Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onpa taas termi keksitty: riistavegaani

Vierailija
25.09.2022 |

Riistavegaani on tiemmä kasvissyöjä, joka syö myös lihaa.
https://yle.fi/uutiset/74-20000291
Minusta sellaiselle on jo nimitys.

Kommentit (151)

Vierailija
141/151 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porohan on oikein vegaaninen eläin, joten tarjoan kuolleita vegaaneita vegaaneille.

Lapsena isä vei minut aina talvisin Lappiin porosafarille. Olin kai 14, kun kaadoin ekan poroni. Se oli molemminpuolisesti kunnioittava taistelu.

Vierailija
142/151 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä lihaa, kalaa ja ilmeisesti esim. maitotuotteitakin syövällä on tarve kutsua itseään minkäänlaiseksi vegaaniksi? Eihän tuossa ole mitään järkeä.

Eihän lihan tai kalan syöminen poissulje kasvisten syömistä. Ja luonnosta pyydetty liha on eettisesti ongelmatonta, koska eläin on saanut elää lajityypillistä elämää. Parempi hyödyntää eläin ihmisruokana kuin että se kuoltuaan mätänisi metsään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/151 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus. Kaikkien pitää saada tuntea olevansa uniikkeja lumihiutaleita, niin tässä sitä ollaan. Koskakohan voin juridisesti vaihtaa synnyinpaikkani? Koen nimittäin itseni marsilaiseksi. 

Vierailija
144/151 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jos ei syö riistaa mutta syö teollisesti tuotettua lihaa niin pitäisikö olla että teollisesti tuotettu liha-vegaani? Itse oon tyhmä kaljapossu-vegaani. 

Vierailija
145/151 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että jos ei syö riistaa mutta syö teollisesti tuotettua lihaa niin pitäisikö olla että teollisesti tuotettu liha-vegaani? Itse oon tyhmä kaljapossu-vegaani. 

Ei kai vegaani syö teollisesti tuotettua lihaa.

Vierailija
146/151 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään lihansyöjäkin on pehmennetty muotoon sekasyöjä.

Lihansyöjä syö pelkkää lihaa, sekasyöjä syö monipuolisesti kaikkea.

Kaikki ihmiset ovat keholtaan sekasyöjiä, ihmiskeho sopeutuu monenlaiseen ravintoon. Vegaani valitsee jättää lihan pois lautaseltaan ja lihaani puolestaan ottaa lautaselleen lihaa.

Esim. kissaeläimet ovat lihansyöjiä ja ne eivät tulisi toimeen kasvisravinnolla. Niiden suoli on lyhyt(ihmisellä pitkä) ja niillä on raateluhampaat. 

Jos syöt lihaa niin älä kaunistele sitä sanomalla olevasi "sekasyöjä". Kerro rehellisesti olevasi lihaani. Jos kestät omat valintasi niin miksi silloin hävetä.

Sielläpä on varsinainen johtava loogikko selittämässä.

Jos syö muutakin kuin pelkkää lihaa ei ole lihaani. Jos syö muutakin kuin kasviksia ei ole vegaani.

Vierailija
147/151 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai vegaani syö teollisesti tuotettua lihaa.

Ei vegaani syö mitään lihaa. Ei edes riistaa.

Ilmeisesti on niin tärkeää olla vegaani, että keksitään siihen tarpeeksi monta etuliitettä, jotta voi jatkossakin syödä mitä huvittaa ja silti väittää olevansa vegaani.

Vierailija
148/151 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään lihansyöjäkin on pehmennetty muotoon sekasyöjä.

En tunne yhtään lihansyöjää, joka ei syö mitään kasviksia, viljatuotteita,  maitotuotteita, munia jne. 

Petoeläimet ovat lihansyöjiä, mutta nekin syövät myös saaliseläimen mahan ja suoliston sisältöineen.

Vierailija
149/151 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoli ilmastosta ja polttaa nuorion muutaman soijanakin takia Jepjep!

Vierailija
150/151 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä lihaa, kalaa ja ilmeisesti esim. maitotuotteitakin syövällä on tarve kutsua itseään minkäänlaiseksi vegaaniksi? Eihän tuossa ole mitään järkeä.

Eihän lihan tai kalan syöminen poissulje kasvisten syömistä. Ja luonnosta pyydetty liha on eettisesti ongelmatonta, koska eläin on saanut elää lajityypillistä elämää. Parempi hyödyntää eläin ihmisruokana kuin että se kuoltuaan mätänisi metsään.

Niin, mutta vegaani tarkoittaa ihmistä joka ei syö mitään eläinperäistä, ei ihmistä joka syö eettisiä eläinperäisiä tuotteita. En minä näe mitään pahaa riistan ja kalan syömisessä, mutta ei niitä syövä ihminen ole mitenkään päin katsottuna vegaani.

Vierailija
151/151 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaani och lihaani?

Försämrar ätandet av endast grönsaker förståndet så kapitalt att man blandar engelska och finska och tror att någon annan begriper?

Kasvispelle och normaali skulle vara korrekt finska och alla skulle genast begripa vad det är frågan om.

På svenska skulle det vara grönsaksfjant och normal.

Den engelska varianten skulle väl närmast vara a vegetable and normal people.