Miksi vaatteet Suomessa ovat niin tylsiä?
Katselin äsken talvitakkeja netistä. Tummia suoria pötkylöitä oli vaikka kuinka paljon, mutta ei mitään oikeasti nättiä ja persoonallista. Marraskuu on muutenkin ihan paska kuukausi, joten kai sitä kuuluu sitten pukeutua teeman mukaan tummiin ja muodottomiin vaatteisiin.
Kommentit (34)
Jännä kun mä taas katselin tällä viikolla et tosi paljon vihreitä ja beigejä talvitakkeja oli tullut myymälöihin. Ruskeitakin takkeja oli runsaasti mut ne taitaa mennä tohon ap:n tumma takki kategoriaan. Vaaleanpunasta ja sellasta pastelli violettia löyty kyllä. Siniset tais olla kaikki tummempia sävyjä.
Miksi tilata mitään kaunista hyllyyn ja sen jälkeen yrittää myydä niitä alerekissä?
Ps. Miksi esim. Prisma on kovin suosittu vaatekauppa... ;)
Tummista takeista saa kivan näköis huiveilla (vaikka kaksi kapeampaa) tai rintakorulla (niitäkin voi tehdä itse), kylmemmällä toimii värikäs karvakaulus.
Ja nämä sopivat myös miehille.
Marimekolta ja Voglialta löytyy ainakin kuvioituja ja värikkäitä talvitakkeja. Pötkylöitä tai siis enemmän telttoja saattavat kyllä olla, mut persoonallisuutta ei puutu.
No on teilläkin ongelmat. Itse olen hoikka ihminen ja löydän helposti itseä miellyttäviä mustia putkiloita kivijalkaliikkeistä, netistä ja kirpparilta.
Minulla taas on vaikeuksia löytää kaupoista riittävän tylsiä vaatteita minun makuuni. Kaikissa naisille tarkoitetuissa yläosanvaatteissa on joku pitsi, röyhelö, koriste tai muu "juttu". En minä tarvitse vaatteisiini mitään "juttuja". Olen itse se juttu. Rintavarustusta on sen verran, että miesten paidat eivät minulle istu.
Vanha suomalainen sanonta: "Rumat ne vaatteilla koreilee."
Vierailija kirjoitti:
Vanha suomalainen sanonta: "Rumat ne vaatteilla koreilee."
Mutta suomalaiset naisethan ovat rumia, joten heille juuri pitäisi myydä niitä koreita vaatteita.
Olisikohan tähän myos syynä suomen talvi. Kun ulkona sataa lunta ja vettä taivaan täydeltä. Pakkasta 20-25 astetta. Pukeutuu kyllä mihin tahansa mikä on lämmin. Pitkä toppatakki ei nyt oo kovinkaan tyylikäs. Mutta lämmin se kai tärkeintä. Sää olot ratkaisee kyllä aika paljon. On eri juttu pukeutua jos on aina lämmin ilma.
Suomalaiset naiset eivät ole rumia. Täyttä potaskaa..
Netistä voi tilata jo jonkin näköistä vaatetta. Et tarjontaa on ja paljo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset sisäänostajat. Ne kuvittelee että suomalaiset haluaa vain tummia pötkylöitä.
Sellaisissahan 80% naisista kulkee talvisin, osa kesäisinkin.
Mä olen ostanut vaatteita käytettynä. Silloin ei voi valita väriä.
Ei muuta kuin musta untuvatakki päälle ja marimekkokassi olalle. Ei tarvitse pelätä erottuvansa massasta :)
Asiantuntija
Siellä on varmaan tuhansia takkeja joista valita. Tosin tekstistä päätellen olet niitä, ketkä haluaa käsityönä tehtyä kierrätyskamasta valmistettua oranssin ja vihreän väristä tammatakkia. Niitä ei tosiaan varmaan löydä sieltä.