Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riittääkö 50 kg auringonkukansiemeniä koko talveksi pihalinnuille?

Vierailija
25.09.2022 |

Vai paljonko niitä pitää ostaa varastoon?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää, kun huolehdit, että harakat ja varikset eivät pääse jaolle.

Vierailija
22/48 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siemeniä pitää olla 30 viikon ajaksi suunnilleen. Tuosta tulee n 1,5 kg viikoksi, vain reilu 200gr päiväksi. Jos lintuja on paljon, ei taida riittää. En ole kylläkään ruokkinut lintuja enää moneen vuoteen, koska ei ole enää mahdollisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta kuorittuja. Siementen kilohinta on sama, mutta lintujen ei tarvitse kuoria niitä, eikä sinun siivota kuoria.

Ttv.

No ole saman hintaisia.

On samanhintaisia. Meidän puuilossa 2.99e/25kg molemmat. 

Nyt taisi tulla väärä hinta,ei kolmella eurolla saa 25 kg siemeniä.

Vierailija
24/48 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime talvena minulla meni noin 10 litraa siemeniä viikossa, sekaisin kauraa, auringonkukkaa, pähkinää ja muuta, esimerkiksi jauhomatoja kuivattuna. Enemmänkin olisi mennyt, mutten pystynyt tarjoamaan enempää. Täksi talveksi en ole vielä hankintoja tehnyt maissisäkkiä lukuunottamatta. Luulen, että jänikset/rusakot tykkää maissista? Jos ei, niin kyllä ne joku närhi syö.

Minulla on vielä pieni kaistale ruista keräämättä, laitan nekin talvella tarjolle. Harmi, ettei minun auringonkukkani ehtineet tehdä siemeniä, kukkia juuri ehtivät ennen pakkasia.

Vierailija
25/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurini ruokkii kesät talvet lintuja ja saimme rottaongelman tämän vuoksi... Voisitteko kertoa mikä järki tässä lintujen ruokkimisella on? Ne houkuttelevat myös oravat paikalle

Vierailija
26/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurini ruokkii kesät talvet lintuja ja saimme rottaongelman tämän vuoksi... Voisitteko kertoa mikä järki tässä lintujen ruokkimisella on? Ne houkuttelevat myös oravat paikalle

Kertokaa joku

Vierailija
27/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kysyit koko TALVEKSI... Lintuja kyllä ruokitaan talvikauden ajan, se on enemmän kuin 3 kk!

Vierailija
28/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toivoisin, että lintujen ruokinta taajamissa kiellettäisiin!! Tuo valitettavasti mukanaan hiiret, rotat, oravat...en tykkää

Vierailija
29/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistakaa ne simenet, että niissä on maltoa. Halvoissa on vain tyhjä kuori usein.

Vierailija
30/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokintapaikalla käyvien lintujen määrä kasvaa vuosien mittaan. Et tarvitse heti valtavia määriä.

P.S. Käytä tarvittaessa sellaista suurta erikoispulkkaa siementen kuljettamiseen kotiin. Ellei ole ketään joka sinua voisi ajoneuvolla auttaa, sinulla ei ole matkalaukkua jossa pyörät jne. ja haluat just sen säkillisen kerralla.

Vierailija
31/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ruokin vain kerrostaloasukkaana, siksi en pysty antamaan esimerkkiä.

Olen ostanut linnuille ainoastaan ihmisravinnoksi kelpuutettua, yleensä maapähkinää. En tahdo tukea huonoa tuotantoa.

Vierailija
32/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ravinnon tarjonta huono, kun jyrsijät ei niillä pärjää vaan tulee sisälle. Luulis et ne pysyy lämpimänä ulkonakin, kun energiansaanti on riittävä. Onko rakennukset suojaamattomia tai likaisia, vai mikä houkuttelee.

Vierailija
33/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiaiset syövät jo nyt puoli kiloa pähkinää päivässä.

Vierailija
34/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime talvena minulla meni noin 10 litraa siemeniä viikossa, sekaisin kauraa, auringonkukkaa, pähkinää ja muuta, esimerkiksi jauhomatoja kuivattuna. Enemmänkin olisi mennyt, mutten pystynyt tarjoamaan enempää. Täksi talveksi en ole vielä hankintoja tehnyt maissisäkkiä lukuunottamatta. Luulen, että jänikset/rusakot tykkää maissista? Jos ei, niin kyllä ne joku närhi syö.

Minulla on vielä pieni kaistale ruista keräämättä, laitan nekin talvella tarjolle. Harmi, ettei minun auringonkukkani ehtineet tehdä siemeniä, kukkia juuri ehtivät ennen pakkasia.

Varislintujen energiantarve on tietysti suurempi kuin pikkulintujen mutta kelpaako edes niille kaura, kenties suuri kuluttaja on kauris tms. Eykö seuraa, ketä ruokit? Meneekö ravinto öisin?

Vierailija
35/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neanderthalensisi kirjoitti:

Tarkistakaa ne simenet, että niissä on maltoa. Halvoissa on vain tyhjä kuori usein.

Totta, kuka tätä roskaa hyväksyy Suomeen?

Vierailija
36/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut linnuille ainoastaan ihmisravinnoksi kelpuutettua, yleensä maapähkinää. En tahdo tukea huonoa tuotantoa.

Samalla tuot mukavan riesan muille asukkaille. Mm. Rotat, oravat ja näiden raatojen kautta turkiskuoriaiset. Hyi

Vierailija
37/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä planeetalla muuten elät?

Vierailija
38/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla tuot mukavan riesan muille asukkaille. Mm. Rotat, oravat ja näiden raatojen kautta turkiskuoriaiset. Hyi

Ei ole sellaisia mun ruokinnalla, johtuen suojapaikkojen puutteesta ja siitä, että ruokin "kädestä nokkaan" - en liioittele annosten kanssa. Lisään pähkinää jopa monta kertaa päivässä. Näin ei eltaannu, ei homehdu, taudit ei leviä... En ruoki maasta! Koska ruokaa annostellaan niukasti, linnut noutavat mahdollisesti pudottamansa ja varislinnut hoitavat nopeasti loput.

Vierailija
39/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeää on, että kun ruokinnan aloittaa, sitä jatkaa ainakin siihen asti kunnes routa on sulanut.

Tärkein annos on aamiainen, kuten todettiin. Sitä ei saisi yhtäkkiä jättää tarjoamatta. Sankkojen lumipyryjen jälkeen huolehdittava, että linnuilla on pääsy ravintoon!

Vierailija
40/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokinnasta on paljon iloa, kun lintujen elämää saa seurata. Suosittelen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi