G: Neronleimauksia, joita anoppisi on päästänyt suustaan?? Kaikki mukaan.
Kommentit (99)
Kutsuin hänet tytön 2vee synttäreille juuri tiettynä päivänä, niin vastas vaan että ei kai se nyt niin päivän päälle. Täh, että alkaisin kakkuja väsäämään joka päivä :)
Samoinkuin, että meillä ei ole tapana ostaa lahjoja synttäreinä tai jouluna vaan silloin kun löytyy jotain tarpeellista ja sopivaa jollekin. Ahaa ok.
Kun hän on meillä yötä ja hänen pitäisi lähteä viemään lapsi nukkumaan (sekä lapsi että anoppi on toivoneet, että mummo laittaa nukkumaan), niin anoppipa suuntaa suihkuun. Suihkun jälkeen pitää laittaa hiukset ja itteensä niin, että loppujen lopuksi lasta mennään laittamaan vasta tuntia liian myöhään nukkumaan. No, sehän ei ole iso moka, hankaluutena vain se, että lapsellamme on tosi voimakas sisäinen kello, ja jos hän myöhästyy nukkumaanmenosta, hän ei meinaa saada unta lainkaan...
vauvamme oli muutaman viikon ikäinen, ja meiltä kysyttiin miten hän nukkuu. Me kerroimme, että jopa 3-4 tunnin pätkiä öisin - mihin olimme siis erittäin tyytyväisiä!
Anopin neuvo: pitäkää sitä enemmän päivisin hereillä, niin nukkuu yöt paremmin.
Joopa joo...Luulenpa, että vaikka olisin roikottanut jaloista ylösalaisin, olisi meidän vauva kyllä nukkunut juuri silloin kun nukutti - eihän sen ikäistä pidä hereillä millään! (vaikka olisi niin tyhmä että haluaisi)
Voimia teille kärsineille!!!!<----
Vierailija:
" vauva itki paljon niin anoppi neuvoi, että " kasta se tutti sokeriveteen niin ei itke" . Jep..."
mies kun kertoi anopille kihlautumisestamme (2 vuoden seurustelun jälkeen), oli vastauksena " ei kai se (minä siis) herrajjumala vaan oo raskaana" -juu, kiitosta vaan, en ollut, eikä ollut vielä lapset suunnitelmissakaan... onnitteluja ei tullut missään vaiheessa.
Myöhemmin, kun lapsi tuli ennen naimisiinmenoamme, niin vielä rv35 jaksoi paasata, että kai te nyt sentään edes naimisiin meette ennen kuin lapsi syntyy...
" Kyllä lasten täytyy saada voita, eikä tuollaista öljyä, siitähän menee ripulille. Ei lapsia saa laihduttaa."
Käytän siis ruoanlaitossa paistamiseen ja muutenkin paljon oljyä, ihan saadakseni kolesterolini kuriin ja hyvien rasvojen takia. Toki voitakin aika ajoin, mutten siis lisää nyrkillistä voita perunamuusiin tms. (pitäisi kuulemma). Anopista öljy on kevyttä, ja lapset siis laihtuu, jos eivät saa voita. Minä olen liian laiha myös. (165 cm,63 kg)
Lisäksi oli sitä mieltä, että lapsile tulee vaarallinen suolanpuutos, kun syötin suolatonta puuroa heille alle 1v.
4 v pojallamme oli tic-oireita. Ex-mieheni oli kertonut näistä oireista anopille (siis äidilleen). Kerran lähikaupassa ollessani ex-anoppi tuli luokseni ja sanoi: " siinä teidän xxxx:ssa on kuulemma joku vika" . mä olin ihan ihmeissäni, että miten niin vika? Kysyinkin ex-anopilta, että mitä hän tarkoittaa. Ex-anoppi siinä sitten alkoi kaupassa vääntelemään naamaansa ja nitkuttamaan niskaansa... Että sillä tavoin...
Se menee kaiken edelle. Nyt kun meillä yhteinen lapsi ei se kiinnosta anoppiani yhtään, näkee 3-4krt vuodessa jonkun serkun synttäreillä lasta. Ei soita 1-2krt vuodessa miehelleni ja harvoin kysyy mitä lapselle kuuluu.
Tämä voi olla kostoa minulle, kun mennyt sukset aikanaan ristiin hänen kanssaan.
kun mies kertoi et mennään naimisiin oli appivanhemmilta ainoa kommentti et he eivät toisia häitä osallistu kustantamaan (mies ollut ennekin naimisissa ja aikomus oli itse maksaa jokatapauksessa häät)
Toinen vastaava oli kun kerrottiin et meille tulee vauva anoppi kysy et ollaanko varauduttu et vauva valvottaa öisin? Juu ei liki 30v ihmiset tätä ennen tiennyt...
Miehen mummolla oli kans huoli siitä et miten lapsi saa nimen kun ei kuuluta kirkkoon.
Voi voi. Tuo alimmainen teksti... Kyllä on ihmeellsitä, jos vanhukset ei osaa käyttää nykyajan laitteita. Kyllä ne mummot on ennekin nukuttaneet lapsia, ilman kaikenmaailman härveleitä. Välillä kun kurkkaa ikkunasta, niin huomaa onko vauva hereillä vai ei.
"
Joku aika sitten vietiin lapset kaupunkireissun ajaksi mummolle. Kuopuksen päiväuniaika lähestyi ja mies näytti äidilleen miten itkuhälyttimenä toimiva radiopuhelin laitetaan päälle. Joo, kyllä hän osaa. Tultiin kaupungilta, vauva oli nukkumassa. Mies meni katsomaan ja lapsi oli hereillä vaunuissa. Anoppi sanoi, että se on nukkunut koko ajan, ei oo kuulunut puhelimesta mitään. No ei kai, kun puhelimeen oli kyllä virta laitettu päälle, mutta ääniohjausta ei oltu kytketty päälle. Ja nimenomaan oli kädestä pitäen näytetty hetkeä aiemmin miten tapahtuu..."
