Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtautuisit jos isäsi/äitisi ei suostuisi takaamaan asuntolainaasi?

Vierailija
06.11.2006 |

Oma isäni kieltäytyi " kunniasta" . Olo on epätodellinen... en voi ymmärtää että oma isä ei auta lastaan. Kyse ei ole maksukykymme puutteesta eikä isän varattomuudesta, vaan jostain muusta. En voi mennä enää käymään kotonani.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

takaamaan lainaani. Niin kauan säästin, että rahaa on riittävästi eikä takaajia tarvita. En takaisi kenenkään lainaa enkä todellakaan odota, että joku takaisi omani! Oletpa henkisesti kypsymätön ihminen!

Vierailija
2/49 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin iloinen siitä, sillä hän varmaan katsoisi, että olen sellainen nainen, joka pärjää omillaan. Minulla ei ole koskaan ollut vanhempien takausta vaan asunnot on ostettu niin, että itsellä on ollut se tarvittava 15% vähempään.

Tänä hulluna asuntohinta-aikana pitäisin kyllä isääni aivan päättömänä, jos lähtisi takaamaan 100% lainaksi ostettavaa asuntoa.

Jos takaamisen puute on jotenkin tekemisissä sen kanssa, että voiko kylässä käydä, niin en voi muuta kuin ihmetellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikuinen ihminen joka elää omaa elämää ja pärjään omillani.

Eivät vanhempani enää ole velvollisia auttamaan minua enää. He saavat auttaa jos haluavat, mutta ei heidänkään ole pakko.

Sen sijaan jos olisivat takaneet sisarukseni lainoja, niin siinä tapauksessa olisi erittäin epäreilua jos eivät haluaisi taa' ta minunkin lainaa.

Vierailija
4/49 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

peräisin lama-ajalta. Enäänhän ei pelkkä nimi riitä, vaan pitää olla jotain reaalivakuutta.

Vierailija
5/49 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei itse saa säästettyä tarpeeksi niin ei kannata edes ottaa lainaa!

Vierailija
6/49 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästetään parhaillaan omaa asuntoa varten ja ei ole missään vaiheessa tullut mieleenkään pyytää joku takaamaan.

Vierailija
7/49 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oliko provo?

Vierailija
8/49 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on fiksu isä.

Vierailija
9/49 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haaveile omistusasunnosta. Kenties sellainen tipahtaa syliin vanhemmiten, mutta mieluiten vuokralla, nautin sukulaisteni seurasta ja elän velatta.

Vierailija
10/49 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

takausta olisi tarvittu 22000 euron summalle. Asunto toimii vakuutena ja lisäksi valtion takaus. Isäni on varakas. Koko omaisuuttaan hän ei siis missään tapauksessa olisi menettänyt =) Lainalle olisimme ottaneet lainaturvavakuutuksen. En voi kuvitella että kieltäytyisin jos oma lapseni pyytäisi takaamaan lainaa. Olen todella surullinen =(

Vierailija
11/49 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäsi voi todella joutua maksajaksi sun lainalle.

Vierailija
12/49 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan säästämässä omaa asuntoa varten, ja hävettäisi suorastaan pyytää ketään, vaikka appivanhemmilla takuulla olisi varaa.

Et kai oikeasti aio katkaista välejä? Ajattelepa vähän...

Vierailija
13/49 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olenko jossain vaiheessa kertonut paljonko asuntolainaa ottaisimme? No, 125000. Varmaan on iso raha mutta ei tuo takaussumma mielestäni niin kauhea ole.

Vierailija
14/49 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan menetä koko omaisuuttaan pankille takaamalla lapsiensa asuntolainan! Nykyään laina otetaan yleensä kahdessa erässä; isomman lainan vakuutena toimii asunto ja valtiontakaus ja pienempään lainaan tarvitaan reaalivakuudet. Pelkkä nimi paperissa ei siis riitä, vaan takaus sidotann johonkin kiinteään omaisuuteen. Kukaan ei siis vastaa enää nykyään kenenkään toisen veloista koko omaisuudellaan!

Vierailija
15/49 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tosi kiva kun vanhempani suotuivat takaamaan 15% lainasummastamme ja saamme asua nyt ihanassa asunnossa.

Vierailija
16/49 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pankki pitää teitä epäluotettavina, että vaatii vielä kolmannen takauksen???

Vierailija
17/49 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka oikeassahan nuo edellisten perustelut ovat. Meillä vaan kaikki ystäväperheet ovat ostaneet vailla säästöjä omakotitalon ja itse kitkuttelemme kerrostalossa. Eli ystävillä on lainan osan vakuutena esim vanhempien kesämökki. Ystävämme ovat antaneet ymmärtää että vanhemmat ei luota meihin kun ei lainaa takaa. Ja me ollaan kuitenkin ne jotka ollaan säästetty iso osa asuntolainastamme ja meillä ei ole esim luottokortteja jne...Eli ollaan suht taitavia rahan käyttäjiä mitä monista ystävistämme ei voi sanoa.

Vierailija
18/49 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 8v sitten pyysimme isiämme takaajiksi.

Kyse oli n.85000¿ laina.

Asunto oli vakuutena 75%:lle ja valtion takaus tuosta 75% 15% päälle.

Kaiken kaikkiaan takaustarve oli n. 15000¿:lle, jonka isämme takasivat puoliksi n.7500¿ molemmat omina takauksinaan.

Jos tähän eivät olisi suostuneet, olisin loukkaantunut.

Teidän summat on kovasti suuremmat ja ymmärän ettei isäsi halua että otat noin suurta summaa lainaa.

Vierailija
19/49 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja samapa tuo minulle, saan kyllä lainani muulla tavalla.

ehkä minua kuitenkin ihan pikkiriikkisen ärsyttää se, että vanhempani ovat aikoinaan saaneet omilta vanhemmiltaan paitsi takaukset lainoihin, myös aika tavalla silkkaa rahaa ja muuta omaisuutta, ja nyt saavat rauhassa nauttia varallisuudestaan eivätkä halua laittaa saamaansa hyvää kiertoon.

vaikka tosiaan, samapa se minulle. itse meinaan käynnistää uudelleen auttamisen perinteen omien lasteni kohdalla.

Vierailija
20/49 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni ei enää voikaan taata mitään, kun on niin sairas, ettei enää kykene hallitsemaan edes käteisvarojaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan