Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi minuun ei iske uupuminen, kuormittuminen, burn out?

Vierailija
26.09.2022 |

Täysin vieraita minulle ja noista jaksetaan kokoajan puhua.
On mullakin vaativa työ, vammainen lapsi ja dementoitunut äiti. On ollut välillä työttömyyttä, miehellä psykoosi, ero ja vaikka mitä. Minä olen se, joka hoitaa hommat, kannattelen muita. Ja ihmettelen, minä noilla muilla on kun uupuvat, itse olen vaan jaksanut. No vähän on ollut pakkokin.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä nukut öisin.

Vierailija
2/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat erilaisia. Ei siinä sen kummempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole tyytyväinen, olet onnekas! Sulla on sellainen perimä ja elämän aikana hankitut ominaisuudet että on resilienssiä. Kaikki ei ole noin onnekkaita.

Vierailija
4/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä nukut öisin.

Kyllä on vammainen lapsi, kuorsaava mies ja vaihdevuosioireet valvottaneet

Ap

Vierailija
5/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on kyllä sori vaan pahasti vialla kun tuommoisia ylemmyydentuntoisia avauksia päästelet. Tosin tämä taisi ollakin provo

Vierailija
6/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku on kyllä sori vaan pahasti vialla kun tuommoisia ylemmyydentuntoisia avauksia päästelet. Tosin tämä taisi ollakin provo

Jos kaikki uupuisi,kuka tätä yhteiskuntaa pyörittäisi? Kaikki olis vaan lataamossa

Vierailija
7/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi varmaan on uupumusta, jos on psykooseja ja nuo kaikki? Siinä se ero.

Vierailija
8/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden päästä voi iskeä. Se on niin monen asian summa. Kyllä ihminen jaksaa tietyn ajan vaikka miten päin tahansa, mutta joku pikku asia voi laukaista burn outin. Voi toki olla, ettei sinulle sitä tule. Nauti! 

Vierailija
9/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset jaksavat enemmän kuin toiset.

Vierailija
10/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkoititko että miehellä on takanaan ero jostakusta muusta kuin sinusta? Vai oletteko te eronneet?

Vierailija
11/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset tietää omat rajansa ja ovat riittävän itsekkäitä pitämään niistä kiinni. Eivät ehkä välitä, miltä se kuulostaa, kun sanoo että en pysty tuota tekemään. Samalla osaavat myös ottaa rennommin ja esimerkiksi jättää ne työt töihin eikä vaivata päätään töillä vapaalla. Itsekin olen sellainen, mutta olen myös ihan hävettävän laiska.

Vierailija
12/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se saattaa iskeä vasta sitten, kun suorituspaineet loppuu. Voi myös tulla fyysisenä sairautena. 

Ja joskus voi olla tulematta kokonaankin.

Vierailija
13/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä tulee sokeus omille uupumisoireille ja siksi kannattaa olla hereillä. Toki kaikki eivät uuvu koskaan. Hienosti olet jaksanut vaativien asioiden keskellä!

Vierailija
14/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

toiset eivät tunnu jaksavan yhtään mitään. maataan kotona tilausruokapurkkien keskellä ja loisitaan sossunrahoilla

Vierailija
15/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vain tiedä sitä vielä. Joku kaunis päivä kaikki romahtaa jostain pienestä.

Vierailija
16/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

toiset eivät tunnu jaksavan yhtään mitään. maataan kotona tilausruokapurkkien keskellä ja loisitaan sossunrahoilla

Tätä myös ihmettelen. Kuinka nämä ihmiset kestävät itseään?

Vierailija
17/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jollakin on syöpä, mutta minulla ei? Miksi joku on sokea, mutta minä en? Miksi jollain on siniset silmät, mutta mulla ruskeat? Miksi minä tykkään maksalaatikosta, mutta mieheni ei? 

Vierailija
18/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletkohan se kollegani, joka piti puolen vuoden masennus-uupumus -saikkuani lomana?

Vierailija
19/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska olet marttyyri. Vaikka nyt nostatkin itsesi korkeammalle kuin muut, niin se ei tarkoita sitä ettet joskus vielä uupuisi.

Vierailija
20/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minua ei uuvuta, pakko on ollut jaksaa!"

Siinäpä tuo vähän vanhemman kansan mantra. Ollaan niin pihalla omasta hyvinvoinnista ja omista tunteista, että ei tunnisteta omia rajoja ja sitä, että ne on paukkunut jo vuosia sitten.

Niin minun äitinkin ajattelee. "Masennuslääkeittä on tarjottu, mutta en minä niitä ottanut". "Mikä sitä sun siskoas muka masentaa, kun töitä on ja puolisokin löytyy." "Ei tässä ole ehtinyt uupumaan, kun pitää isääs hoitaa".

Ja eipä tarvitse kummoinenkaan ihmistuntija olla, että huomaa hänen olevan masentunut...

no, toivottavasti tästä ei ole kyse AP:n tapauksessa. Onhan se tosi, että toiset kestää enemmän kuin toiset... mutta onko se leuhkimisen arvoinen asia, sitä en tiedä. Uupumuksen ja masennuksen kokeminen tuntuu tekevän monista empaattisempia ja avarakatseisempia ihmisiä, ainakin omassa tuttavapiirissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän