Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko maksoitte häistänne?

Budjettihäät
26.09.2022 |

Häiden suunnittelu alkaa olla ajankohtaista, mutta budjetti kaipaa vielä paljon työstämistä. Toiveena on saada mahdollisimman ihanat häät kohtuullisen edullisesti ja tehdä paljon järjestelyjä ja koristeita itse.
Joten paljonko maksoitte häistänne? Montako vierasta?
Jos jaksatte/muistatte niin miten kulurakenne muodostuu? Sormukset? Hääpaikka? Koristeet? Ruoka ja juoma? Kakku? Hääpuvut? Kuvaaja? Bändi?

Oliko jotain mikä meinasi unohtua, mutta ehdottomasti kannattaisi tehdä?
Kaikki säästövinkit, käytännön vinkit ja kokemukset kiinnostaa.

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/94 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tonnin markka-aikaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintoja en enää muista koska siitä on niin kauan aikaa mutta kakun leivoin itse, vieraita oli yhteensä vain noin 10 kpl, kuvaajana toimi sukulainen (tarjoutui itse), koristeita ei edes laitettu ja bändiä ei ollut, soitimme musiikka cd-soittimesta.

Vierailija
4/94 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

4500

Vierailija
5/94 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 50 €.

Vierailija
6/94 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bensat maistraattiin ja ravintolassa syöminen kahden todistajan kanssa. Kallein oli sormus, vaikka se löytyi puoleen hintaan.

Vierailija
7/94 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 50 €.

Sillä ei varmaan isoa hääjuhlaa kustanneta

Vierailija
8/94 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät olivat tänä vuonna. Ravintolassa ruokaan ja juomaan meni n. 7000e, paikasta ei tarvinnut erikseen maksaa. Loppuihin on helppo vaikuttaa itse, esim. Koristeet teimme itse halvalla ja valokuvaaja oli vain osan aikaa. Häämekkokin oli kaupan halvimmasta päästä, mutta maksoi silti 600e. Lisäksi meillä oli DJ eikä bändiä.

Budjetti oli n. 10 000e. Vajaa 70 vierasta.

Vierailija
9/94 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo 10 vuotta, mutta tässä noin hintoja.

Mun mekko netistä 250 e

Miehen pukuvuokra 200 e

Mun sormus 1000 e

Illallinen ravintolassa 10 sukulaiselle 1000 e

Kuvat 500 e

Kimppu 20 e

Asusteet 50 e

Juhlatilan vuokra juhlille 400 e

Pitopalvelu juhliin 700 e juhlissa oli 30 hlö

Juomat 300 e

Häämatka 700 e (Pariisi ja Nizza)

Oli siis kahdet juhlat. Ja säästöistä maksettiin.

Vierailija
10/94 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä 60 e plus sormus myöhemmin. Onnellisia oltu 13 v jo.

Vierailija
11/94 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin 50 €.

Sillä ei varmaan isoa hääjuhlaa kustanneta

Pari pulloa viiniä, automatkat maistraattiin ja kestittiin kaasoa edellisenä päivänä.

Vierailija
12/94 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 2500, 60 vierasta. Bändi 600, asut, 300, ruuat/juomat 1200, tilavuokra 300 ja 100 papille. Sormukset oli perintökamaa.

Vierailija
13/94 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

5000 euroa ja vieraita noin 30. Juhlapaikka Helsingin keskustassa ja ruoat hoiti pitopalvelu. Koristeet teimme itse ja tarvikkeet oli ostettu kierrätyskeskuksista. Musiikki tuli nauhalta, mutta meillä oli taikuri. Isoimmat kulut olivat varmaan juhlapaikka, ruoka ja esiintyjä. Iso kulu oli myös kampaaja ja meikkaus, mutta hääpuku ja harso olivat halvat. Uusia sormuksia ei ostettu.

Jos hääpari itse ei ole mikään bridezilla, jolle on tosi tärkeää joku morsiammen sukkanauhan väri, niin panostakaa mieluummin vieraiden viihtyvyyteen. Ketään ei oikeasti kiinnosta morsiammen sukkanauha, joten ne rahat on viisampaa pistää johonkin vieraiden viihtyvyyttä lisäävään. Me saatiin jälkeenpäin kiitosta siitä taikurista. Meillä ei ollut lapsivieraita, joten ihan aikuisia ajatellen tilattiin esitys.

Toki häät on hääparin juhlat, joten jos se sukkanauha tai oikean sävyinen pöytäkoriste on tosi tärkeitä heille, niin hommatkaa se.

Vierailija
14/94 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoni ap:lle on, että vähentäkää suunniteltujen juhlavieraiden määrä ainakin puoleen ja käyttäkää ostopalveluja kunnon hääpaikassa.

Nämä kämäset DIY-häät jossain kulahtaneella nuorisoseurantalolla on jo niin nähty.

Olisi kiva, jos osoittaisitte sen verran arvostusta vieraitanne kohtaan, että tilaisuudessa ei paistaisi koko ajan läpi se, että kaikessa on pyritty menemään kustannusten minimointi edellä. Jäisi kiva muisto vieraillekin. Mikään ei ole minusta säälittävämpää kuin morsian häidensä aattoiltana järjestelemässä juhlatilaa ja taittelemassa paperisia lautasliinoja. Eikä kaasollekaan, jonka tehtäviin on perinteisesti kuulunut morsiamen pukeminen, eikä piikana ja siivoojana toimiminen ennen ja jälkeen häiden.

Vierailija
15/94 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvoni ap:lle on, että vähentäkää suunniteltujen juhlavieraiden määrä ainakin puoleen ja käyttäkää ostopalveluja kunnon hääpaikassa.

Nämä kämäset DIY-häät jossain kulahtaneella nuorisoseurantalolla on jo niin nähty.

Olisi kiva, jos osoittaisitte sen verran arvostusta vieraitanne kohtaan, että tilaisuudessa ei paistaisi koko ajan läpi se, että kaikessa on pyritty menemään kustannusten minimointi edellä. Jäisi kiva muisto vieraillekin. Mikään ei ole minusta säälittävämpää kuin morsian häidensä aattoiltana järjestelemässä juhlatilaa ja taittelemassa paperisia lautasliinoja. Eikä kaasollekaan, jonka tehtäviin on perinteisesti kuulunut morsiamen pukeminen, eikä piikana ja siivoojana toimiminen ennen ja jälkeen häiden.

Meidän vieraat kyllä ymmärtää, että käytetään rahat mielummin oman kodin säästämiseen ja mielelläni teen edeltävänä iltana mahdollisimman paljon järjestelyjä. Tietysti jos rahaa olisi niin ostettais kaikki valmiina, mutta ei ole.

Halutaan ihana hääjuhla, mutta ei vararikon kustannuksella

-ap

Vierailija
16/94 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä tehdään valinnat taloudellisten resurssien puitteissa. Ei ihanuuden tavoittelun.

Vierailija
17/94 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormukset 2000

Asut 600

Illallinen kahdelle 200

Maistraatissa todistajat oli talon puolesta.

Yhteensä maksoi vähintään tuon 2800 euroa

Vierailija
18/94 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

17.300 markkaa

Vierailija
19/94 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 000 e

Vierailija