Onkos teidän joulupöydässä yhtään kalaa, kun hinnat ovat nousseet?
Minä halua ainakin laitan graavilohta ja lohen mätiä myös. Mielestäni jouluna ei pidä nuukailla. Kaikki toki pyhinä syödään mitä ostetaan. Hävikkiä en tieten tahtoen halua.
Kommentit (87)
Kyllä meillä on kermassa haudutettua uunilohta, koska en välitä kinkusta Miehellä on lisäksi pala valmiiksi paistettua kinkkua.
Meillä on kaikki mitä ennenkin jouluna. Hinnannousu ei vaikuta.
Olisipa ehtinyt loppuviikosta S-markettiin. Siellä olisi ollut lohifile 9,90€/kg
Kyllä lohta on jossain muodossa. Ehkäpä pienet paketit lämminsavulohta ja kylmäsavulohta. Niillä yleensä pärjätty, joulupöytään tulee kuitenkin paljon kaikkea muuta lisäksi.
Kyllähän se kylmäsavulohi on pakollinen ja muikun mäti tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kalan hinta on jo laskussa
Onko? Jess!
Minun kalenterissa on menossa vasta syyskuu.
Abban silliä tomaattikastikkeessa. Se riittää kalaksi jouluna. Kinkku on joulupöydän kunkku.
Matjes-silliä ainakin, jos ei muuhun ole varaa.
No ei me nyt ihan vielä ole katettu joulupöytää, joten paha sanoa.
Palataan asiaan noin 3 kk kuluttua.
Jotain savukalaa. Siika tai lohi ois hyvää.
Vierailija kirjoitti:
No ei me nyt ihan vielä ole katettu joulupöytää, joten paha sanoa.
Palataan asiaan noin 3 kk kuluttua.
Silloinhan on jo Tapaninpäivä ja joulu lopuillaan.🙁
On kyllä talouden suunnittelussa jotain pielessä, jos ei kalaa pysty ostamaan. Peruselintarvike.
Yksi on kala-allerginen niin keskitytään muihin hyviin ruokiin.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä talouden suunnittelussa jotain pielessä, jos ei kalaa pysty ostamaan. Peruselintarvike.
Työtön tai pieneläkeläinen?
Tottakai. Montaa sorttia. Eipä se nyt niin suuri kustannus muun joulun päälle ole, että juuri ruoasta pitäisi tinkiä. Tinkikää mielummin turhasta materiasta.
Itse pyydettyä on jos sattuu tulemaan
On kyllä. Ainakin kylmä- ja lämminsavulohta. Ja lasimestarinsilliä. Ruokahävikistä olen minäkin aina tarkka, sitä ei tule arjessa eikä juhlassa.