Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Juudas voinut päästä taivaaseen?

Vierailija
24.09.2022 |

Oliko hän kuitenkin Jeesuksen ystävä

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalahan käytti Juudasta suunnitelmansa toteuttamiseen. Juudaksen petos oli tarpeen jotta ennustus toteutuisi. Joten vastaus kysymykseen riippuu siitä, voiko Jumalan olettaa palkitsevan hyväksikäyttämänsä henkilön vaiko heittävän tämän ns. bussin alle.

Vierailija
62/81 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tieteen kuvalehden mukaan Juudas ei ehkä pettänytkään Jeesusta. Tästä on kulunut jo tovi aikaa. Siitä artikkelistakin. Joten en muista tarkalleen miten se meni

"Tieteen" kuvalehti on ideologisesti kristinuskoa vastaan. Olen huomannut.

Totta kai, kun se on nimenomaisesti Tieteen kuvalehti; Uskomusten kuvalehdet ovat sitten erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopputulos

Vierailija
64/81 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tieteen kuvalehden mukaan Juudas ei ehkä pettänytkään Jeesusta. Tästä on kulunut jo tovi aikaa. Siitä artikkelistakin. Joten en muista tarkalleen miten se meni

"Tieteen" kuvalehti on ideologisesti kristinuskoa vastaan. Olen huomannut.

Totta kai, kun se on nimenomaisesti Tieteen kuvalehti; Uskomusten kuvalehdet ovat sitten erikseen.

No jos et näe niin vaikea auttaa

Vierailija
65/81 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette lapsenomaisia pellejä uskoessanne tuohon hölynpölyyn taivaasta ja elämästä kuoleman jälkeen. Kuten lampusta kun sen hehkulanka katkeaa, ei meistäkään jää jälkeen sähköimpulssejakaan. Maadutaan madonruoaksi ja siinä se "tuonpuoleinen". Ja parempi niin: eipähän tarvitse kärvistellä ikuisesti sen kanssa, miten on elänyt tai katuuko jotain.

Vierailija
66/81 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette lapsenomaisia pellejä uskoessanne tuohon hölynpölyyn taivaasta ja elämästä kuoleman jälkeen. Kuten lampusta kun sen hehkulanka katkeaa, ei meistäkään jää jälkeen sähköimpulssejakaan. Maadutaan madonruoaksi ja siinä se "tuonpuoleinen". Ja parempi niin: eipähän tarvitse kärvistellä ikuisesti sen kanssa, miten on elänyt tai katuuko jotain.

Minä tapaan edesmenneet ja menen elämänhengen antajan kotiin .Ei voi mitään.

Vierailija
67/81 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satuolennot ja maailmat jossa ne elävät ovat siitä kivoja että ne voi kukin kuvitella mieleisikseen.

Eli kyllä, Juudas on voinut päästä "taivaaseen".

Niinkuin on kirjoitettu ,ei mitään muuta.

Ehkä siinä tapauksessa osaat vastata myös näihin kysymyksiin, jotka eivät tee raamattuanne yhtään naurunalaiseksi:

1) Kun polttouhraan naudan alttarilla, tiedän, että siitä syntyy Herralle mieluisa tuoksuva tuliuhri (3. Moos. 1:9). Ongelmana ovat naapurit. Heidän mielestään tuoksu ei ole mieluisa. Pitäisikö minun kirota heidät?

2) Jos haluaisin myydä tyttäreni orjaksi, mikä 2. Mooseksen kirjassa hyväksytään (2. Moos. 21:7), niin mikä nykypäivänä mielestäsi olisi sopiva hinta hänestä?

3) 3. Mooseksen kirjassa (3. Moos. 25:44) sanotaan, että voin omistaa orjia, sillä ehdolla, että he ovat naapurikansojen edustajia. Erään ystäväni mielestä tämä pätee venäläisiin, mutta ei ruotsalaisiin. Voitko tarkentaa? Miksi en saisi omistaa ruotsalaisia?

