Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onpa taas termi keksitty: riistavegaani

Vierailija
25.09.2022 |

Riistavegaani on tiemmä kasvissyöjä, joka syö myös lihaa.
https://yle.fi/uutiset/74-20000291
Minusta sellaiselle on jo nimitys.

Kommentit (151)

Vierailija
21/151 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kaiketi steekkeri, koska syön lihan lisäksi kasviksia.

Vierailija
22/151 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaani on väärä loppuosa, jos kyseessä on jonkinsortin löysennys linjaan. Riistavegetaristi kuulostaa enemmän oikealta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/151 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sertifioitu osa-aikavegaani.

Vierailija
24/151 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni on siis riistavegaani vaikka pitää itseään sekasyöjänä. Itsehän olen sober curious, koska jotenkin alkoholi ei ole maistunut vuosiin. Täytyykin alkaa rummuttamaan asiaa.

Vierailija
25/151 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään lihansyöjäkin on pehmennetty muotoon sekasyöjä.

Eihän kukaan syö pelkkää lihaa

Ihminen on sekasyöjä ja voi valita syökö lihaa vai jättääkö lihan syömättä. Lihan valitseva ihminen on lihansyöjä eli lihaani, lihan poisjättävä on kasvissyöjä eli vegetaristi tai vegaani.

Vierailija
26/151 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla kasvivegaani?

Vierailija
27/151 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on sekasyöjä ja voi valita syökö lihaa vai jättääkö lihan syömättä. Lihan valitseva ihminen on lihansyöjä eli lihaani, lihan poisjättävä on kasvissyöjä eli vegetaristi tai vegaani.

Jos lihansyöjä on lihaani, on kasvissyöjä kasviini.

Vierailija
28/151 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin sitä silti sanottiin vielä ainakin 80-luvulla. Ei ollut mitään "sekasyöjiä".

Vierailija
29/151 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi kohtasin näin oudon keskustelun, kun täällä intettiin että vegaani voi syödä vuohenjuustoa koska vuohen ja ihmisen suhde on niin erityinen eikä pohjaa riistoon kuten lehmien kanssa.

No ei ole totta. Typerä meemi/vitsi.

Vierailija
30/151 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaanit ovat vähemmistö ja heillä on oikeus määrittää itse oma identiteettinsä. Setämiehillä ei ole mitään oikeutta tulla sanomaan vegaaneille, että kuinka he saavat elää.

Miksi vegaani pelkää tulla lukituksi äänieristettyyn huoneeseen?

Koska kukaan ei kuule julistusta vegaaniudestasi!

BA-DUM-TSS!

Miksi olet noin kateellinen vegaaneille? Sinäkin voi alkaa vegaaniksi milloin vain jos häpeät lihansyöntiäsi.

Vierailija
31/151 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin sitä silti sanottiin vielä ainakin 80-luvulla. Ei ollut mitään "sekasyöjiä".

Outo termi se silti on, kun kyseessä ei ole vain lihaa syövä ihminen. Tuolla logiikalla kasvissyöjäkin söisi kasviksia - niin ja toki myös lihaa.

Vierailija
32/151 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen määrittelee itse itsensä, Kukaan ei voi tulla ulkopuolelta sanomaan, miten ihmisen pitäisi itsensä määritellä. Tuo nainen on vegaani.

Vierailija
33/151 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea termi on riistalihansyöjä.

Heh, no niinpä! Itse olen jo vuosia syönyt vain riistalihaa jos lihaa haluan syödä, ja maitotuotteita en käytä terveydellisistä syistä. Silti en todellakaan kutsuisi itseäni millään noin naurettavalla termillä kuin "riistavegaani" :D

Vierailija
34/151 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylipuhtaimpia lihansyöjiä ovat kissapedot ja petolinnut, jotka todella syövät vain lihaa.

Vierailija
35/151 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako vegaani käyttää luonnonkuituja ja nahkaa, vaikka ne tulevat lampaista ja lehmistä? Vai pitääkö käyttää öljystä ja kaasusta valmistettuja keinokuituja?

Vierailija
36/151 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vegaani mä oon kun syön kaikkia eläinkunnan tuotteita paitsi riistaa, enkä etenkään itse metsästämääni.

Vierailija
37/151 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia selityksiä sitä tappamishalulleen löytyykin.

Vierailija
38/151 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vtn kasvis hirvi on?????????.

Vierailija
39/151 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tavallinen lihansyöjä on vegaanimpi kuin riistavegaani. Jos minä otan kaupan hyllystä jauhelihapaketin, siitä ei ole enää haittaa kenellekään eläimelle, mutta kun riistavegaani lähtee aseen kanssa tappamaan, sammuvat taas yhden teeren elämä ja unelmat.

Taidat provota, millähän logiikalla moisen päätelmän teet? Et taida paljoakaan tietää miten se jauhelihapaketti sinne kaupan kylmäaltaaseen päätyy. Riistaeläin on elänyt vapaudessa saaden toteuttaa lajin mukaista käyttäytymistä koko elämänsä ahtaissa tiloissa kasvaneeseen tuotantoeläimeen verraten. Tuotantoeläin on olemassa vain rahantuottoa varten ja siksi siitä jauhetaan sorkat, suolet ja luut sen jauhelihan ja makkaroiden sekaan. Riista käydään pääasiassa hakemassa ruokapöytään eikä se tuo voittoa kenellekään jos sitä ei tarkoituksella aio myydä. Riistaliha on myös puhtaasti pelkkää lihaa ilman niitä jauhettuja suolia seassa. Lisäksi jos osaa toimia oikein, metsästettävä eläin kuolee kerrasta kivuttomasti toisin kuin teuraaksi menevä eläin. Joten jos itse söisin lihaa niin näiden väliltä on helppo tehdä valinta

Vierailija
40/151 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako vegaani käyttää luonnonkuituja ja nahkaa, vaikka ne tulevat lampaista ja lehmistä? Vai pitääkö käyttää öljystä ja kaasusta valmistettuja keinokuituja?

Saako lihaani syödä wienernougatia tai wilhelmiinakeksiä? Nehän ovat vegaanisia.