Mun anoppi sanoi silloin kun se tsunami iski Thaimaaseen, että nyt pitää ostaa kaikilla säästöillä tontteja Lapista, koska kun se tsunami sieltä tulee niin jo ovat tontit arvossa arvaamattomassa. Ja oli vakavissaan.
Minulla ei pokka pitänyt, täytyy myöntää.
..anoppi laukaisi kahvipöydässä, että et siellä sairaalassa ehdi muuta tekemään kuin ikävöimään esikoista ja että ei siihen toiseen lapseen heti rakastu kuten esikoiseen...
- että ei sitä toiselle lapselle enää jaksa/viitsi täyttää vauvakirjaa
- että esikoinen on aina esikoinen kuitenkin
lista on loputon, pääasiana hänellä kuitenkin, että toinen lapsi ei ole yhtä rakas kuin se ensimmäinen.
Halloo.
välimatkaa, etten vain tule laukaisseeksi jotain tosi loukkaavaa takaisin.
Yksi raivostuttavimpia tapauksia oli, kun esikoinen oli ihan vauva, niin anoppi kilisteli saunakaljapulloja vauvan nenän edessä ja mainosti, että kyllä sinäkin näihin vielä tutustut! Haloo! Otin vauvan ja poistuin hetken päästä vähin äänin...
Olivat ihmetelleet miehen siskon kanssa, kun odotin esikoista, että mahtoiko olla valeraskaus. Minulla kun ei ole maha tullut esiin aina kun vain ihan loppuviikkoina. Tuosta olen kyllä ollut eniten loukkaantunut!
Olen anopin mielestä kertakaikkisen liian lihava. Olen kieltämättä vähän pyöreä, mutta en kyllä lihava. Kahvipöydässä koitan ottaa aina mahdollisimman vähän, koska en kestä sitä sanatonta arviointia...
Meille ostivat aikanaa häälahjaksi 500 mk imurin, mutta miehen veli, joka meni viike kesänä vihdoin naimisiin sai mm. lahjaksi 1000¿ ja käsinkirjaillut lakanat.
Saas nähdä, miten anoppi pystyy olemaan tasapuolinen, jos mieheni sisarukset joskus saavat lapsia? Meidän lapsiin ei ainakaan ole turhaan tuhlailtu aikaa eikä rahaa...
Anoppi tuli katsomaan meidän esikoista laitokselle ja kauhisteli mulle " voi että kun tuo meidän janne näyttää väsyneeltä, ihan mustat silmänalusetkin!" Ja " eikö sun janne kannattaisi käydä välillä kotona huilaamassa" (meillä oli perhehuone) Niin mitäpä minusta, olen vain tässä synnyttänyt viime yönä...
:D
Ihana anoppi kuitenkin kaikesta huolimatta, vaikka silloin meinasi pikkuisen keittää...
Esim eilen tyttö oli anopin luona ja tuli kotiin syöden kaakaojauhoa johon oli sekotettu sokeria. Mummo oli antanut klo 18 ja ruoka oli just tulossa. Lapsi muutenkin alipainoinen ja syö huonosti. Ihan sama vaikka sanon et en tykkäät et syötät tollasta moskaa, mummo antaa kuitenkin. Toinen juttu: oli tässä viime viikonloppuna 1 vanhan pojan kanssa puistossa. Lapsella ei ollut hanskoja kädessä!!! ja kevätpipo päässä. Lapsi on ollut sairaana koko talven joten olin aika tyytyväinen. Mieheni isä joka on uusissa naimisissa totesi heti toisen lapsen syntymän jälkeen et ette kai enää lapsia tee. Huom. kysyi sitä minulta 3 kertaa niin kuin minä siitä yksin päättäisin. Uusivaimo taas tokasi et kukahan on lapsen isä kun ei yhtään näytä poikapuoleltaan. Mukavia ihmisiä kaikki
Anoppi tuli kerran meidän vessasta ulos järkyttyneenä. Pesukoneen poistovesiputki oli lavuaarin reunalla ja koneesta tuli aivan mustaa vettä. Anoppi kysyi hädissään että mitä sä oikein peset. Vastasin että sukkia. " No nyt on kyllä meidän " Jarin" sukat pilalla, miten sä olet laittanut mustat ja jarin valkoiset urheilusukat samaan koneelliseen?" :D No juu en ollutkaan, anopin päähän ei vaan mahtunut että pesin pelkästään omia mustia sukkiani. :D " ei kai kukaan käytä mustia sukkia?" Ai eikö :D ne valkoiset urheilusukat kun on ah, niin muodikkaat :D
Kerran anoppi osti pojallemme lahjaksi heijastimen ja laittoi mukaan lapun jossa luki, " tämä on heijastin" :D Anoppi on " aika" yksinkertainen ja herttaisinta on että hän pitää kaikkia muitakin idiootteina.
Siskoni joutui karsimaan ruokavaliostaan maidon, munan, viljat ym. allergisoivat aineet imettäessään heidän kuopustaan. Meitin pojan synttäreillä sitten siskoni sattui vaan mainitsemaan, et " kyllä joskus tökkii tää pelkkä vesi juomana" . Johon sitten anoppini tokaisi " juo olutta, se on hyvä ruokajuoma!"
Hän kohteli omaa mummoani miten sattui, aivan kuin alamaistaan.
Silloin asialle ei voinut mitään, vastaan ei saanut sanoa. Kaikki piti vain niellä.
Kyllä nämä teidän anoppienne sanomiset on oikeesti aika pientä...