Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi minuun ei iske uupuminen, kuormittuminen, burn out?

Vierailija
26.09.2022 |

Täysin vieraita minulle ja noista jaksetaan kokoajan puhua.
On mullakin vaativa työ, vammainen lapsi ja dementoitunut äiti. On ollut välillä työttömyyttä, miehellä psykoosi, ero ja vaikka mitä. Minä olen se, joka hoitaa hommat, kannattelen muita. Ja ihmettelen, minä noilla muilla on kun uupuvat, itse olen vaan jaksanut. No vähän on ollut pakkokin.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunne-elämän vaurio syynä.

Vierailija
22/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten liika kannatteleminen on juuri sen merkki että et taida kyllä jaksaa itsekkään. Olen ihan varma että, mietit mielessäsi "Kuka kannattelisi minua". Ja jokseenkin varma olen myös siitä, että uupus kyllä tulee sinulle, enemmin tai myöhemmin. Kukaan ei ole kone, eikä yksin tarvitse jaksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet onnekas. Toivottavasti et uuvu koskaan, tai vielä pahempaa, lähde saappaat jalassa kerralla.

Vierailija
24/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susta jää varmaan kuoppa veteen jo sut siellä kastelis.

Vierailija
25/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena jaksaa. Vanhempana kannattaa olla sitten jo tarkkana, romahdus voi tulla aika pienestä ja silloin ei enää jaksa edes ajatella.

Vierailija
26/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoijaa, voi luoja miten typerä ap teksti! Miksi minä en.....jne just joo ja Miksi lehmät lentää.

Ps. Kyselyikä on 5 vuotiailla

Vierailija
27/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ihmettelen myös mistä energiasi saat. Mikä on energianlähteesi fyysisesti ja henkisellä puolella. Joillakin on jo lapsena tai teininä voimat lopussa, myös aikuisena. 

Vierailija
28/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiset jaksavat enemmän kuin toiset.

toiset eivät tunnu jaksavan yhtään mitään. maataan kotona tilausruokapurkkien keskellä ja loisitaan sossunrahoilla

Oletkohan se kollegani, joka piti puolen vuoden masennus-uupumus -saikkuani lomana?

Lomaahan se olikin. Sairausloma.

Vierailija
29/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

toiset eivät tunnu jaksavan yhtään mitään. maataan kotona tilausruokapurkkien keskellä ja loisitaan sossunrahoilla

Oletkohan se kollegani, joka piti puolen vuoden masennus-uupumus -saikkuani lomana?

Mulla oli myös kollega, jolle iski työuupumus. Luulen, että siinä oli osansa sillä, että hänelle tuli ero, ja sen jälkeen joku uusi nuoruus, jolloin hän hillui yökerhoissa pikkutunneille vähintään kolmena päivänä viikossa. Vähemmästäkin "uupuu"-

Vierailija
30/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lomaahan se olikin. Sairausloma.

Sairausloma kyllä, mutta ei oikea loma. Olin vielä puolikuntoinen kun palasin töihin toukokuun lopussa, ja kollega veti herneet nenään kun pidin kesäloman omalla vuorollani heinäkuussa, minä kun olin kuulemma juuri ollut lomalla.

Vierailija
31/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat mun äidiltä. Hokee, että on hälläkin ollut vaikeeta ja ei tunnu missään. Ei missään. Ei tunnu missään. Villi veikkaus, että kun tarvii hokea, niin jossain se tuntuu. :D

Moni pystyy toimimaan ihan sietokyvyn viimeisille metreille asti vaikka elämä olisi palasina. Kaikki ei sitäpaitsi edes tunnista tai myönnä omaa uupumustaan tai pahaa oloaan.

Vierailija
32/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttämättä et itse sitä huomaa, mutta lähipiiri huomaa. Väsynyt ihminen tiuskii, vaatii ja huutaa - sekä varsinkin korostaa itseään. Tietyssä vaiheessa sitten tuleekin raja vastaan ja tämä ihminen voi olla jopa vaaraksi paitsi itselleen, myös muille.  Mulla on kanssa ollut kaikenlaista, mutta olen jaksanut. Sitten kun elämä alkoi olla seesteistä ja tasaista, iski fyysiset kivut.  

Vierailija
33/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin ruuvi on eri asennossa kuin muilla

Vierailija
34/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat erilaisia.

Joillekin lähihoitajan tutkinto on liian vaativa, toinen väittelee teoreettisesta fysiikasta alle 20 vuotiaana.

Vierailija
35/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet psykopaatti ja narsisti.

Vierailija
36/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet oikeasti tyytyväinen tilanteeseen, miksi helvetissä avaudut siitä keskustelupalstalla. Kuulostaa niiltä kuuluisilta viimeisiltä sanoilta.

Vierailija
37/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, mikä tässä on ongelma?

Vierailija
38/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet riittävän tyhmä. Vain älykkään saavat burn outeja.

Vierailija
39/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo mulakin toi onnistui hienosti ensimmäiset 22 vuotta. Nyt 23. ja 24. vuotena on alkanut vähän väsyttää.

Vierailija
40/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran juttelin erään miehen kanssa, joka sanoi, että ei aiemmin ymmärtänyt masentuneita. Haukkui heitä koko ajan, kunnes itse sairastui masennukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi