Paljonko maksoitte häistänne?
Häiden suunnittelu alkaa olla ajankohtaista, mutta budjetti kaipaa vielä paljon työstämistä. Toiveena on saada mahdollisimman ihanat häät kohtuullisen edullisesti ja tehdä paljon järjestelyjä ja koristeita itse.
Joten paljonko maksoitte häistänne? Montako vierasta?
Jos jaksatte/muistatte niin miten kulurakenne muodostuu? Sormukset? Hääpaikka? Koristeet? Ruoka ja juoma? Kakku? Hääpuvut? Kuvaaja? Bändi?
Oliko jotain mikä meinasi unohtua, mutta ehdottomasti kannattaisi tehdä?
Kaikki säästövinkit, käytännön vinkit ja kokemukset kiinnostaa.
Kommentit (94)
Bensat maistraattiin ja takaisin. Alle 5 euroa selvästi.
Vierailija kirjoitti:
Hei Ap!
Yllättävän paljon kuluja tulee kaikista ns. pienistä. ESIM. Kutsukorttien ja kiitoskorttien postitus. (Osta nyt jo ikimerkit valmiiksi. Muutaman päivän päästä niiden hinta taas nousee.) Alkoholittomat juomat (hanki niitä riittävästi). Kukat, kimput, vieheet, pöytäkoristeet. Lapsille viihdettä. Vessakorit
Muutoin esimerkki 8 vuoden takaa, vieraita n. 70, häät keskikokoisessa kaupungissa.
Hääpaikka 600€ (koko viikonlopun vuokra)
Hääsviitti 300€ (Ei olisi kannattanut laittaa tähän rahaa)
Morsiamen puku 800€
Ruokailu 3500€
Kuvaus 300€
Sormus 800€
Alkoholipitoiset juomat 500€Häissä ei ollut kuvaajaa eikä bändiä. Näiden puuttuminen jäi harmittamaan jälkeen päin.
Mukavaa suunnittelua!
Vieheet?
Vierailija kirjoitti:
Noin 2500, 60 vierasta. Bändi 600, asut, 300, ruuat/juomat 1200, tilavuokra 300 ja 100 papille. Sormukset oli perintökamaa.
Pitääkö papille tosiaan maksaa?
Vierailija kirjoitti:
15 000 e
Meillä kans aika tarkkaan tämä, vuosi 2007.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei Ap!
Yllättävän paljon kuluja tulee kaikista ns. pienistä. ESIM. Kutsukorttien ja kiitoskorttien postitus. (Osta nyt jo ikimerkit valmiiksi. Muutaman päivän päästä niiden hinta taas nousee.) Alkoholittomat juomat (hanki niitä riittävästi). Kukat, kimput, vieheet, pöytäkoristeet. Lapsille viihdettä. Vessakorit
Muutoin esimerkki 8 vuoden takaa, vieraita n. 70, häät keskikokoisessa kaupungissa.
Morsiamen puku 800€
Ruokailu 3500€
Kuvaus 300€
Sormus 800€
Alkoholipitoiset juomat 500€Häissä ei ollut kuvaajaa eikä bändiä. Näiden puuttuminen jäi harmittamaan jälkeen päin.
Mukavaa suunnittelua!
Vieheet?
Häissä oli kalastusteema.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei Ap!
Morsiamen puku 800€
Ruokailu 3500€
Kuvaus 300€
Sormus 800€
Mukavaa suunnittelua!
Vieheet?
Pitäähän sitä vähän kaloja narrata hääpäivänä
-Kapanteri.- kirjoitti:
Sormusten hinnan, muut hoiti tuttu, joka ei ollut sukua kun en halunnut sukulaisia. 25 v. on oltu naimisissa.
Olipa kiva tuttu, kun kustansi hääjuhlan tarjoiluineen ja puvut!
13 000€ ja 60 vierasta. 6000€ meni tilaan, jonka puolesta tuli catering alkoholeineen.
2000€ meni morsiamen ulkonäköön, hääpukuun, kenkiin, meikit, kampaukset yms
200€ miehen ulkonäköön, puku oli ennestään, kengät piti ostaa ja jtn muuta
1700€ ammattivalokuvaajaan
1000€ sormuksiin
1500€ floristiin ja koristeisiin
400€ musiikkiin
200€ kutsukortteihin
Ei tehty mitään itse. Oltais varmaan säästetty mut ei vaan jaksanut.
Vierailija kirjoitti:
Siihen ei paljoa mennyt. Mitä toi maistraatti maksoikaan 15v sitten. Me siis mentiin naimisiin tenkkapoo ja juhlittiin miehen kanssa häitä torikahveilla ja possumunkit. Oli meidän tyyliset häät ns. Ei me edes ilmoitettu kavereille tai mitään. Vanhemmille soiteltiin, että mentiin muuten naimisiin. Meidän ystävät on sanonut, että ihan teidän tyyliset häät oli. Meitä ei kiinnosta se härdelli jne. Mulla oli kumisaappaat jalassa maistraatissa. Oli silloin sopivasti auki ja kysyin mieheltä, että mennäänkö naimisiin, kun ollaan puhuttu siitä. Sano joo mennää vaan. Oltiin aamutorilla ostamassa perunoita ja porkkanaa silloin. Siitä sitten ovesta sisään ja siellä työntekijät todisti meidät avioon. Pari työkaveria oli melkein järkyttyneinä, kun kerroin. Miksi ei kunnon häitä jne. Kun ei kiinnosta eikä se muuta mitään meidän elämässä. Hääkuvakin otettiin siellä. Minulla verkkarit, kumisaappaat ja teepaita ja miehellä shortsit, rantatohvelit ja teepaita. Sormukset ostettii myöhemmin.
No höpön höpön.
Ennen avioliittoa pitää suorittaa avioesteiden tutkinta, ei sinne noin vaan voi sännätä vihittäväksi. Ei edes tenkkapoo (kannattaa tarkistaa sanojen merkitys ennen kuin niitä käyttää).
Meillä meni noin 10 vuotta sitten järjestettyjen häiden kustannuksiin kaikkiaan 12 000euroa. Se sisälsi kaiken paitsi häämatkan. Vieraita oli 110, ruoka tuli pitopalvelusta (n5000eur) ja juomat haettiin ulkomailta (n.1000eur). Hääpuku 1200eur. Tilavuokra koristeluineen n.1000eur. Sormus n.2000eur. Siinä suurimmat kulut. Loput kulut muodostuivat kampaajista (oma ja kaasot), hääauton vuokrasta, valokuvista ym. Lisäksi joillekin kaukaa tuleville vieraille kustannettiin majoitus.
Oisko ollut jotain 200-250 euroa, en muista tarkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Siihen ei paljoa mennyt. Mitä toi maistraatti maksoikaan 15v sitten. Me siis mentiin naimisiin tenkkapoo ja juhlittiin miehen kanssa häitä torikahveilla ja possumunkit. Oli meidän tyyliset häät ns. Ei me edes ilmoitettu kavereille tai mitään. Vanhemmille soiteltiin, että mentiin muuten naimisiin. Meidän ystävät on sanonut, että ihan teidän tyyliset häät oli. Meitä ei kiinnosta se härdelli jne. Mulla oli kumisaappaat jalassa maistraatissa. Oli silloin sopivasti auki ja kysyin mieheltä, että mennäänkö naimisiin, kun ollaan puhuttu siitä. Sano joo mennää vaan. Oltiin aamutorilla ostamassa perunoita ja porkkanaa silloin. Siitä sitten ovesta sisään ja siellä työntekijät todisti meidät avioon. Pari työkaveria oli melkein järkyttyneinä, kun kerroin. Miksi ei kunnon häitä jne. Kun ei kiinnosta eikä se muuta mitään meidän elämässä. Hääkuvakin otettiin siellä. Minulla verkkarit, kumisaappaat ja teepaita ja miehellä shortsit, rantatohvelit ja teepaita. Sormukset ostettii myöhemmin.
Muuten ihan kiva tarina, mutta missä vaiheessa tehtiin esteellisyyden tutkinta?
Tonni tais mennä 13 vuotta sitten. Vihkiminen maistraatissa, kaksi todistajaa, ravintolaan syömään ja juomaan. Hääyö hotellissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä on jo 10 vuotta, mutta tässä noin hintoja.
Mun mekko netistä 250 e
Miehen pukuvuokra 200 e
Mun sormus 1000 e
Illallinen ravintolassa 10 sukulaiselle 1000 e
Kuvat 500 e
Kimppu 20 e
Asusteet 50 e
Juhlatilan vuokra juhlille 400 e
Pitopalvelu juhliin 700 e juhlissa oli 30 hlö
Juomat 300 e
Häämatka 700 e (Pariisi ja Nizza)Oli siis kahdet juhlat. Ja säästöistä maksettiin.
Häämatka 700 e (Pariisi ja Nizza)
Pakko kysyä, liftatenko menitte? Hostellissako yövyitte? Nyt taitaa muistelossa jokin pettää.
Pelkät suorat lennot Nizza-Helsinki-Nizza maksoivat jo kymmenen vuotta sitten noin 300 e hengeltä.
Ei petä. 😊 Oli halvat lennot halpayhtiöllä eli Balticilla Helsinki-Pariisi, Pariisi-Nizza ja Nizza-Helsinki. Ja hotellit kyllä oli. 2 yötä Pariisi ja 4 yötä Nizza. Ihan hyvät hotellit vieläpä. Löysin halvalla hotels.comista. Käsimatkatavarat vaan. Oli muuten aivan ihana reissu.
Vierailija kirjoitti:
Ai ihan tenkkapoo menitte naimisiin ilman avioliiton esteiden tutkintaa? On se Suomi ollut jännä maa silloin 15 vuotta sitten.
Meillä oli 55 vierasta. Sormukset maksoi 2600 yhteensä. Häät maksoi 16500 euroa yhteensä ilman sormuksia. Hää bändiin meni 5000 euroa. Häämatka maksoi 13000 euroa. Oltiin karibian risteylyllä ja meillä oli laivan sviitti joka maksoi jo 7000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä on jo 10 vuotta, mutta tässä noin hintoja.
Mun mekko netistä 250 e
Miehen pukuvuokra 200 e
Mun sormus 1000 e
Illallinen ravintolassa 10 sukulaiselle 1000 e
Kuvat 500 e
Kimppu 20 e
Asusteet 50 e
Juhlatilan vuokra juhlille 400 e
Pitopalvelu juhliin 700 e juhlissa oli 30 hlö
Juomat 300 e
Häämatka 700 e (Pariisi ja Nizza)Oli siis kahdet juhlat. Ja säästöistä maksettiin.
Häämatka 700 e (Pariisi ja Nizza)
Pakko kysyä, liftatenko menitte? Hostellissako yövyitte? Nyt taitaa muistelossa jokin pettää.
Pelkät suorat lennot Nizza-Helsinki-Nizza maksoivat jo kymmenen vuotta sitten noin 300 e hengeltä.
Ei petä. 😊 Oli halvat lennot halpayhtiöllä eli Balticilla Helsinki-Pariisi, Pariisi-Nizza ja Nizza-Helsinki. Ja hotellit kyllä oli. 2 yötä Pariisi ja 4 yötä Nizza. Ihan hyvät hotellit vieläpä. Löysin halvalla hotels.comista. Käsimatkatavarat vaan. Oli muuten aivan ihana reissu.
Ja nyt kun tuli puheeksi, kaivoin varmuudeksi vielä mailista varauksen ja lennot maksoi yhteensä siis kaikkineen 250 e. Oi niitä aikoja
Lähemmäs 20000€ pari vuotta sitten. Iso summa rahaa mutta uskokaa, aika ns tavalliset häät oli.
Panostettiin ruokaan, juomaan ja muihin tarjoiluihin. Niihin lohkesikin varmaan lähes kolmannes budjetista. Muita isoja kuluja oli kuvaaja (tähän itse panostaisin eniten jos haluaa budjettihäät), hääpaikka ja bändi.
Mies halusi teettää puvun ja siitä tulikin lopulta kalliimpi kuin oma morsiuspukuni.
Säästimme tekemällä paljon itse. Onneksi hääpaikka oli kaunis joten koristeita ei juurikaan tarvittu.
Kaduttaako summa? Ei missään nimessä. Ihana päivä oli ja heittäisin tuon summan koska vain uusiksi. Jos jotain muuttaisin niin panostaisin vielä videokuvaajaan.
En muista enää tarkkaan. Leimavero maistraatissa, sormukset yht. n. 150 markkaa, ruokailu todistajan kanssa (toinen oli talon puolesta haastemies, hän ei ruokaillut). Yhteensä ehkä noin 300 euroa eikun markkaa. Näillä menty 41 vuotta. Uusia vaatteita ei ostettu.