En ikävöi helteitä mutta ikävöin kesäaamuja. Postilaatikolle kävelyä paljain jaloin ja kahvia portailla istuen
Kommentit (29)
No ensi kesänä sitten. Voihan sitä ikävöidä mutta suomalainen lie tottunut neljään vuodenaikaan elämänsä varrella. Jos haluaa juoda aamukahvinsa portailla läpi vuoden voi muuttaa ulkomaille.
Mä men ulos takki päällä aamukahville nyt. Ehkä vielä parempaa nyt kun ilma on viileä.
Voit tehdä noita molempia myös talvella.
Voi aamukahvit juoda portailla syksylläkin, kun kääriytyy lämpimään huopaan. Syksyn värit on upeita, ja kuulaan syysaamun tuoksu on aivan ihana.
No eipä niissä muutamassa lämpimässä päivässä paljon ikävöimistä ole, samana tuo näyttää jatkuvan edelleen.
Lopetin kahvinjuonnin, kun alkoi hikoiluttaa liikaa. Aamulenkille oli tosi kiva lähteä, kun ei ollut vielä hellettä. Nyt käyn päiväsaikaan lenkkeilemässä.
Helteet ovat mainioita, mutta kun niitä on noin 13 päivää vuodessa niin ei pääse tottumaan.
25 astetta lämpöä ei ole kuolemaksi.
Ihana että ihmiset, muutkin kuin minä osaavat nauttia pienistä asioista, kuten just tämä kahvin juonti portailla kesällä. Pitää vaan talvellakin yrittää keksiä näitä mukavia hetkiä elämäänsä.
Syksy on ankein ja tylsin vuodenaika. Vaikka miten yritän asennoitua positiivisesti, niin joka vuosi se vain iskee. Ehkä se johtuu siitä, että kontrasti kesään on niin voimakas. Ensin on ollut valoisaa, aurinkoista, lämmintä ja ihmiset iloisia sekä lomafiiliksellä. Sitten yht äkkiä on kylmä, harmaata, pimeää ja ihmiset happamina taas oravanpyörässä ja seuraava loma sitten vuoden päästä. Kasvit lakastuu, linnut lentää etelään, kohta on vuoden surullisin kuukausi, marraskuu ja sitten voidaankin jo odotella loskaa ja p*skaa. Joulu nyt on sentään yksi valopilkku tässä kaikessa harmaudessa. Ruska-aika on juu ihan kivan näköinen, mutta kestää vain pari viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Ihana että ihmiset, muutkin kuin minä osaavat nauttia pienistä asioista, kuten just tämä kahvin juonti portailla kesällä. Pitää vaan talvellakin yrittää keksiä näitä mukavia hetkiä elämäänsä.
No mulle kahvinjuoti keittiössä on yhtä kiva kokemus ja nautin siitä hetkestä olin sitten missä tahansa oikeastaan.
Ihan kohta pääsee taas tunnelmoimaan joulua, ja sittenhän jo lähestytäänkin taas kesää.
Vierailija kirjoitti:
Syksy on ankein ja tylsin vuodenaika. Vaikka miten yritän asennoitua positiivisesti, niin joka vuosi se vain iskee. Ehkä se johtuu siitä, että kontrasti kesään on niin voimakas. Ensin on ollut valoisaa, aurinkoista, lämmintä ja ihmiset iloisia sekä lomafiiliksellä. Sitten yht äkkiä on kylmä, harmaata, pimeää ja ihmiset happamina taas oravanpyörässä ja seuraava loma sitten vuoden päästä. Kasvit lakastuu, linnut lentää etelään, kohta on vuoden surullisin kuukausi, marraskuu ja sitten voidaankin jo odotella loskaa ja p*skaa. Joulu nyt on sentään yksi valopilkku tässä kaikessa harmaudessa. Ruska-aika on juu ihan kivan näköinen, mutta kestää vain pari viikkoa.
Mulle syksy on ihan parasta aikaa. Marraskuussa pidän vielä kahden viikon loman etelässä, että syksy siitä vielä jatkuu. Sitten tuleekin jo joulu.
Vierailija kirjoitti:
Voit tehdä noita molempia myös talvella.
Juu toki onnistuu, mutta saatat menettää varpaasi lumihangessa paljain varpain kököttäessä.
Ihanaa islti että pääsee vieläkin paljan varmain kävelemään pihamaalle kun kulkee pihasaunan ja vilpolan väliä.
Helteet kuuluvat jatkossa joka ikiseen suomalaiseen kesään. IHANAA!
Syksy saa itsellä mielen aivan matalaksi. Ruska on toki kaunis, mutta sekin on vain symboli sille, että kohta olemme puoli vuotta ilman mitään vehreyttä. En myöskään välitä talvesta, joten en varsinaisesti odota lunta ja kylmää, vaikka lumimaisema onkin ihan viehättävä katsella. Eikä sellaisia kauniita talvipäiviä täällä etelässä välttämättä kovin montaa ole.
Rakastan kesässä juuri tuota aloittajan kuvaamaa helppoutta. Hipsitään aamuaikaisella pihalle, ei tarvitse miettiä pukemista juurikaan, lapset ovat iloisia ja jaksavat pihalla koko päivän. Helteillekin on paikkansa, pärjään ilman mutta eivät ne haittaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen ihan samalla tavoin. Etenkin happamien ihmisten suhteen ja miten monilta loppuu elämisen puhti kesän jälkeen.
MUlla on yksi piritys marraskuussa ja se on retkeily metsässä. Silloin metsissä on tosi vähän porukkaa ja se hiljaisuus, rauha, on ihanaa. Hetkeksi aikaa unohtaa ihmiset, hössötykset ja valitukset. KUn seuraa oravia sun muita lintuja, jotka ovat talven Suomessa, niin unohtuu vain tuijottelemaan niitä ja nauttii havupuiden vihreydestä. Mulla on termarissa kuumaa teetä ja jotakin pupellettavaa repun pohjalla. Ajallisesti ehkä noin parin tunnin retki ennen kuin taaaaaaaaaaaaaas hämärtyy, mutta muuten en kestäisi marraskuuta yhtään missään.
Syksyllä ihana poltella kynttilöitä, takassa tuli tai ulkotulia nuotiolla. Kirkas tähtitaivas.
Vierailija kirjoitti:
Helteet kuuluvat jatkossa joka ikiseen suomalaiseen kesään. IHANAA!
Asun toistaiseksi ulkomailla ja täällä on mennyt kesästä kokonaan maku, kun nykyään on ihan järjettömät helteet koko ajan. Sitä on tosi onnellinen, jos lämpötila laskee alle 30 asteen pari kertaa kesässä.
Samoin.