Mikä asia tai tapa sinua on ihmetyttänyt muualla päin Suomea?
Usein ulkomaalaiset ihmettelevät asioita Suomessa, mutta onko sinua ihmetyttänyt joku asia tai tapa ihan Suomen sisälläkin? Sellainen, johon et törmää omalla kotiseudullasi.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä, että Lapista tulevilla miehillä on usein keskivertoa kookkaampi penis. Minulla on muutama kaukaa Lapista lähtöisin oleva kaveri ja kaikilla on jäätävä mela. Tämä ei ole edes vitsi.
Se liittyy sisäsiittoisuuteen, siis kertymäsairauteen (nimeä en muista). Sijainti sopii myös. Usein he ovat myös heikompiälyisiä. Tämäkään ei ole vitsi, vaan ihan tenttitietoutta.
Tuo älyasia on myös totta (olen tuon penisjutun kirjoittaja). Kaikki näistä miehistä työskentelevät jossain hantti-autohommissa ja esim matematiikan ja äidinkielen taidot ovat todella selvästi keskivertoa heikommat. Myös yksi tekijä vielä yhdistää, nimittäin persous alkoholiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hemma igen. Efter en sommar i Finland känns det otroligt befriande. Skärgården är fin, människorna i den kommer man väl överens med, men så har vi alla jävla campingturister i båtar, inklämda på någon marina och de beter sig, vad skall vi säga, direkt asigt. Fulla, högljudda, utan någon kultur och fula i truten släpar de sig mellan pizzabaren/uteserveringen och båten.
Det är bedrövligt att se hur finnarna kontaminerar skären genom att tro att de äger dem och att deras skitna sätt skulle vara godkänt där. Lägg till finska livsmedelsaffärer (Speciellt S men också K), Alko och Posti samt finsk TV underhållning och aktualiteter så blir hemlängtan omedelbar. Som om detta inte räckte, läcker gränserna som såll och offentligt används pengar som om det vore gräs. Varför gör ni inget annat åt saken än röstar för att det skall fortsätta? Trivs ni verkligen så?
Kaikki eivät osaa hyvin englantia, joten voisitko kirjoittaa suomeksi, kiitos.
Du kunde ha varit vaken i skolan så skulle du ha det bättre nu. Eget val.
Ihmettelen maassamme asuvia typeriä yleistäjiä ihan paikkakunnasta riippumatta. Heitä on tässä ketjussakin.
Satakunnassa käydessäni pisti silmään ihmisten kykenemättömyys tervehtiä ja ottaa toisia normaalisti huomioon. Ainoa kolkka Suomessa, jossa ihminen on lähtenyt karkuun, kun olen ojentanut käden tervehdykseen (tämä siis ajalta kauan ennen koronaa).
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen maassamme asuvia typeriä yleistäjiä ihan paikkakunnasta riippumatta. Heitä on tässä ketjussakin.
Minä taas ihmettelen niitä, jotka aina on jeesustelemassa, kun jotain asiaa arvostellaan. Aina pitäisi kirjoittaa vaan kaikista kivasti, jotta ei vahingossakaan kukaan mieltään pahottaisi.
Asuin lahdessa 8 vuoden ajan. Muutin pois 4 vuotta sitten. En kerennyt saamaan ystäviä mutta kuulema soittelevat perään vasta 6 vuoden päästä kun tajuavat ettei ole enää samalla paikkakunnalla.
Vierailija kirjoitti:
Satakunnassa käydessäni pisti silmään ihmisten kykenemättömyys tervehtiä ja ottaa toisia normaalisti huomioon. Ainoa kolkka Suomessa, jossa ihminen on lähtenyt karkuun, kun olen ojentanut käden tervehdykseen (tämä siis ajalta kauan ennen koronaa).
Aatu tervehdykset ei enään ole muotia oikeastaan missään vielä
Vierailija kirjoitti:
Pohjois-pohjalaisena minua ihmetyttää Etelä-pohjalaisten statuskeskeisyys ja silmänpalvonta.
