vaan enää jaksa töitäni vakassa ja oma jaksamiseni menee muun edelle. Olen todella lahjakas siinä työssä mutta mikäs teet kun ei jaksa.
Juuri näin. Kun ei vaan jaksa, niin sitten on pakko antaa periksi. Niin moni asia pielessä. Ihan epäinhimilliset työolosuhteet. Säälittää toki lapsetkin. Sitä en ymmärrä miksi vanhemmat tuovat lapsia hoitoon silloinkin, jos ei ole pakko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hullulta kuulostaa, että terveiden kotona lomailevien äitien sairaita lapsia tuodaan päiväkotiin hoitoon. Mikä näitä nykyäitejä oikein vaivaa?
Itsekäs lisääntyy, itsekäs hoitaa asiat näin.
Juuri näin. Itsekäs lisääntyy ja kaikkein itsekkäin hoidattaa lapset vielä muilla.
Vierailija kirjoitti:
Ap. Varmaan ratkaiset ihan itse ongelmasi. 👍
Missä on lasse-maijan sukka/lapanen????!!
Kotoa ei löytynyt joten te olette hukanneet sen tänne päiväkotiin, etsikää se NYT ! Ja jättäkää nuo muut päiväkotilapset ilman valvontaa pihalle siksi aikaa kun tulette etsimään meidän lasse-maijan kadonnutta sukkaa/lapasta.
Tätä kiukuttelua siellä kestetään aikuisilta ihmisiltä pitkän päivän päätteeksi kun lapsia noudetaan kotiin.
Lämpimästi tervetuloa "ketterään ja alati uudistuvaan" vaka-alaan !
Voihan sitä aina irtisanoutua jollei jaksa. Siinäpä se yksinkertaisuudessaan.