Minne menisit Helsingissä syömään tavallista kotiruokaa 14-15 välillä aseman lähettyvillä 20 euron budjetilla
Eli tuossa jää vähän aikaa, ennen kuin hotelliin pääsee. En tykkää syödä junassa ja muutenkin aamupalalla pärjää kyllä tuohon asti. Onko jossain lounas auki vielä tuohon aikaan, arkipäivänä (torstai). Tai mikä olisi lähinnä vastaava? En pdä hampurilaisista, subeista tai sellaisista valkoista venhää sisältävistä, ne turvottaa. Juomaksi riittää kyllä vesi. Yleensä lounasaika kai loppuu 14? Löysin aseman läheltä yhden, joka olisi auki 15, muuten oli vieraita osoitteita. Vaikka kartalla näkyy, olen eksyvää sorttia suuntavaistolla nolla ja en kerran meinannut osata edes Vaakunaan asemalta, kun pää oli pyörällä ja lähdin väärään suuntaan :D.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Miten niin "ennen kuin hotelliin pääsee"? Oletko ikinä ollut hotellissa?? Mä olen yhtä kertaa lukuunottamatta aina saanut huoneen ennen klo 15, usein jopa pian puolenpäivän jälkeen. Matkustan töiden vuoksi paljon.
Vaikka kuinka usein olen ollut hotellissa. On ollut sellainenkin tilanne, että ei ole päässyt edes vielä klo 15 kun siivojia oli sairastunut. Mulla on siinä sitten joka tapauksessa illalla menoa, mihin ei kuulu ruokailua, joten tuossa vaiheessa on hyvä syödä se päivän lämmin ateria. Maanantaisin pääsee hyvin aikaisin, torstai ja perjantai on usein ne päivät, ettei etukäteen pääse. Kiitti vinkeistä, yliopistolle kyllä osaan ja siellä voisin käydäkin.
Ap.
Deliberi Keskuskadulla, ihan aseman tuntumassa.
Joku 10€ buffet voisi olla hyvä valinta.
Vierailija kirjoitti:
Zetorissa
Zetorissa ei ole lounaita.
20€ei riitä ruokailuun. 🍔🍕
Vierailija kirjoitti:
Weeruska!
Weeruska ei ole lähellä.
S-ravintoloista Belgessä on lounas ja lähellä keskustaa. Perus kotiruokaa ja kohtuu hinta.
Unicafe Kaivopiha on okei, jos haluaa edullisen aterian, jossa kuitenkin salaatti/raasteet, leivät, juomat ja pääruoka. Tai buffet. Hinta 8-12 euroa ei-opiskelijalle. Aukeaa 10:30.
Asemalla on ravintola Olivia. Hieno sali. Ruoat italialaista pizzaa, pastaa, salaattia. 12-14 euroa pelkkä ruoka. Aukeaa kello 11:00.
Sitten on ravintola Caverna. Buffet 15,90 euroa ja safkaa löytyy pyttipannusta itämaiseen. Lounas kello 11:00.