Mitä silmää ne palvoo?? Haiskahtaa hiukan. . .
Seurustelin vuosia sitten savolaisen miehen kanssa ja huomasin, että ainakin hänen suvussaan oli tapana syödä jälkiruoaksi täytekakkua kaikkina juhlapäivinä, myös esimerkiksi jouluna. Minulle tapa on vieras. Miellän täytekakun kuuluvaksi perhejuhliin, en niinkään vuosittain toistuviin juhlapäiviin. Tapa ei haitannut minua mitenkään, yllätti vain.
Vierailija kirjoitti:
Pohjois-pohjalaisena minua ihmetyttää Etelä-pohjalaisten statuskeskeisyys ja silmänpalvonta.
Pohjalaisethan statustietoisia vasta ovatkin! Pitää olla isompi grilli, trampoliini ja palju pihalla kuin naapureilla. Talot ovat selvästi isompia kuin Itä-Suomessa tai vaikka Hämeessä. Tähän toki voi vaikuttaa alueen lestadiolaisväestö, iso perhe tarvitsee ison kodin.
Vierailija kirjoitti:
Hemma igen. Efter en sommar i Finland känns det otroligt befriande. Skärgården är fin, människorna i den kommer man väl överens med, men så har vi alla jävla campingturister i båtar, inklämda på någon marina och de beter sig, vad skall vi säga, direkt asigt. Fulla, högljudda, utan någon kultur och fula i truten släpar de sig mellan pizzabaren/uteserveringen och båten.
Det är bedrövligt att se hur finnarna kontaminerar skären genom att tro att de äger dem och att deras skitna sätt skulle vara godkänt där. Lägg till finska livsmedelsaffärer (Speciellt S men också K), Alko och Posti samt finsk TV underhållning och aktualiteter så blir hemlängtan omedelbar. Som om detta inte räckte, läcker gränserna som såll och offentligt används pengar som om det vore gräs. Varför gör ni inget annat åt saken än röstar för att det skall fortsätta? Trivs ni verkligen så?
Det låter kanske vara trevligare, lättare och "mysigare" (kan man säga så??) att inte göra nånting konkret; i stället står (eller sitter) många framför vauvapalsta och håller på att . . Hmm. ("Die Grenzen meiner Sprache sind die Grenzen meiner Welt").
Se ihmetyttää, että joka puolella Suomea naiset suhtautuu pilluun kuin jonakin hienompanakin kulutustavarana, jota ei passaa käyttää.
Ihmettelin miksi oululaisia hävettää ihan kaikki, kunnes tajusin, että he tarkoittavat kehtaamisella jotain ihan muuta kuin me muut.
Savolaisten saunominen ja siellä ei ole joka asunnossa silti saunaa ja turkulaisten tapa laittaa jokaiseen postimerkin kokoiseen yksiöönkin sauna, vaikka kukaan ei täällä sauno.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen näitä vihasuhteita kaupunkien väleillä. Tampere ja Turku vihaavat toisiaan, Pori ja Rauma, jne. Miten voi vihata jotain asuinpaikkaa vain siitä syystä, että sattuu asumaan jossain?
Ei tietoa että joku vihaisi. Mutta vaikea kuvitella että joku tamperelainen muuttaa yhtäkkiä itselleen vieraaseen kulttuuriympäristöön Turkuun. Murre jo tekee hulluksi, kuten Oulussa. Vaikka oululaisista pidetäänkin.
-Kapanteri.- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen Porilaisten pe do fiili ja in ses ti taipumuksia.
MikäViddu teitä porilaisia vaivaa?
Porin seudulla toisinaan käyneenä voi ihmetellä miten vähällä automäärällä saadaan ruuhka.
porissakin on vihreitä poistamassa parkkipaikat ja laittamassa kaikki liikennevalot punaiselle. saadaan pienelläkin automäärällä maksimipäästöt ja ihmisille paha mieli
Hesalaisia ihmettelen. Tulevat tänne keskemmälle Suomea niin voisi luulla että vähintään puolet euroopasta omistavat.