Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolison juominen vie kiinnostuksen

Vierailija
24.09.2022 |

Mies kaipaa arvostusta enemmän. Hän juo joka päivä suuria määriä olutta. Heti kun tulee töistä. Joka päivä. Joskus menee vain 10. Ne on yleensä arkipäiviä. Työnsä hoitaa kohtuullisen hyvin, kun toleranssi on niin hyvä, eikä pahemmin tule edes krapulaa.

Miten voin arvostaa ihmistä jota en näe selvänä kuin pienen hetken päivästä? Tällaista on ollut viimeiset kuutisen vuotta. Väkivaltaa ei ole. Muutenkin suhde on asian huomioon ottaen hyvä. Mutta eihän siinä normi arkea eletä, kun toisella on aina tölkki kourassa. Nytkin sammaltaa ja vituttaa, kun ei voida olla niinkuin normaalit ihmiset.

Hän ei aio lopettaa. Vähentää yrittää, mutta ei siitä mitään näytä tulevan. Kuulemma minä olen syy, kun sitä menee niin paljon. No, mun käytös johtuu siitä juomisesta...enkä todellakaan ole sellainen mitä hän väittää. Päinvastoin, mun sietokyky on näköjään huippuluokkaa. Onneksi ei ole lapsia.

Vertaistukea? En kaipaa ihmettelyä osakseni, tiedän olevani idiootti jo muutenkin.

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 pulloa arkipäivänä, viikonloppuisin 25 on noin 100 pulloa viikossa. Pullo maksaa noin 3 euroa eli 300 viikossa ja kuukaudessa 1200 euroa. Suostutko tuohon tosiaan 1200 kurkusta alas kuukaudessa ja vuodessa 14000. Ei oo totta!

Vierailija
82/97 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä joudun juomaan alkoholia, koska mieheni on niin vastenmielinen. En kestä katsoa sitä ääliötä. Pitäisi erota, mutta ei se ole helppoa. 

Menitkö naimisiin ennen kuin hommasti silmälasit vai mitä ihmettä tapahtui?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni oli vastaava,täysin alkkis.

Omasta mielestäänhän hänellä ei ollut edes alkoholiongelmaa.

Itse en juonut juuri sen vuoksi tippaakaan,meillä lapsia.

Kaikki oli aina minun syytä.

Viimeiset vuodet kävi tyyliin 2x v.hoidossa,mutta esim.viikonloppuisin kun pääsi kotilomille,ryyppäsi kun hullu ja su meni vasta myöhään takaisin kun laski että milloin puhaltaa nollat.Pelleili siis vaan.

Halusin erota,kiristi aina,että kuollaan nälkään, koska minulla pienet tulot.

Usein joutui loppuaikana soittamaan myös poliisit,kun oli agressiivinen.

Lopulta riitti ja ajattelin,että mielummin kuollaan sitten nälkään,mutta haluan elää lasteni kanssa iloisena ja alkottomassa kodissa ja erosin.

Kadun,etten eronnut vuosia aiemmin.

Mies ryyppäsi eron jälkeen 4v,sitten kuoli.

Vierailija
84/97 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on/oli sama tilanne. Mies käytti liikaa alkoholia. Töissä käy jne, mutta usein vapaapäivinä olutta. Tilanne kärjistyi siihen että yks päivä töissä tulostin eropaperit ja sanoi miehelleni kotiin tullessani että se on ero nyt, ala allekirjoittaa. Miehelleni tuli hätä. Hän tiesi että nyt on tosi kyseessä. Mieheni soitti heti lääkärille ja pyysi apua. Nyt antabus menossa ja käy psykologilla sekä lääkärillä juttelemassa. Lupasin vielä jatkaa avioliittoa. Suunnitelmat on kuitenkin valmiina jos mieheni aloittaa tissuttelun taas. En meinaa tuhlata elämääni juovan miehen kanssa, nou nou. Tsemppiä aloittajalle.

Ei toimi äkkipysäys taktiikka. Eli painostus.

Vierailija
85/97 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 pulloa arkipäivänä, viikonloppuisin 25 on noin 100 pulloa viikossa. Pullo maksaa noin 3 euroa eli 300 viikossa ja kuukaudessa 1200 euroa. Suostutko tuohon tosiaan 1200 kurkusta alas kuukaudessa ja vuodessa 14000. Ei oo totta!

Oluesta kysymys, niinkuin taisin aloituksessa mainita. Pullossa ja tölkissä saman verran tietääkseni sisältöä. En ole missään vaiheessa puhunut viinasta tai muusta alkosta.

Vierailija
86/97 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kanattais päättää onko se pullo vai tölkki, ap. Ja juoko mahdollisesti 27 pulloa Koskenkorvaa päivässä vai mitä.

Kanattais lukea aloitus. Oluesta kysymys. Jos sanoo pullo, se ei tarkoita automaattisesti kossua. Tölkki ja pullo on samanverran. Olutta eikä muuta.

-ap

Vierailija
87/97 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on/oli sama tilanne. Mies käytti liikaa alkoholia. Töissä käy jne, mutta usein vapaapäivinä olutta. Tilanne kärjistyi siihen että yks päivä töissä tulostin eropaperit ja sanoi miehelleni kotiin tullessani että se on ero nyt, ala allekirjoittaa. Miehelleni tuli hätä. Hän tiesi että nyt on tosi kyseessä. Mieheni soitti heti lääkärille ja pyysi apua. Nyt antabus menossa ja käy psykologilla sekä lääkärillä juttelemassa. Lupasin vielä jatkaa avioliittoa. Suunnitelmat on kuitenkin valmiina jos mieheni aloittaa tissuttelun taas. En meinaa tuhlata elämääni juovan miehen kanssa, nou nou. Tsemppiä aloittajalle.

Ei toimi äkkipysäys taktiikka. Eli painostus.

En minä painostanut. Sanoin haluabsni eron, en lopeta juominen. Mieheni itse pyysi mahdollisuutta. Ja minä olin kyllä oikeesti ottamassa eron. Ja otankin, jos menee yhtään takaisin entiseen ja mieheni tietää sen. Jokainen tekee omat valinnat mitä elämällään tekee niin että on mahdollisimman onnellinen. Niin myös mieheni.

Vierailija
88/97 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mut mies juo todennäköisesti sen takia, että jaksaa olla sun kanssa ja pitää sua viehättävänä.

Jos mies olisi raitis niin se ei haluaisi olla sun kanssa.

Vierailija
89/97 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mut mies juo todennäköisesti sen takia, että jaksaa olla sun kanssa ja pitää sua viehättävänä.

Mies joi jo kauan ennen minuakin. Ei kylläkään näin paljoa. Oli oppinut mallin kotoaan. Mies juo, koska haluaa juoda. Lottovoittohan on sellainen puoliso, kun sen sulattaa ja pyörittää arkea.

Vierailija
90/97 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet syy siihen, että nyt juo. Jos olisit aikoinasi tehnyt toisen valinnan, hän joisi nyt siksi, kun sinä jätit hänet.

91/97 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies sanoo voivansa huonosti sinun vuoksesi, niin eikö silloin olisi hänellekin parhaaksi päästä tuosta teidän parisuhteesta pois? Hän selvästi voi tosi huonosti teidän suhteessa.

Itse en pystyisi olemaan suhteessa ihmisen kanssa, jos tietäisin, että suhde tekee hänet sairaaksi ja pahoinvoivaksi. En vaan pystyisi, olen liian empaattinen.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
92/97 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisti ei kertakaikkiaan tajua, että pakottaa puolisonsa elämään aivan eri ihmisen kanssa silloin, kun on juonut.

En tiedä ketään sellaista, jota kännissä oleminen olisi kaunistanut.

Känninen voi olla selvinpäin ujo, uuttera, huomaavainen ja rakastava. Sitten riippuen kännin asteesta ensin ennen ensimmäistäkään ryyppyä yli iloinen ja ärsyttävän 'vitsikäs', koska kuvittelee aina sellainen olevansa.

Sitten yrittää näyttää selvältä hösöttää joutavia ja odottaa sinun olevan kiinnostunut niistä samoista jutuista ja sinähän yrität sillä, jos Et ole niin kerro heti syy miksi?

Väität olevasi tavallinen ja istut kutoen hartiat jännittyneenä odottaen, että mitä se on keksinytkään viivyttyään jossain pihalla, tallissa kolistelemassa tai "leikittämässä koiraa" läkähdyksiin asti tai "korjaa" autosta jotain vikaa, jonka just oli huomannut.

Tietää kyllä, kuinka saa toisen verenpaineen tappiin.

Mikäli et vieläkään reagoi niin ainahan tämä selvänä hiljainen tossukka voi laittaa musaa kuulumaan niin naapuritkin voivat nauttia.

Talvipakkasella joutuu istumaan kanssasi sisällä esittämässä teesejä eri aiheista, joita yleensä löytyy politiikasta ja päälle puhuen ja jankaten väittää tietävänsä kaikki paremmin, kuin se tai se, jonka olen joskus maininnut.

