Mikä tekee ihmisestä luuserin?
Kommentit (98)
Luuseri on vain haukkumanimi henkilölle, jolla menee huonosti. Usein huono-osaisuuden taustalla on jonkinlainen sairaus tai vamma.
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6a08d89c-b72c-4e9a-a4dc-a63e5aea8b34
No tässä nyt yksi hyvä esimerkki
ONhan noita samasta asiasta syytettyjä kansanedustajiakin. Etenkin perssuleissa.
luuseri on vihervasemmistolainen woke-intoilija, usein myös kasvissyöjä ja julkisilla kulkeva humanisti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä yleinen tyhmyys aiheuttaa sen, että joku ei tule omillaan toimeen vaan on jatkuvasti pyytämässä tai vaatimassa jonkun toisen apua joko rahallisesti tai muuten.
En oikein keksi mitään muuta, mikä voisi aiheuttaa luuseriuden, koska se on niin häpeällistä, ettei kukaan varmaan semmoisessa olotilassa haluaisi elämäänsä viettää.
Häpeä katoaa siinä kohtaa, kun on tarpeeksi syrjäytynyt (tai syrjäytetty) Miksi hävetä itseään, kun ei tule muutenkaan hyväksytyksi yhteisöön? Häpeä kuitenkin edellyttää sen, että on tietyllä tapaa uskollinen yhteisölle ja haluaa näyttää yhteisön silmissä hyvältä.
Koska monikin varmasti pitää minua luuserina vaikka ei ole kanssani koskaan edes sanaa (halunnut vaihtaa) vaihtanut, niin vastaanpa nyt tähänkin.
Itse olen täysin ylläolevan lainauksen kaltainen ihminen. Se klassinen #pikkukylänoutosyrjittyfriikki MUTTA en häpeä itseäni tässä mielessä, koska ns. Siperia on opettanut hyväksymään itseni sellaisena ihmisenä, jota olen. 🙂
Olen myös aina valmis tekemään töitä ja nytkin olen kohta opiskellut itseni alani ammattilaiseksi.
Ei ole siis mitään aikeita ollut koskaan syrjäytyä yhteiskunnasta vain siksi, koska en ole aina ollut hyväksytty.
Loppujenlopuksi olen samanlainen elävä ihminen, kuin kaikki muutkin ja se on muiden oma häpeä, mikäli jostakin syystä kohtelevat minua ja muita kaltoin.
Vierailija kirjoitti:
luuseri on vihervasemmistolainen woke-intoilija, usein myös kasvissyöjä ja julkisilla kulkeva humanisti
myös viheroikeistolainen tai viherpersu tai viherkeskustalainen tai vihermikävaan olkiukko.
luuserin ihmisestä teeke se, että joku osoittaa sormella että "luuseri" - mutta ainoastaan sen osoittelijan mielessä. Oikeasti winnerin tekee se, ettei tarvitse olla tekemisissä esdellä mainittujen osoittelijoiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Luuseri on vain haukkumanimi henkilölle, jolla menee huonosti. Usein huono-osaisuuden taustalla on jonkinlainen sairaus tai vamma.
Se on jännä ilmiö kun yleensä mitä huonommin menee, niin sitä enemmän saa osakseen ilkkumista. Lyödään lyötyä niin sanotusti. Voi myös olla, että tämän taustalla on ehkä ajatus siitä että häpeällä saataisin jollain tapaa kasvatettua ihmistä tai tekemään parempia ratkaisuja, mutta monesti nämä asiat ovat sellaisia mille ei voi mitään. Esimerkiksi joku synnynnäinen sairaus tai poikkeava ulkomuoto.
Lisäksi en ainakaan itse henkilökohtaisesti usko tuohon häpeällä kasvattamiseen tai häpeän käyttämistä voimakeinona. Se enemmän latistaa kuin tuo voimaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä yleinen tyhmyys aiheuttaa sen, että joku ei tule omillaan toimeen vaan on jatkuvasti pyytämässä tai vaatimassa jonkun toisen apua joko rahallisesti tai muuten.
En oikein keksi mitään muuta, mikä voisi aiheuttaa luuseriuden, koska se on niin häpeällistä, ettei kukaan varmaan semmoisessa olotilassa haluaisi elämäänsä viettää.
Häpeä katoaa siinä kohtaa, kun on tarpeeksi syrjäytynyt (tai syrjäytetty) Miksi hävetä itseään, kun ei tule muutenkaan hyväksytyksi yhteisöön? Häpeä kuitenkin edellyttää sen, että on tietyllä tapaa uskollinen yhteisölle ja haluaa näyttää yhteisön silmissä hyvältä.
