Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ruuan hinnan nousu vaikuttanut siihen mitä syöt?

Vierailija
25.09.2022 |

Oletko vaihtanut halvempiin ruokiin?

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvatin pihalla itse tomaattia (sato n 6kg), kesäkurpitsaa (en punninnut, ainakin kuusi isoa tuli), keltaista kurpitsaa (satoa 9kg), perunoita, porkkanoita, salaattia, yrttejä ja paprikaa. Jonkin verran meni aloituskustannuksiin rahaa mutta uskoisin että aika hyvin tuo sato kattaa niitä. Ja ensi vuonna ei tarvitse hankkia kuin korkeintaan joitain siemeniä eli kaikki sato on ns kotiinpäin. Lisäksi viljely on mukavaa puuhastelua.

Sait parin viikon sapuskat kesän viljelyllä.

Vierailija
62/64 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaikuttanut. Minun ei varsinaisesti tarvitsisi säästää ruoasta, mutta säästän silti, koska on jotenkin sellainen epävarma tunne tulevaisuudesta. Eihän tätäkään tilannetta olisi vuosi sitten osannut kuvitella. Ties missä ollaan taas vuoden päästä. Tätä nykyä käyn selvästi normaalia harvemmin kaupassa ja katson tosi tarkkaan, että kaikki ostettu ruoka tulee myös syödyksi. Välillä pidän puuropäiviä. Lihaa, kalaa ja kanaa olen nyt ostanut vähemmän ja sen sijaan tehnyt enemmän linssi-, kaali- ja herneruokia. Kaivoin esille pitkästä aikaa myös vanhan kunnon Aromipesän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvatin pihalla itse tomaattia (sato n 6kg), kesäkurpitsaa (en punninnut, ainakin kuusi isoa tuli), keltaista kurpitsaa (satoa 9kg), perunoita, porkkanoita, salaattia, yrttejä ja paprikaa. Jonkin verran meni aloituskustannuksiin rahaa mutta uskoisin että aika hyvin tuo sato kattaa niitä. Ja ensi vuonna ei tarvitse hankkia kuin korkeintaan joitain siemeniä eli kaikki sato on ns kotiinpäin. Lisäksi viljely on mukavaa puuhastelua.

Sait parin viikon sapuskat kesän viljelyllä.

Lisäksi se on vähän höpöhöpöpuhetta ( tai tietämättömyyttä) jos kuvittelee ettei ensi vuonna tarvitse muuta kuin siemeniä hankkia. Maanparannukseen menee aina vähän rahaa.

Vierailija
64/64 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikuttanut.

Ennen ostin siitä mistä tykkään ja hintoja en pahemmin katsellut.

Nykyään ostan kaupasta aina edullisimman tuotteen ja olen jättänyt ostamatta esimerkiksi kalkkunaviipaleet koska ne on todella kalliita.

Olen sinkku joten minuun vaikuttaa valtavasti myös asumiskulujen sekä autoilun kulujen hinnan nousu koska en voi jakaa niitä kuluja kenenkään kanssa.

Baareissa,ravintoloissa ja tapahtumissa olen viimeksi käynnyt ennen koronaa.

M31