4) Minulla on naapuri, joka jatkuvasti työskentelee sapattina. 2. Mooseksen kirja (2 Moos. 35:2) selkeästi määrää, että hänet olisi surmattava. Onko minulla moraalinen velvollisuus tappaa hänet itse?

5) Eräs ystäväni on sitä mieltä, että vaikka simpukoiden syöminen on iljetys (3. Moos. 11:10-11), se on kuitenkin vähemmän kauhistus kuin homoseksuaalisuus. En ole varma asiasta.

6) 3. Mooseksen kirjan (3. Moos. 21:20) mukaan pappi ei saa lähestyä Jumalan alttaria, jos hänellä on näössä vikaa. Olen nähnyt pappien käyttävän silmälaseja. Tulisiko heille antaa mahdollisuus laserleikkaukseen vai surmataanko heidät heti?

7) Useimmat miespuoliset ystäväni antavat leikata hiuksensa ohimoilta ja ajavat partansa, vaikka tämä on kielletty 3. Mooseksen kirjassa (3. Moos. 19:27). Kuinka heidän tulisi kuolla?

8) Kuulin naispuolisen työtoverini harrastaneen sukupuoliyhteyttä kuukautisten aikana, vaikka se 3. Mooseksen kirjassa (3. Moos. 20:18) kielletäänkin. Tulisiko hänet ja hänen partnerinsa poistaa kansansa keskuudesta Venäjälle vai Ruotsiin?

9) Olen oppinut 3. Mooseksen kirjasta (3. Moos. 11:7-8), että kuolleen sian koskettaminen tekee minusta saastaisen. Voinko kuitenkin käyttää nahkakenkiä, jos käytän välissä sukkia?

10) Sukulaisellani on maatila. Hän rikkoo 3. Mooseksen kirjan lakia (3. Moos. 19:19) kylvämällä samaan peltoon kahta eri siementä. Samoin hänen vaimonsa rikkoo kyseistä lakia käyttämällä vaatteita, joiden valmistuksessa on käytetty kahdenlaista kuitua (puuvilla-polyester-sekoitetta). Hän myös kiroilee paljon. Onko todellakin tarpeellista kutsua koko kaupungin väki kivittämään heidät (3. Moos. 24:10-16)? Emmekö voisi vain polttaa heidät perhepiirissä niin kuin teemme ihmisille, jotka makaavat puolisonsa perheenjäsenten kanssa (3. Moos. 20:14)?

Kato kun kristityt ei noudata Mooseksen lakia. Milloin aioit tulla sieltä lain vaatimuksista hebrealaisille(4000v.sitten) pois?

Eli sinä kiellät raamatun. Mikäs uskovainen sinä olet?

Vierailija
68/81 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satuolennot ja maailmat jossa ne elävät ovat siitä kivoja että ne voi kukin kuvitella mieleisikseen.

Eli kyllä, Juudas on voinut päästä "taivaaseen".

Niinkuin on kirjoitettu ,ei mitään muuta.

Ehkä siinä tapauksessa osaat vastata myös näihin kysymyksiin, jotka eivät tee raamattuanne yhtään naurunalaiseksi:

1) Kun polttouhraan naudan alttarilla, tiedän, että siitä syntyy Herralle mieluisa tuoksuva tuliuhri (3. Moos. 1:9). Ongelmana ovat naapurit. Heidän mielestään tuoksu ei ole mieluisa. Pitäisikö minun kirota heidät?

2) Jos haluaisin myydä tyttäreni orjaksi, mikä 2. Mooseksen kirjassa hyväksytään (2. Moos. 21:7), niin mikä nykypäivänä mielestäsi olisi sopiva hinta hänestä?

3) 3. Mooseksen kirjassa (3. Moos. 25:44) sanotaan, että voin omistaa orjia, sillä ehdolla, että he ovat naapurikansojen edustajia. Erään ystäväni mielestä tämä pätee venäläisiin, mutta ei ruotsalaisiin. Voitko tarkentaa? Miksi en saisi omistaa ruotsalaisia?

4) Minulla on naapuri, joka jatkuvasti työskentelee sapattina. 2. Mooseksen kirja (2 Moos. 35:2) selkeästi määrää, että hänet olisi surmattava. Onko minulla moraalinen velvollisuus tappaa hänet itse?

