Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko huono asia, jos työhakemukseen ei laita suosittelijoita? Hakemuksessa kysytään tätä

Vierailija
25.09.2022 |

Auttakaa

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelijat ovat kyllä tärkeät.

Vierailija
2/33 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan alussa ketään ei kiinnosta, lähinnä johtotehtäviin hakeuduttaessa suosittelijoiden yhteystietoja voidaan pyytää tapauskohtaisesti varmistaaksemme ettet ole ihan täys skitso.

T: Rekrytoija

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kait se sitten nykyään on :( Mun suosittelijoista suuri osa taitaa olla jo mananmailla :'/ Eräältä, eläkkeellä olevalta, kysyin, että suosittelisitko minua, jos sitä tarviisin? Vastasi siihen, että totta kai! :) Saman alan ihmisiä töissä oltiin (kuulemma joskus oltiin nähty, nyppi itseäni, kun en muista missä; jotkut pienet pippalot ne oli ....)

Pointti: Kysele ent. pomoilta tai työkavereilta, minä ainakin suosittelen entisiä työkavereita, jos kysytään

Vierailija
4/33 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olis suosittelijoita, mutta en laita niitä, koska en hae pomopaikkoja. Olen päässyt haastatteluihin ilman suosittelijoitakin. Ja töihinkin.

Vierailija
5/33 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
6/33 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niistä sanotaan jo että aiotaan kysyä, pelaa aikaa kirjaamalla että Suosittelijat saa pyydettäessä. 

Asiantuntijarooleihin, ei vain pomoihin, kysytään monesti suosittelijoita. Asia vaan saatetaan ilmoittaa tyyliin rekrytoinnin vaiheessa 241, kun luulit että vihdoin saisit ne sopimuspaperit jo luettavaksi. Nyt ainakin tiedät etukäteen varautua ja alkaa etsiä henkilöitä, jos pääsisit prosessissa eteenpäin. Minulta on joko kysytty, tai on kelvannut tarjota. sekä entinen esihenkilö että entinen kollega.

Vierailija
7/33 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut yleensä että tarvittaessa on antaa suosittelijan yhteystiedot. Koskaan ei ole pyydetty.

Vierailija
8/33 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esimieheni soitti suosittelijalleni ja sain duunin.

Ei se kyllä haittakaan.

Vierailija
9/33 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan tykkää, että minua kehutaan tai minusta ylipäätään puhutaan. Jos en saa omin avuin paikkaa, niin sitten paikka ei ole minua varten.

Vierailija
10/33 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemukseen laita, että suosittelijoiden yhteystiedot saa pyydettäessä. Mun pomo soitti molemmille ihan pitkät puhelut. Ihan rivityöntekijä olen, ei alaisia.

Vierailija
11/33 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt tätä suosittelijameuhkaamista. Miksi mikään firma haluaisi menettää hyvän työntekijän ja suosittelemalla vain lisätä tätä menetyksen mahdollisuutta. Jos taas olet ollut ennen nykyistä paikkaasi töissä jossain muualla useita vuosia sitten, niin kuka olettaa, että työnhakija rupeaa etsimään jotain iän vanhaa esimiestään ja kun ehkä viimein saa tämän kiinni, niin toteaa hänelle: "Virtasen Pena tässä moro, muistatko minut? Nyt tarvisin suosittelijaa".

Nämä yhtälöt ylipäätään ovat ihan absurdeja.

Vierailija
12/33 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan tykkää, että minua kehutaan tai minusta ylipäätään puhutaan. Jos en saa omin avuin paikkaa, niin sitten paikka ei ole minua varten.

Suosittelijat kertoo sun toimintatavoista tai työpersoonasta. Esim. onko aikaansaava, tuleeko toimeen muiden kanssa. Muuten voi olla vaikea todentaa hakemuksen tai cv:n asioita.

Vierailija
13/33 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuleva pomo ei välttämättä kerro, että kysyy joltain muulta suosituksia. Niin mulle kävi: pääsin töihin, pomo kertoi myöhemmin, että oli kysellyt minusta muutamalta muulta, että kannattaako ottaa töihin? Kaikki olivat suositelleet (kehumisesta en tiedä). 

(eikä mitään lesoilua - huonolla palkalla sai painaa ihan tosissaan, henkisesti)

Vierailija
14/33 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse laittaa. Ei monilla ole kuin äiti tai joku kaveri.

Vierailija
15/33 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään salattavaa ja olen aina ollut kunnollinen työntekijä.

Edellisen työnantajan numeron laitan hakemukseen. Kunhan kysyn luvan häneltä, mutta ikinä eivät ole soittaneet hänelle kuulemma.

Tämä just tätä sekopäistä lajittelua ja yli vaatimusten listaa. Jotkut työntekijöt valitaan kuvan perusteella. Tiedän!

Hain kerran kesätyöpaikkaa Prisman kesäpihalle ja minun piti tehdä psykologinen testi ennen työhastettelua netissä!!!!!!!

Miettikääää!!! Testaako ne ettei työntekijö heitä kukkaruukuilla asiakasta päähän???

Sit työnantajat itkee kun ei ketään saa töihin! No olisko vaatimukset teidän puolelta YLIMITOITETUT???

Oliko tuollasia testejä kasarilla? HÄH??

Vierailija
16/33 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tuleva pomo ei välttämättä kerro, että kysyy joltain muulta suosituksia. Niin mulle kävi: pääsin töihin, pomo kertoi myöhemmin, että oli kysellyt minusta muutamalta muulta, että kannattaako ottaa töihin? Kaikki olivat suositelleet (kehumisesta en tiedä). 

(eikä mitään lesoilua - huonolla palkalla sai painaa ihan tosissaan, henkisesti)

Jatkan tuosta vielä, että sitten työsuhdeasunnon kanssa oli, no ei nyt ongelmia, mutta olivat soittaneet pomolle, että onko tämä nyt tulossa töihin?

Melkoista sähläystä se oli. Samalla meni mun nais/parisuhde pilalle. Mutta se uraputki sitten aukesi.

- sama

Vierailija
17/33 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ala?

Vierailija
18/33 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä niitä suosittelijoita saa jos ei ole ollut pitkään aikaan töissä?

Vierailija
19/33 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole kuin kerran soitettu suosittelijalle. Se oli ihan pikkufirmaan, jossa tosi pahasti yliarvioivat tehtävänkuvan ja sen vaativuuden.  Suosittelijalle soittaminen korvasi psykologiset testit, jotka olisivat olleet siihen työhön todella ylimitoitetut.

Työnhaku on pelkkää peliä, ja pelin sääntöihin kuuluu, että sinulla on suosittelijat, koska muillakin on.

Vierailija
20/33 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä niitä suosittelijoita saa jos ei ole ollut pitkään aikaan töissä?

Suosittelijoiden vaatiminen onkin yksi hygieeninen tapa karsia sellaiset hakijat.

Näin tää menee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän