Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selviätte sairaana lasten kanssa? Apua!!

Vierailija
26.09.2022 |

Nyt kaikki selviytymiskeinot kehiin!!
Olen itse kovassa kuumeessa, voimat täysin pois. Lapsista ei kuitenkaan virta lopu, vaikka nuhaisia ovatkin. Päin vastoin vaativat normaaliakin enemmän. Miten hemmetissä tästä selviää, kun ei hetkeäkään saa levättyä.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsia ei tällaista ongelmaa.

Vierailija
22/25 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja mies ei voi olla kotona, on pitkällä työreissulla. Muita tuttavia/sukulaisia ei ole jotka voisi auttaa.

Paikkakunnalla ei ole tarjolla minkäänlaista ilmaista apua, eikä minulla ole varaa maksullista palvelua ottaa.

Telkkaria on nyt eilen ja tänään koko päivä katseltu, mutta nyt alkaa lapsilla loppua mielenkiinto ohjelmia kohtaan.

Ulkoilemassa on välillä käyty, kun koiratkin pitää linkittää.

Ap

No eipä siinä auta kuin kestää. Lähes kaikki äidit joutuu kestää tuon dilemman, kun se isä usein vain jatkaa sitä omaa töissä käyntiä, vaikka äiti olisi kuinka sairas. Laitat telkkariohjelmaa lapsille, koitan keksiä muutamat sellaiset leikit tai erikoisjutut, joita voi käyttää juuri tuollaisia tilanteita varten. Mulla ainakin on käytössä muutama sellainen aktiviteetti, joita lapset voivat tehdä, jos itse olen sairaana. Ja nyt joudut kyllä sellaisen kasvatustyön tekemään, että sanot niille lapsillesi, että äiti on nyt tosi sairas, eikä nyt kykene ulkoiluttamaan pitkän kaavan mukaan ja jaksa kaikkea yms. Lastenkin pitää oppia mitä toisen sairastaminen tarkoittaa ja se, että jos ovat itsekin kipeitä, niin miksi silloin ei hilluta kylillä.

Uskomattomia vittupäitä ne isät, kun huolehtivat perheensä elatuksesta. Tiedoksesi, läheskään kaikista töistä ei voi noin vain jäädä pois -puolison sairaus ei ole mikään peruste saada palkatonta vapaata.

Vie ap koirat hoitolaan. Se, että et joudu huolehtimaan niistä, vapauttaa sen verran voimia että jaksat kyllä lapset. Pari yötä koirahoitolassa ei kenenkään taloutta kaada, jos toinen vanhempi kumminkin työelämässä.

Ainakin minä olen sairaana ollessa kärsinyt eniten siitä koiran lenkittämisestä, ennen kuin tajuttiin että sen voi tosiaan viedä hoitolaan. Koira menee sinne aina ihan into piukassa, koska siellä haisee KISSAKISSAKISSA.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Särkylääkettä naamaan, jotta saat kuumeen alas ja voinnin paremmaksi. Juo paljon. Mieti sellaisia puuhia, mitä voisitte tehdä yhdessä mutta rasittavat sinua mahdollisimman vähän. Esimerkiksi leikkikää sellaista leikkiä, jossa lasten pitää tuoda sinulle (sisällä tai ulkona) jokin oranssi asia ja sitten pyöreä asia jne. Tai jos lapset osaavat jo leikkiä roolileikkejä, niin miten olisi lääkärileikki, jossa he saavat hoitaa sinua. Itse jaksoin kipeänä leikkiä lapsen kanssa legoilla. Istuin siinä lattialla ja tein erilaisia kulkuneuvoja ja lapsi sitten leikki niillä. Lisäksi luettiin paljon kirjoja sylikkäin. 

Vierailija
24/25 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja mies ei voi olla kotona, on pitkällä työreissulla. Muita tuttavia/sukulaisia ei ole jotka voisi auttaa.

Paikkakunnalla ei ole tarjolla minkäänlaista ilmaista apua, eikä minulla ole varaa maksullista palvelua ottaa.