5) Eräs ystäväni on sitä mieltä, että vaikka simpukoiden syöminen on iljetys (3. Moos. 11:10-11), se on kuitenkin vähemmän kauhistus kuin homoseksuaalisuus. En ole varma asiasta.

6) 3. Mooseksen kirjan (3. Moos. 21:20) mukaan pappi ei saa lähestyä Jumalan alttaria, jos hänellä on näössä vikaa. Olen nähnyt pappien käyttävän silmälaseja. Tulisiko heille antaa mahdollisuus laserleikkaukseen vai surmataanko heidät heti?

7) Useimmat miespuoliset ystäväni antavat leikata hiuksensa ohimoilta ja ajavat partansa, vaikka tämä on kielletty 3. Mooseksen kirjassa (3. Moos. 19:27). Kuinka heidän tulisi kuolla?

8) Kuulin naispuolisen työtoverini harrastaneen sukupuoliyhteyttä kuukautisten aikana, vaikka se 3. Mooseksen kirjassa (3. Moos. 20:18) kielletäänkin. Tulisiko hänet ja hänen partnerinsa poistaa kansansa keskuudesta Venäjälle vai Ruotsiin?

9) Olen oppinut 3. Mooseksen kirjasta (3. Moos. 11:7-8), että kuolleen sian koskettaminen tekee minusta saastaisen. Voinko kuitenkin käyttää nahkakenkiä, jos käytän välissä sukkia?

10) Sukulaisellani on maatila. Hän rikkoo 3. Mooseksen kirjan lakia (3. Moos. 19:19) kylvämällä samaan peltoon kahta eri siementä. Samoin hänen vaimonsa rikkoo kyseistä lakia käyttämällä vaatteita, joiden valmistuksessa on käytetty kahdenlaista kuitua (puuvilla-polyester-sekoitetta). Hän myös kiroilee paljon. Onko todellakin tarpeellista kutsua koko kaupungin väki kivittämään heidät (3. Moos. 24:10-16)? Emmekö voisi vain polttaa heidät perhepiirissä niin kuin teemme ihmisille, jotka makaavat puolisonsa perheenjäsenten kanssa (3. Moos. 20:14)?

Kato kun kristityt ei noudata Mooseksen lakia. Milloin aioit tulla sieltä lain vaatimuksista hebrealaisille(4000v.sitten) pois?

Eli sinä kiellät raamatun. Mikäs uskovainen sinä olet?

Juutalaiset pitää kiinni kansansa teoksesta VT:stä.

VT on kristitylle esikuviakin ja historiaa.

Vierailija
69/81 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsi maksamalla portilla Pietarille 30 hopearahaa.

Vierailija
70/81 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristityt tekevät aina niin kuin heille itselleen sopii, eli poimitaan rusinat pullasta.

Vierailija
71/81 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et.

Sori...

Vierailija
72/81 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristinusko kirjoitti:

Kristityt tekevät aina niin kuin heille itselleen sopii, eli poimitaan rusinat pullasta.

Ei käy niin,tarkat ohjeet on annettu.

Vierailija
73/81 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et.

Sori...

Niillä on valkoiset vaatteet ,olen nähnyt.

Vierailija
74/81 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt liity ihan aloitukseen mutta... Entä jos on muuten huhteeton mutta kuuluu johonkin alkuperäiskansaan joka ei ole koskaan kuullutkaan mistään kristinuskosta? Epäreilua olisi lentää manalaan ja toisaalta aika shokki varmaan tavata pyhä Pietari? "Kuka hitto sinä olet, kun me ollaan palvottu aina pyhää paviaania?"

Vierailija
75/81 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt liity ihan aloitukseen mutta... Entä jos on muuten huhteeton mutta kuuluu johonkin alkuperäiskansaan joka ei ole koskaan kuullutkaan mistään kristinuskosta? Epäreilua olisi lentää manalaan ja toisaalta aika shokki varmaan tavata pyhä Pietari? "Kuka hitto sinä olet, kun me ollaan palvottu aina pyhää paviaania?"

Jälleen kerran: voit ihan itse määrittää tuon sadun ja siihen liittyvät speksit.

Luojan kiitos (sic) se paska ei ole totta!

Vierailija
76/81 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tähän on vastaus,mutta nyt ei ehdi.

Vierailija
77/81 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juudaksen evankeliumi julkaistiin englanninkielisenä käännöksenä vasta vuonna 2006.

Vierailija
78/81 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juudaksen evankeliumi, jossa Juudasta ei kuvattu petturina vaan opetuslapsista parhaana. Kainiitit ylistivät Juudasta tietoisena yhteistyökumppanina pelastustyössä, kun Jeesus oli pakko pettää tämän maailman archonille (pahalle hallitsijalle) lopullisen voiton saamiseksi tuosta archonista. Toisaalta Juudasta kunnioitettiin siitä, että hän ei antanut Jeesuksen paljastaa liikaa salaisuuksia.

Juudaksen evankeliumin (toinen tai kolmas vuosisata jKr.) kääröt sisältävät kaksi keskeistä ajatusta: maailman luomisen enkeleiden toimesta ja Juudaksen Kristuksen pettämisen pelastavan roolin. Jeesus tekee sopimuksen Juudaksen kanssa, josta ei tule petturia vaan marttyyri ja sankari. Vapahtaja valitsee tämän opetuslapsen ja paljastaa hänelle tärkeimmät salaisuudet, muun muassa ristiinnaulitsemisen ja Juudaksen oman kohtalon…

Evankeliumitekstin luettavissa oleva osa kertoo: Juudas ei ollut petturi, vaan oli omasta pyynnöstään pettänyt Kristuksen roomalaisille. Juudas oli itse asiassa menestynein opetuslapsi ja ainoa, jonka Vapahtaja oli valinnut paljastamaan koko totuuden. Niinpä Kristus puhuttelee Juudasta sanoilla: "Tule, että minä opetan sinulle salaisuuksia, joita kukaan ei ole koskaan nähnyt", jota seuraa ilmestyksen kuvaus.

Vierailija
79/81 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Jeesus kantoi ristiä harteillaan (hän käveli paikalle, jossa hänet oli määrä ristiinnaulita), tien molemmin puolin oli joukko miehiä ja naisia. Ja hän käveli. Yhtäkkiä hän katsoi Juudaksen kasvoihin. Ihmisjoukko seisoi molemmin puolin, hän käveli risti olkapäillään, hän käveli kohti ristiinnaulitsemispaikkaa. Yhtäkkiä hän katsoi Juudasta silmiin. Juudas näki jotain Jeesuksen silmissä ja juoksi puoliksi tajuttomana pois: "Mitä minä olen tehnyt? - Hän alkoi katua. - Mitä minä olen tehnyt?" Juudas kääntyi. Luulen, että se mitä Juudas näki Kristuksen silmissä... Kristus käveli pää alaspäin, mutta yhtäkkiä hän nosti päätään ja katsoi Juudasta silmiin.

Kristuksen katseesta Juudas luki seuraavaa: "Sinun uhrisi minun kunniakseni on ylenpalttisen suuri. Olen sinulle velkaa, olen sinulle velkaa, olen sinulle velkaa. Nimesi tulee tunnetuksi: olet pettänyt minut, suuri uhraus sinulta, jonka tarkoituksena on korottaa nimeäni. Olen ikuisesti velkaa sinulle, Juudas. Sinä kaadut ja siten korotat minua, sinun kaatumisesi palvelee minun korotustani. Sinun ikuinen häpeäsi edistää minun ikuista kunniaani tässä maailmassa. Anna minulle anteeksi. Juudas, anna minulle anteeksi! Käytän henkeäsi "ostaakseni" kunniani. Se on välttämätöntä maailman parhaaksi. Minä olen valinnut sinut."

Vierailija
80/81 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole voinut, koska taivaaseen pääsevät päätetään vasta viimeisenä päivänä. Siihen asti maataan haudoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi