Minkälaisia riitoja kerrostalossa tulee vai tuleeko niitä ollenkaan?
Olemme vihdoinkin päättäneet sanoa moi pihatöille ja muuttaa omakotitalosta pois. Nyt mietitään vaihtoehtoja. Kerrostalo olisi monella tapaa hyvä ratkaisu, mutta kun olen nyt kuunnellut parin ystäväni tarinoita kerrostaloista niin olen jäänyt miettimään, että ovatkohan ne oikeasti sellaisia riitapesäkkeitä mitä kuulee? Minkälaisia kokemuksia teillä on?
Kommentit (31)
Kokemukseni mukaan riitoja kerrostaloissa aiheuttavat eniten vanhukset, joilla alkaa aivotominta rappeutua ja dementian yms. aiheuttamat agressiot puskevat pintaan.
Nämä sitten voivat riidellä joko keskenään tai käydä jonkin täysin sivullisen naapurinsa kimppuun jollakin tuhansien lappujen heippalappuhelvetillä. Pahimmat tapaukset sitten yrittävät saada hallituksen/isännöitsijän mukaan harhoihinsa ja ajavat naapurille osakkeen haltuunottoa/häätöä vuosien sitkeydellä.
-> Kannattaa muuttaa paikkaan jossa naapureina on normaaleita työikäisiä keskiluokkaisia ihmisiä.
Ehkä tärkein sääntö.on, ettei kannata olla liian tuttavallinen naapureiden kanssa. Asialliset mutta etäiset välit toimii parhaiten. Sitten tietysti se, että kerrostalossa pitää sietää sitä, ettei kaikki ole ihan oman mielen mukaan eikä remontoida juuri silloin kun itse haluaisi. Yksityiskohdissa ei kannata itse olla liian hankalaa ja joustamaton, tällä asenteella välttää monet riidat. Itse vältän myös kokemuksen jälkeen pienkerrostaloja ja liian pikkusieviä paikkoja, noihin kerääntyy monesti hankalaa väkeä. Nykyiseen kerrostaloon itse erittäin tyytyväinen.
Riippuu tuurista, millaisia naapureita saa.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat naapureiksi vähemmän lapsiperheitä ja vanhuksia, muuta hissittömään taloon.
Tämä on hyvä pointti!
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiössämme on 65 huoneistoa ja yhteinen sisäpiha kahden muun kerrostaloyhtiön kanssa. IHmismäärästä huolimatta on hiljaista, rauhallista ja osa moikkailee, osa ei.
Riitaa aiheuttavat kaksi naista, jotka ovat naapureiden kertoman mukaan olleet viimeiset 20 vuotta riidoissa aina jonkun kanssa. Aivan pimeitä. Onneksi vertaistukea löytyy
Saanko arvata, te olette vaan päättäneet olla muka niitä riidattomia vaikka teillä on omien sanojesi mukaan juuri sisäjuorupiiri "vertaistukena". Nämä kyllä tiedetään. Ja hyvin usein ne normaalit ovat juuri kohteitanne.
Meidän talossa mummat ovat olleet jo vuosia riidoissa keskenään sellaisesta, kun paikallisella torilla oli ser-romun keräys ja joku näistä oli vienyt sinne roskakatokseen hylätyn kahvinkeittimen ja saanut siitä palkkioksi pullakahvit. Muiden mammojen mielestä keittimen keräykseen vienyt ei ole keittimen oikea omistaja, vaan se kuuluu talosta pois muuttaneelle perheelle ja heidän uusi osoiteensa on selvitettävä isännöitsijältä, että se pullakahvi menisi oikeaan osoitteeseen...
Vierailija kirjoitti:
Meidän talossa mummat ovat olleet jo vuosia riidoissa keskenään sellaisesta, kun paikallisella torilla oli ser-romun keräys ja joku näistä oli vienyt sinne roskakatokseen hylätyn kahvinkeittimen ja saanut siitä palkkioksi pullakahvit. Muiden mammojen mielestä keittimen keräykseen vienyt ei ole keittimen oikea omistaja, vaan se kuuluu talosta pois muuttaneelle perheelle ja heidän uusi osoiteensa on selvitettävä isännöitsijältä, että se pullakahvi menisi oikeaan osoitteeseen...
Tuo oli joku peitejuttu :D Oikeasti ne tappelee samasta miehestä tms.
Se on sanottava tähän aiheeseen, että kuitenkin kerrostalossa on monesti eri asumismuodoista kaikkein helpointa naapureiden kanssa.
Muutettiin kerrostalosta pois, kun ei vaan jaksanut enää sitä hulluutta. Kaikki alkaa niin pienestä aina. Jos ei osallistu siihen kauniit ja rohkeat elämään, niin leima tulee heti ja sitten se on menoa.