Sitten hän alkaa suremaan kovaa kohtaloaan, kun ei ole koskaan kellekään pahaa sanaa sanonut enhän, vaikka kaikki ovat aikoneet sortaa, etkä sinäkään ole ikinä arvostanut.

No kohtapuoliin laitan hänelle hampurilaisen tai makkaroita, jos ei sitten ole loukkaantunut eikä kuulemma syö. Tai voi myöhemmin käydä käryyttämässä keittiön utuisen harmaaksi.

Tällainen normipäivä.

Vierailija
93/97 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin jo kysymyksen sori kirjoitti:

Alkoholisti ei kertakaikkiaan tajua, että pakottaa puolisonsa elämään aivan eri ihmisen kanssa silloin, kun on juonut.

En tiedä ketään sellaista, jota kännissä oleminen olisi kaunistanut.

Känninen voi olla selvinpäin ujo, uuttera, huomaavainen ja rakastava. Sitten riippuen kännin asteesta ensin ennen ensimmäistäkään ryyppyä yli iloinen ja ärsyttävän 'vitsikäs', koska kuvittelee aina sellainen olevansa.

Sitten yrittää näyttää selvältä hösöttää joutavia ja odottaa sinun olevan kiinnostunut niistä samoista jutuista ja sinähän yrität sillä, jos Et ole niin kerro heti syy miksi?

Väität olevasi tavallinen ja istut kutoen hartiat jännittyneenä odottaen, että mitä se on keksinytkään viivyttyään jossain pihalla, tallissa kolistelemassa tai "leikittämässä koiraa" läkähdyksiin asti tai "korjaa" autosta jotain vikaa, jonka just oli huomannut.

Tietää kyllä, kuinka saa toisen verenpaineen tappiin.

Mikäli et vieläkään reagoi niin ainahan tämä selvänä hiljainen tossukka voi laittaa musaa kuulumaan niin naapuritkin voivat nauttia.

Talvipakkasella joutuu istumaan kanssasi sisällä esittämässä teesejä eri aiheista, joita yleensä löytyy politiikasta ja päälle puhuen ja jankaten väittää tietävänsä kaikki paremmin, kuin se tai se, jonka olen joskus maininnut.

Sitten hän alkaa suremaan kovaa kohtaloaan, kun ei ole koskaan kellekään pahaa sanaa sanonut enhän, vaikka kaikki ovat aikoneet sortaa, etkä sinäkään ole ikinä arvostanut.

No kohtapuoliin laitan hänelle hampurilaisen tai makkaroita, jos ei sitten ole loukkaantunut eikä kuulemma syö. Tai voi myöhemmin käydä käryyttämässä keittiön utuisen harmaaksi.

Tällainen normipäivä.

Hyi mitä elämää. Tulee ihan lapsuus mieleen. Ei ikinä enää tuollaista.

Vierailija
94/97 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa et siis vuosikausiin ole nähnyt miestäsi. Päihtynyt tai krapulainen ihminen ei ole oma itsensä eikä aidosti läsnä. Erosin omasta juopostani, kun terapeutti sanoitti minulle saman asian.

95/97 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on pointti. Raitistuneet alkoholistit vaihtavat usein puolisoa. Heillä ei enää ole käyttöä sille juomisen sietävälle puolisolle, joten hän joutaa mennä.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
96/97 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Jos mies sanoo voivansa huonosti sinun vuoksesi, niin eikö silloin olisi hänellekin parhaaksi päästä tuosta teidän parisuhteesta pois? Hän selvästi voi tosi huonosti teidän suhteessa.

Itse en pystyisi olemaan suhteessa ihmisen kanssa, jos tietäisin, että suhde tekee hänet sairaaksi ja pahoinvoivaksi. En vaan pystyisi, olen liian empaattinen.

Senkun lähtee jos ei voihdy. Kaikkiko pitää toisen puolesta tehdä? Erokin?

Vierailija
97/97 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, tulin kertomaan kuulumisia. Olen ensimmäisen sivun kirjoittaja, joka tulosti eropaperit miehen juomisen takia. Mieheni tosiaan haki apua, ja on nyt ollut siitä asti juomatta, eli noin reilun vuoden. Avioliitto kukoistaa, ja on ollut ihanaa kun ei ole tarvinnut katsella tissuttelevaa miestä. Mieheni on iloinen ja harrastaa urheilua juomisen sijasta. Lähetän paljon tsemppiä muille alkoholismin kanssa painiville. Muistakaa että teillä on vain tämä yksi elämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan