Imatran rasismista uutisissa..
Siis mikä noita ihmisiä vaivaa jotka haukkuvat, syrjivät ja pahoinpitelevät toisia ihmisiä siitä syystä, että he ovat kotoisin jostain toisesta maasta tai heidän ihonsa on tumma?
Tunnetteko ketään sellaista rasistia? Miten ihminen päätyy siihen tilaan?
Kommentit (28)
olen itse syntynyt ihan supisuomalaisita vanhemmista ja kasvanut euroopan maassa jossa on paljon erirotuisia ja värisiä ihmisiä ja koska olen tottunut heihin, en voi kerta kaikkiaan ymmärttää rasisteja.
Monet rasistithan esiintyy juuri maailmanmatkaajina vaikka totuus on toinen.
voi kuule, kyllä täällä niitä mustia miehiä liikkuu.
Pasassa pelaa monta mustaa miestä.
Lisäksi joutsenossa rauhassa asustaa pakolaisia ja ne kun lähtevät ostosretkelle prismaan niin ei sinne muita mahdukkaan :)
Monta kertaa ole Prismassa nähnyt kun pakolaiset tulevat joukolla sinne ostoksille. Niillä on ilmeisesti ihan linja-auto kuljetus.
Kyllä niitä näkee ihan päivittäin.
Minua se ei haittaa. Venäläiset haittaa enemmän, ne ei osaa edes liikenne sääntöjä!
Eli moni ulkomaalaisen tekemä rikos uutisoidaan ilman tietoa syntyperästä.
kyllä olen asunut ulkomailla. Maa ei ole Euroopassa. Ja ei, minä en ole rasisti. Tai en ollut niin kauan ennen kuin tulin takaisin Suomeen. Entisessä asuimaassani oli valtava rotujen kirjo ja ei siellä voinut millään tavalla rotujen perusteella luokitella ihmisiä tyyliin ' somalit lorvii' ja ' mustalaiset ryöstelee' . Kaikki oli samalla viivalla ihon väristä riippumatta. Kaikki kävivät töissä, eikä maahanmuuttajia lorvinut nurkissa.
Sama vaan ei toimi Suomessa. Eikä Saksassa, eikä Ranskassa...
Kun näkee tarpeeksi niin on vertailupohjaa.
-21
joten mistään paapomisesta ei todellakaan voi puhua!
Luku on peräisin oikeusministeriön dokumentista, jonka halulliset voivat itse hakea osoitteesta:
http: // www. optula. om. fi/ uploads/ nul786y. pdf
Samassa dokumentissa on tällainen kappale:
Kulttuuriset erot ovat näkyneet muun muassa siinä, että jotkut ulkomaalaisryhmät eivät kunnioita naisten seksuaalista itsemääräämisoikeutta siten kuin suomalaisessa yhteiskunnassa on tapana. Ulkomaalaiset syyllistyvätkin suhteellisesti kaikkein useimmin raiskausrikoksiin ja muihin seksuaalirikoksiin.
tässä muutama kuukausi sitten oli uutissa että 70% raiskauksista jää ilmoittamatta edelleenkin.
venäläisiähän siellä on vaikka miten paljon.
ihmettelin vaan kommenttia. en muista numeroa..