Telkkaria on nyt eilen ja tänään koko päivä katseltu, mutta nyt alkaa lapsilla loppua mielenkiinto ohjelmia kohtaan.

Ap

No eipä siinä auta kuin kestää. Lähes kaikki äidit joutuu kestää tuon dilemman, kun se isä usein vain jatkaa sitä omaa töissä käyntiä, vaikka äiti olisi kuinka sairas. Laitat telkkariohjelmaa lapsille, koitan keksiä muutamat sellaiset leikit tai erikoisjutut, joita voi käyttää juuri tuollaisia tilanteita varten. Mulla ainakin on käytössä muutama sellainen aktiviteetti, joita lapset voivat tehdä, jos itse olen sairaana. Ja nyt joudut kyllä sellaisen kasvatustyön tekemään, että sanot niille lapsillesi, että äiti on nyt tosi sairas, eikä nyt kykene ulkoiluttamaan pitkän kaavan mukaan ja jaksa kaikkea yms. Lastenkin pitää oppia mitä toisen sairastaminen tarkoittaa ja se, että jos ovat itsekin kipeitä, niin miksi silloin ei hilluta kylillä.

Uskomattomia vittupäitä ne isät, kun huolehtivat perheensä elatuksesta. Tiedoksesi, läheskään kaikista töistä ei voi noin vain jäädä pois -puolison sairaus ei ole mikään peruste saada palkatonta vapaata.

Vie ap koirat hoitolaan. Se, että et joudu huolehtimaan niistä, vapauttaa sen verran voimia että jaksat kyllä lapset. Pari yötä koirahoitolassa ei kenenkään taloutta kaada, jos toinen vanhempi kumminkin työelämässä.

Ainakin minä olen sairaana ollessa kärsinyt eniten siitä koiran lenkittämisestä, ennen kuin tajuttiin että sen voi tosiaan viedä hoitolaan. Koira menee sinne aina ihan into piukassa, koska siellä haisee KISSAKISSAKISSA.

Juuri tämä! En enää yhtään ihmettele, että on niin paljon saikkuja, jos kerta miehetkin jäävät saikulle jos vaimo sairastaa.

Vierailija
25/25 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Aina tätä samaa jauhantaa. Minä tienasin ihan yhtä paljon kuin mieskin (eron jälkeen tienaan exää enemmän, vaikka hoidankin lapsiarjen täysin yksin, exä vain joka toisen viikonlopun). Vaikka olimmekin vielä yhdessä vauvavuosina, en saanut exältä senttiäkään omiin kuluihini ja lasten kulut maksettiin puoliksi (eli ei elättänyt, vaan mun perhevapaat on maksettu mun säästöistä). Olemme siis kovapalkkaisissa hommissa molemmat.

Molemmilla oli joustavat työajat ja miehellä työaikapankki täynnä jne., etätyömahdollisuus ja mitäpä vielä. Kuitenkaan ei kertaakaan ollut mies, joka haki sairastuneen lapsen päiväkodista, tai otti sairaan lapsen hoitovapaata (koska ei myöskään valvonut sen yskivän tai oksentelevan ja itkeskelevän lapsen kanssa, en siis itsekään tietenkään ottanut vapaata, ellei tilanne ollut se, etten ollut ollenkaan nukkunut). Vain minä tein etätöitä sairaiden lasten kanssa, kun lapset oli ihan pieniä. Ja vain minä olen hoitanut sairaita lapsia ollessani itse sairaana.

Erosin miehestä ja nyt on lasten isäkin joskus jo suostunut ottamaan sairaat lapset. Mutta nythän lapset siis on jo sen verran vanhempia, että työnteko sairaan lapsen kanssa on paljon helpompaa kuin vaikkapa silloin kun lapsi oli 1-vuotias.

Lusmupjashkoja sanon minä. Ja työantajat täällä komppaamassa mukamas. Muistuttaisin, että teillä on todennäköisesti naisiakin töissä, että ei ole niin yksioikoisesti hyvä työntantajallekaan, että perhejoustot kohdistuu vain äidille. Entäs jos se äiti onkin se, joka on teidän firmassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi