Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onkos teidän joulupöydässä yhtään kalaa, kun hinnat ovat nousseet?

Vierailija
26.09.2022 |

Minä halua ainakin laitan graavilohta ja lohen mätiä myös. Mielestäni jouluna ei pidä nuukailla. Kaikki toki pyhinä syödään mitä ostetaan. Hävikkiä en tieten tahtoen halua.

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä vielä tiedä mitä mun ruokapöydässäni on tarjolla 3 kuukauden päästä. Ties onko hengissäkään silloin? Mutta toivottavasti elämä jatkuu ja rahaa on savukalaan ja kinkkuun.

Vierailija
42/87 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalisti tehdään graavilohta, ja mahdollisesti myös paistetaan siikaa pyhinä. Kaksi syöjää, niin ei tarvitse olla kilokaupalla kalaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole vielä lyönyt ostoslistaa lukkoon, kun eletään syyskuuta.

Vierailija
44/87 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan kalaa jouluna. Itse pyydystetty kala on arkiruokaa

Vierailija
45/87 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan jo aiemmin ja laitan pakastimeen varuilta, jos jouluna onkin tosi kallista. Syön sitä mukaa, kun ostan uuden. Viime joulun jälkeen ostin pakastimeen hirmuisesti lohifileitä, koska oli päiväystulossa samana päivänä ja kilohinta alle 3€ ruodottomista fileistä. Muutaman kuukauden söin vähintään kerran viikossa lohta. 

Vierailija
46/87 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulua olemme viettäneet milloin missäkin päin maailmaa, toiv. mahdollista myös tulevana jouluna. Eipä ole tarvinnut huolehtia jouluruokailuista; joulua kun voi viettää niin monella tapaa.

Vierailija
47/87 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se kylmäsavulohi on pakollinen ja muikun mäti tietenkin.

Harva todellisuudessa ostaa muikun mätiä koko elämänsä aikana. Täällä on hyvä nälissään valehdella.

Tuo on kyllä totta. Muikun mäti on todella kallista. Kaikilla ei ole varaa siihen kirjolohen mätiinkään mutta joillakin sentään joulun kunniaksi.

Vierailija
48/87 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä vielä tiedä mitä mun ruokapöydässäni on tarjolla 3 kuukauden päästä. Ties onko hengissäkään silloin? Mutta toivottavasti elämä jatkuu ja rahaa on savukalaan ja kinkkuun.

Etkö tiedä mistä pidät, etkä edes sitä onko yhtään rahaa?😳

Vierailija
49/87 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä on kermassa haudutettua uunilohta, koska en välitä kinkusta Miehellä on lisäksi pala valmiiksi paistettua kinkkua.

Miksi alapeukut? Ai kun en tykkää kinkusta?

Vierailija
50/87 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen itse en itselleni graavilohta. Mieheni eikä tyttäreni siitä perusta. Ei haittaa, jääpähän mulle enemmän.😉

Vierailija
51/87 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan lohta, jos löydän punatarraisena tai muuten hyvän tarjouksen.

Vierailija
52/87 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjalaista lohta tulee olemaan, eikä missään nimessä mitään valelohta, eli mautonta kirjolohta. Myös silliä.

Vierailija
53/87 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalaa on jouluna meidän pöydässä varmasti, jos siis luoja suo.. Lihaa sen sijaan ei ole ollenkaan. Muikunmätiä aina vaikka maksais 1000 euroa kilo, ostetaan vähän vähemmän sitten. Sillit ja graavikalat tietysti myös. Muitakin mereneläviä syödään. Jouluateriaan satsataan, muulloin voidaan pihistellä. Tänäänkin söin lounaaksi pussirisottoa, johon sekoitin purkillisen tonnikalaa. Kolmen- neljän euron paikkeilla maksoi ja puolet jäi vielä huomiselle, Joo, ja hyvääkin oli.

Vierailija
54/87 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Kalasta meidän perheessä pitää kaikki, joten siitä ei pihistellä. Kinkkua sen sijaan syödään lähinnä sen päälle laitettavan konjakkisinapin vuoksi, joten kinkku saattaa jäädä kauppaan ja tilalle ostetaan jokin kasvisvaihtoehto. Olen tuota itseasiassa monta joulua jo harkinnut, mutta ehkä nyt viimein hintojen nousu pakottaa tekoihin asti.

Vierailija
55/87 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä mitä Herkkupiste on ajatellut sisällyttää jouluruokakassiin.

Viime Jouluna kassissa oli punajuuri-graavilohta, kirjolohen mätimoussea, viski-sinappisilliä ja chiliskagenia.

Näillä mentiin.

Vierailija
56/87 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupöydässämme ei ole lainkaan kalaa, on vain itkuntuhruisia silmiä.

Vierailija
57/87 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On graavilohta, lämminsavulohta/siikaa, sillejä, mätiä/mätimoussea ja katkarapusalaattia. Jouluun haluan panostaa vaikka muuten nyt nuukaillaankin ruokaostoksissa..

Vierailija
58/87 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole koskaan ollut kalaa jouluna.

Surullista.

Miksi? 😄

En pidä lohesta. Silli on arkiruokaa.

Vierailija
59/87 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla on aika pienituloista porukkaa, kun kalaakaan ei ole varaa ostaa. Missäs ne nyt on ne kaikki korkeasti koulutetut?? Eikö pitäisi palkan riittää joulukaloihin? Haha.

Vierailija
60/87 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökö kukaan enää nykyään lipeäkalaa? Itse tykkään siitä valkokastikkeesta kovasti. Lipeäkalasta en niinkään välitä.