Kuinka olette saaneet hammasvälin verenvuodon loppumaan?
Minä pidän käsittääkseni kohtalaisen hyvää huolta hampaistani. Pesen, lankaan ja puhdistan hammasvälit hammasväliharjalla. En kestä oloa ruoan jälkeen jos en pääse lankaamaan hampaitani ja ottamaan xylitolpurkkaa.
Minä olen tehostanut hammasvälien harjaamista ja siitä huolimatta ylimpien takahampaiden välistä tihkuu verta. En tajua, mitä seuraavaksi?
Nyt kaikki hyvät neuvot kehiin, koska en halua hammaslääkärille näin typerän vaivan vuoksi.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Lankaa. Ientulehdus edennyt ientaskuun. Väliharja ei selkeästi toimi takana.
Kävin viime viikolla hammaslääkärissä, joka totesi kaiken olevan kunnossa. Se veri tuli kun viimeistelin harjauksen ja hammasvälien harjauksen jälkeen hammaslankaimella, että fluoria menisi taatusti hammasväleihinkin.
Minä olen herkkusuinen ja en voi syödä näkkileipää, korppuja sipsejä jne saamatta kivuliaita haavoja suuhuni. Tuli mieleen, että olisiko käsittely ollut nyt sille hammasvälille tällä kertaa liikaa jostain syystä.
Olen jo ehtinyt syömään tänään monta kertaa ja tietenkin langannut hampaat syömisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hammaskiven aiheuttamalta ientulehdukselta, varaa aika hammaskiven poistoon
Minulla ei ollut hammaslääkärin mukaan hammaskiveä. Hammaskiveä on poistettu varmaan kerran elämäni aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso iltapäivä lehti terveys.Kesällä oli mitä lankaimen käyttö tekee ikenille? Oikein hammaslääkäri näytti videossa ja vertahan sietä tuli. Unohda lankain ,käytä hammasväli harjoja.Pese aamuin illoin hampaasi.
Hyvä tuote, kun oikein käyttää.
Mulla irtosi paikat hammasväleistä sillä hammasväliharjalla. Että eipä sopinut mulle ainakaan.
Ne olisivat irronneet muutenkin. Kiitä onneasi, ettei sinulla tullut vuotavasta paikasta pahaa tulehdusta hampaan juureen siksi että romu paikka irtosi lankaamalla.
Vierailija kirjoitti:
Corsodyl purskutteluliuos apteekista ja parin viikon kuuri. Löytyy myös harjattavana geelivalmisteena. Ja suuhygienistille suun hoitoon sen jälkeen.
Tuo on äärimmäisestä ientulehduksesta tai hampaanpoistosta kärsiville.
Älä paina sitä hammaslankaa liian lujaa hampaiden väliseen ikeneen.
Hammaskivi ja tai ientulehdus?
Kokeile viikon ajan tehostettua puhdistusta: lankaus ja harjaus+ sen jälkeen purskuttelet kloorihexidiinisuuhuuhteella. Katso tarkemmat ohjeet kloorihexidiinpullosta.
Sitten kun saat kuriin,menet hammaslääkäriin poistamaan mahd hammaskiven.
Tässäpä olisi, ole hyvä:
Lisää lankaamista. Jos ei helpota, niin lääkäriin.