Koska monikin varmasti pitää minua luuserina vaikka ei ole kanssani koskaan edes sanaa (halunnut vaihtaa) vaihtanut, niin vastaanpa nyt tähänkin.
Itse olen täysin ylläolevan lainauksen kaltainen ihminen. Se klassinen #pikkukylänoutosyrjittyfriikki MUTTA en häpeä itseäni tässä mielessä, koska ns. Siperia on opettanut hyväksymään itseni sellaisena ihmisenä, jota olen. 🙂
Olen myös aina valmis tekemään töitä ja nytkin olen kohta opiskellut itseni alani ammattilaiseksi.
Ei ole siis mitään aikeita ollut koskaan syrjäytyä yhteiskunnasta vain siksi, koska en ole aina ollut hyväksytty.Loppujenlopuksi olen samanlainen elävä ihminen, kuin kaikki muutkin ja se on muiden oma häpeä, mikäli jostakin syystä kohtelevat minua ja muita kaltoin.
Kunpa voisin saada palasen tuosta mentaliteetista itselleni
Luuserius ei mielestäni määrity ainakaan seurustelukumppanin tai puolison puuttumisen, ulkonäön tai harrastusten perusteella. Enemmän vaikuttaa sellainen katkera, itsesäälinen ja valittava luovuttaja-asenne.
Vierailija kirjoitti:
Reikä jalkovälissä!
Mistä sinä pissaat ja kakkaat?
Toisten päätös. "Niin helppoa oli häneltä kaikki viedä", mitä siis oli viety, tähän ei vastattu.
Kymmeniä vuosia töitä tehnyt ja veronsa maksanut ei oikein ansaitse luuseri-nimitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole siis mitään aikeita ollut koskaan syrjäytyä yhteiskunnasta vain siksi, koska en ole aina ollut hyväksytty.Loppujenlopuksi olen samanlainen elävä ihminen, kuin kaikki muutkin ja se on muiden oma häpeä, mikäli jostakin syystä kohtelevat minua ja muita kaltoin.
Kunpa voisin saada palasen tuosta mentaliteetista itselleni
Täytyy vain alkaa arvostamaan itseään ja myös niitä ominaisuuksia, joita toiset ovat haukkuneet ja vähätelleet. Askel kerrallaan noin syntyy uusi, eheä ihminen. Vahvuutta se vaatii, mutta niinpä sitä vaatii elämä muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Av-palstailu
Näin vapaapäivinä ihan viihdyttävää silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
naiset eivät vaikuttaisi pääsääntöisesti pitävän kivasta ihmisestä vaan suuresta hyödystä. aika ankeaa.
Kaikki ihmiset ovat samanlaisia, elämä on tuollaista jos sitä tarkkailee lähemmin. Siksi ei kannata, vaan unohtaa laskelmointi ja yrittää vaan olla mahdollisimman hyvä ihminen (ja vielä aikaansaava, ettei leimaudu luuseriksi!).
Netti palstoilla hengaileminen ja muitten trollaileminen , en ole ikinä ymmärtäny tätä.
miten jollain on niin köyhä elämä ja mitä hän siitä saa ?
tällänen ihminen ei edes tajua että hän on se kuka siitä kärsii eniten loppupeleissä , ei henkilö jota hän trollaa.
Vierailija kirjoitti:
Netti palstoilla hengaileminen ja muitten trollaileminen , en ole ikinä ymmärtäny tätä.
No mieti nyt mikä yleisö ajatuksillesi tämä on: satoja tai tuhansia mammoja joutuu altistumaan ajatuksillesi vaikka sinulla normielämässä ehkä on muutama ihminen johon pidät yhteyttä äitisi talon kellarin atk-nurkkauksesta käsin... varmasti joillekin vallan ja vapauden tunne ihan eri tavalla kuin mitä normaali kanssakäyminen.
Liian laiska mennäkseen töihin + asuu äidin luona + kannabiksen polttelu + tietokonepelit + paskaa käteen kavereille ja kaikille jotka yrittää auttaa tai neuvoa + siltojen polttelu + jatkuva narsistinen omahyväisen paskan jauhaminen + raamattukoulussa menestysteologia seurakunnassa.
Tossa nyt yksi esimerkki oikeasta elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Passiivisuus ja se että antaa itse asioiden mennä huonommiksi.
Tähän liittyy usein sellainen piirre että alkaa jarruttamaan ja sabotoimaan muita ettei itse olisi ainoa jolla menee huonosti.
MIehet eivät vaikuttaisi pääsääntöisesti pitävän kivasta ihmisestä vaan pelkästä oman egon pönkityksestä parisuhdestatuksella ja _illusta. Aika ankeaa.