Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ruuan hinnan nousu vaikuttanut siihen mitä syöt?

Vierailija
25.09.2022 |

Oletko vaihtanut halvempiin ruokiin?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotimaiset omput olivat 4 euroa, puolalaiset euron. Ostin puolalaisia.

Itse ostan kotimaista aina kun voin. En halua tukea ulkomaista ruuantuotanto kotimaisen kustannuksella. 

Itsekin jopa köyhänä pyrin suosimaan kotimaista. Varsinkin nyt kun suomalaisillakin on jo vaikeat ajat, niin haluan suosia kotimaista niin paljon kuin pystyn.

-eri

Vierailija
22/64 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi noudattaa gluteenitonta ruokavaliota, mutta ostan halvinta vehnäleipää. Laktoosittomat maitotuotteet vaihdoin tavallisiin. Hevi-osastolla ostan lähinnä kaalia, pottuja ja porkkanaa, lihaa ja kalaa en syö. Kahvin juonnin lopetin kokonaan ja siirryin halvimpaan teehen. 

Ja säästät viikossa mitä? 5 €? 10?

Kympillä saa parin päivän sätkät.

Huutista röôkimuijille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole, minulla onneksi varaa vaikka ruuan hinta 10 kertaistuisi.

Mullakin on varaa, mutta nyt on sellainen säästötalkoot henki pällä. Olen alkanut katsomaan hintoja vaikka varaa on. 

Mihin sinä niillä talkoilla säästät? Vai etkö ymmärrä, että vähemmän ostoja=vähemmän verovaroja?

En tiedä. Ensimmäistä kertaa elämässä olen alkanut seurata kilohintoja ja vertailen eri tuotteita. 

Vierailija
24/64 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole paljon vaikuttanut. Ehkä vielä tarkemmin katson kilohintaa ja ostan niitä juureksia, hedelmiä ja vihanneksia mitkä juuri silloin on halvempia.

Punaista lihaa en ole syönyt vuosiin, ei vaan maistu. Lohifile on Tampereella joka vkl tarjouksessa, alle kympin kilo. Sitä tulee kohta jo korvista.

Vierailija
25/64 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vain vähemmän koska ruokavalioni on rajoitettu.

Vierailija
26/64 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. En osta tuoretta kalaa. Lohi esim ihan sika hintaista.

Vierailija
27/64 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi noudattaa gluteenitonta ruokavaliota, mutta ostan halvinta vehnäleipää. Laktoosittomat maitotuotteet vaihdoin tavallisiin. Hevi-osastolla ostan lähinnä kaalia, pottuja ja porkkanaa, lihaa ja kalaa en syö. Kahvin juonnin lopetin kokonaan ja siirryin halvimpaan teehen. 

Ja säästät viikossa mitä? 5 €? 10?

Glut. leipä/ jauhot monta kertaa kalliimpia kuin kotimaiset viljat. Laktoosittomat tuotteet järjestään kalliimpia. Kasvihuonevihannekset ovat kalliita verrattuna juureksiin ja omenoihin. Kahvin hinnasta puhumattakaan (kahvipaketti yli 5 euroa, teepussit 30 kpl n. euron).

Vierailija
28/64 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on varaa, mutta nyt on sellainen säästötalkoot henki pällä. Olen alkanut katsomaan hintoja vaikka varaa on. 

Mihin sinä niillä talkoilla säästät? Vai etkö ymmärrä, että vähemmän ostoja=vähemmän verovaroja?

En tiedä. Ensimmäistä kertaa elämässä olen alkanut seurata kilohintoja ja vertailen eri tuotteita. 

Ja esimerkkinä on kala. Olen nyt ostanut kalaa noin 13 euron kilohinnalla, kun ennen saatoin ostaa kalafileen 50 euron kilohinnalla. Eikä kyllä ole mitään eroa maussa. 

Vierailija
29/64 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt hinta on taas lähenyt laskuun. Esim. meillä oli tänä viikonloppuna 9,50 kilo.

Vierailija
30/64 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. En maksa älyttömiä hintoja ruoasta. Halvemmallakin saa ihan hyvää ruokaa.

Vierailija
31/64 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko vähän toistaiseksi. Lähinnä valmisruokia tulee ostettua hieman vähemmän eli yritän tehdä useammin isompia satseja ruokaa kerralla niin riittää töihinkin evääksi.

Vielä on muuten toistaseksi varat riittäneet, vaikka olen keliakikko. Yhä ostan pussin/pari leipää viikossa, gluteenitonta kaurahiutaletta aamupuuroon ja joskus  gluteenitonta makaronia jos mieli tekee. En minä noista täysin halua luopuakaan, eikä onneksi vielä tartte.

Vierailija
32/64 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivisuuteni on lähellä halvaantuneen tasoa. Autoilu väheni n. kymmenesosaan. Makisyys estaisi pyöräilyn asuin ja lahipiirissa.  Josko osaisin edes ajaa. Reviiri on jäänyt pieneksi. Samalla myös erakoitumistendessi on voimistunut.  Asuinpaikkamme on rannalla. -Ruokakauppaan ei ole pitkä matkä.

Vierailija
33/64 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kaikkea mitä ennenkin, mutta syön vähemmän.

Vierailija
34/64 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän vaikuttanut, kalaa en osta usein. Kahvia juon vähän vähemmän kotona ja ostan tarjouksesta.

Käyn kaupassa ilta-alen aikaan. Nyt on ollut vielä juurekset ja jotkut kasvikset aika edullisia. Omenoita olen saanut tutuilta ja kerännyt autiopihoista. Myös marjat ja sienet talteen.

Vierailija
35/64 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt hinta on taas lähenyt laskuun. Esim. meillä oli tänä viikonloppuna 9,50 kilo.

Oho. Ok hinta. Missäpäin?

Vierailija
36/64 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työkyvyttömyyseläkkeellä, joten rahaa ei alkujaankaan ole ollut kovinkaan paljon. Asun yksin, joten ruokaan ei mahdottomasti mene rahaa. Sen kympin juustopaketin voi vaikka säästää käytettäväksi koko kuukauden, kaikkea kalliimpaa ei ole pakko vetää kerralla kaikkia. Kurkkuakin olen vielä viime talvena ostanut, ei sitäkään ole pakko yhdeltä istumalta syödä. Isoissa perheissä toki kurkut ja leikkelepaketit menee yhdeltä istumalta.

Vierailija
37/64 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mulla ois rahaa, niin en kyllä jaksais vertailla kilohintoja. Sen verran oon kyllästynyt siihen ja tarjousten kyttäämiseen ja niiden perässä juoksemiseen. Vie aikaa.  Jos ois rahaa, niin ostaisin sitä mitä tekee mieli, kaikki samasta kaupasta ja vapautuvan ajan käyttäisin harrastuksiin. 

sivusta

Vierailija
38/64 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho. Ok hinta. Missäpäin?

Vaajakoskella

Vierailija
39/64 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivät ostan -60% alesta pakkaseen. Kaikki vihannekset ja hedelmät jää ostamatta, koska ovat liian kalliita kaloreita. Olen siis langanlaiha mies. Maidon juonti on puolittunut litraan/päivä ja Lidlin Colaa menee vastaavasti tuplat entiseen, eli kaksi litraa/päivä, koska halvempaa kuin maito. Niin ja pikaruokapaikat ovat jääneet kokonaan, kun ennen söin niissä vähintään neljä kertaa viikossa. Harmittaa sekin yrittäjien puolesta.

Vierailija
40/64 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin säästö on tullut, kun myin auton pois. Pääseen töihin ihan hyvin julkisilla kuitenkin.