Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolison juominen vie kiinnostuksen

Vierailija
24.09.2022 |

Mies kaipaa arvostusta enemmän. Hän juo joka päivä suuria määriä olutta. Heti kun tulee töistä. Joka päivä. Joskus menee vain 10. Ne on yleensä arkipäiviä. Työnsä hoitaa kohtuullisen hyvin, kun toleranssi on niin hyvä, eikä pahemmin tule edes krapulaa.

Miten voin arvostaa ihmistä jota en näe selvänä kuin pienen hetken päivästä? Tällaista on ollut viimeiset kuutisen vuotta. Väkivaltaa ei ole. Muutenkin suhde on asian huomioon ottaen hyvä. Mutta eihän siinä normi arkea eletä, kun toisella on aina tölkki kourassa. Nytkin sammaltaa ja vituttaa, kun ei voida olla niinkuin normaalit ihmiset.

Hän ei aio lopettaa. Vähentää yrittää, mutta ei siitä mitään näytä tulevan. Kuulemma minä olen syy, kun sitä menee niin paljon. No, mun käytös johtuu siitä juomisesta...enkä todellakaan ole sellainen mitä hän väittää. Päinvastoin, mun sietokyky on näköjään huippuluokkaa. Onneksi ei ole lapsia.

Vertaistukea? En kaipaa ihmettelyä osakseni, tiedän olevani idiootti jo muutenkin.

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 61 ja 62.

Eipä mun luona kukaan käy tai minä käy kenenkään luona. Kun otin niin tiesin, että ei tule pariin päivään tapahtumaan mitään. Usein lähdin yksin metsään kävelemään humalassa tai krapulassa tai olin tosiaan yksin kotona. Olisi mun kanssa voinut suunnitella ja ne olisi toteutuneetkin. Toki jos alkoholin haju ällöttää niin se olisi ollut este. Pahemmin en humalassa puhunut niin eipä sitä sössöttämistä kenenkään tarvinnut kuunnella.

En vain olisi ajatellut, että joku noin paljon reagoi siihen että on kännissä. Jos olisin ollut teidän sijassa niin olisin todellakin eronnut tai sitten kehitellyt niin voimakkaan oman elämän, että tuo alkoholisti olisi unohtunut. Välillä kutsunut jopa alkoholistin vanhempia vierailulle kun toinen on krapulassa tai sössökännissä.

Vierailija
62/97 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tädit oikeasti uskoo että joku voi juoda 27 tölkkiä päivässä 😆

Joku voi juoda enemmänkin. Joskus pyörin kaverin kanssa, joka haki lavan heti aamusta. Se loppui ennen iltaa, ja illalla haki toisen lavan. Kutsui sitten jonkun seuraksi tyhjentämään sitä, yleensä joi siitäkin vielä yli puolet.

Vettä koitin joskus tarjota, muttei koskaan suostunut juomaan. Välillä oli päiviä syömättä, kunnes söi jonkun pussillisen suolapähkinöitä tai euron juuston.

Tästä henkilöstä ei juuri huomannut, vaikka olisi juonut 12 kaljaa.

Nyttemmin rauhoittunut vähän, kaupassa törmätessä on korissaan enää kymmenen kaljan luokkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä toisen juomisessa ärsyttää?

Olen siis toipuva alkoholisti tai lääkityksellä oleva alkoholisti. En asu kenenkään kanssa ja hyvin harvoin kävin missään. Pääasiassa kotona ryyppäsin yksin. Mietin vain, että mikä siinä juomisessa toisia ärsyttää?

Jos juoppo asuu yksin ja juo kotonaan eikä metelöi tai häiriköi, niin eipä kai sitten mikään ärsytä - jos kustantaa olemisensa ja elämisensä.

Juoppo kuitenkin todennäköisesti elää tai päätyy elämään sosiaalituilla, ja silloin muilla onkin syy ärsyyntyä. Juoppo ei käy töissä ja maksa veroja vaan dokailee toisten kustannuksella, ja päätyy todennäköisesti sairastamaankin veronmaksajien piikkiin, kun ryyppää terveytensä.

Vierailija
64/97 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vaan ymmärrä miksi se jän n is on pakko ottaa. Helvetin paljon kilttejä miehiä jotka eivät juo alkoholia kun heitä ei ikinä kutsuttu juomaan nuorina.

Onko esim juova lääkäri jän n is?

Vierailija
65/97 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies tapas sanoo että hän juo sen takia ku meillä ei oo lapsia, mutta jos meillä olis lapsia, niin silloin hän ei ryyppäis, tekosyitä aina riittää

Alkoholistilla selityksiä riittää. Minun ystävä ryyppäsi kun olimme viikonlopun vietossa yhdessä, hän ryyppäsi kun vietti viikonloppua yksinään, koska oli yksinäinen, hän ryyppäsin, jos mainitsin runsaasta alkoholin käytöstä, loukkaantui ja kosti, ja hän joi, vaikka en sanonut asiasta mitään. No, nyt hän on saanut urakkansa valmiiksi. Joi itsensä hengiltä noin viidessä vuodessa. Fysiikka ja psyyke hajosivat.

Vierailija
66/97 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vaan ymmärrä miksi se jän n is on pakko ottaa. Helvetin paljon kilttejä miehiä jotka eivät juo alkoholia kun heitä ei ikinä kutsuttu juomaan nuorina.

On. Seuraava kysymys.

Vierailija
67/97 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholistit on oikeasti sokeita juomilleen määrille. Tämän todistin itse, kun seurustelin pari kk miehen kanssa, joka omien sanojensa mukaan ei käyttänyt alkoholia juurikaan. Olutta hän ei laskenut alkoholiksi.

Hän oli asunut vuosia maissa missä ei kuulemma juotu vettä janoon vaan olutta. Niinpä hänkin joi olutta "keskieurooppalaisittain". Päivässä meni puoli lavaa eli 12 tölkkiä, kuudennen jälkeen alkoi sammaltaa, muttei tietenkään sitä itse tiedostanut.

Iltaisin oli aina pieni pöhnä ja haisi oluelle metrin päähän, mutta omien sanojensa mukaan olut vaan kivasti rentoutti. Koko juttu päättyi siihen, kun juhannuksena sitten otti alkoa oikeasti, mutta se on toinen tarina.

Tämä on totta. Oma mieheni luuli ensiksi että minulla on toinen mies kun ilmoitin avioerosta. Ei voinut ensiksi käsittää että haluan eron hänen juomisen takia. Mieheni ajatteli että on Ok juoda, kun ei käy baareissa yms. Ei alkoholisti aina tosiaan tiedosta että ongelma. Kyllä se miehelleni sitten valkeni että juomisen on loputtava ja lopettekin sitten, kun halusi pelastaa liittomme.

Vierailija
68/97 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Seuraava kysymys.

Mikä määrittää että on jän n nis?

Vierailija
69/97 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen siis toipuva alkoholisti tai lääkityksellä oleva alkoholisti. En asu kenenkään kanssa ja hyvin harvoin kävin missään. Pääasiassa kotona ryyppäsin yksin. Mietin vain, että mikä siinä juomisessa toisia ärsyttää?

Jos juoppo asuu yksin ja juo kotonaan eikä metelöi tai häiriköi, niin eipä kai sitten mikään ärsytä - jos kustantaa olemisensa ja elämisensä.

Juoppo kuitenkin todennäköisesti elää tai päätyy elämään sosiaalituilla, ja silloin muilla onkin syy ärsyyntyä. Juoppo ei käy töissä ja maksa veroja vaan dokailee toisten kustannuksella, ja päätyy todennäköisesti sairastamaankin veronmaksajien piikkiin, kun ryyppää terveytensä.

Olen siis alkuperäinen kysyjä. Ihan itse minä kustansin. Usko tai älä, mutta valmistuin joskus yliopistosta insinööriksi ja olen globaalin konsernin johtoportaassa. En tosin asu Suomessa, että sillä saattaa olla jotain merkitystä. Työni olen aina tehnyt ja humalassa myös kotia hoitanut. Hiljainen eläjä olin omasta mielestä ja olen edelleen hiljainen. Meillä oli jo 15 vuotta sitten mahdollisuus etätöihin, joten pahimpana krapulapäivänä jäin kotiin. Nyt olen ollut viisi vuotta rattiina kun riitti yksi päivä.

Toki skenaariosi on hyvin mahdollinen, onhan noita tarinoita esimerkiksi Pariisiin lähteneistä juopoista, slussenin juopoista ja Espanjan juopoista. Elävät yhteiskunnan tuilla ja sairastelevat yhteiskunnan piikkiin. Kotia ei ole.

Vierailija
70/97 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnekas jos kuolee pian pois.

Vierailija
71/97 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Seuraava kysymys.

Se on semmonen paha poika, johon nainen palavasti rakastuu vain pettyäkseen pahasti. Aina vain uudestaan ja uudestaan.

Vierailija
72/97 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Seuraava kysymys.

Se on semmonen paha poika, johon nainen palavasti rakastuu vain pettyäkseen pahasti. Aina vain uudestaan ja uudestaan.

Kyllä se enemmän kauhistuttaa ja säälittää, kun tajuaa miten paha alkkis uusi ihmissuhde lopulta on. Alkoholistit on aika hyviä salailemaan ja valehtelemaan asioitaan. Jos ei ole kokemusta alkoholisteista, ei todellakaan ihan heti hoksaa mikä vedätysmeininki on kyseessä.

Vierailija
73/97 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä joskus tosiaan syy juomiseen on se toinen osapuoli jos 24/7vaimo valittaa mielenterveys ongelmiaan ja röhnöttää apaattisena sohvalla ei tee mitään kotitöitä odottaa valmista. Alusta alkaen heti yhteen muuton jälkeen tätä.

Tässä tapauksessa vaimolla ei mt- ongelmia eikä röhnötä sohvalla, vaan hoitaa kodin ja työnsä. Kaljaa kittaava puoliso odottaa valmista.

Vierailija
74/97 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Humalaisen kuunteleminen, katseleminen ja haistaminen. Se ettei mistään tule mitään, mihinkään ei voi mennä, eikä kylään voi tulla kukaan, kun humalainen sössöttää sohvalla. Tämä ärsytti minua. Sinun läheisistäsi en tiedä.

Juuri nämä syyt!

-Ap

Vierailija
75/97 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa vaikka alkuun asumusero. Tuumaustauko suhteessa. Aloittaa asumuserolla ja katsoa myöhemmin tilannetta uudelleen.

Vierailija
76/97 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Humalaisen kuunteleminen, katseleminen ja haistaminen. Se ettei mistään tule mitään, mihinkään ei voi mennä, eikä kylään voi tulla kukaan, kun humalainen sössöttää sohvalla. Tämä ärsytti minua. Sinun läheisistäsi en tiedä.

Juuri nämä syyt!

-Ap

Monelle miehelle nuo, että mitään ei tarvitse tehdä, mihinkään ei tarvitse mennä ja varsinkaan, ettei kukaan tuppaa kylään, ovat kaikki hyviä syitä olla pienessä sievässä.

Vierailija
77/97 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi katsoa vaan lähtisin oman jaksamisen takia. En suostu enää uhraamaan omaa elämääni ja mukavuuttani kenenkään muun takia. Elämä on lyhyt. Kukaan ei tiedä montako päivää on jäljellä. Selvästi et pysty elämään omaa elämääsi kuten haluaisit miehen alkoholismin takia. Mieti vähän, onko oma elämä kohtuullinen uhraus toisen riippuvuudelle.

Vierailija
78/97 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen siis alkuperäinen kysyjä. Ihan itse minä kustansin. Usko tai älä, mutta valmistuin joskus yliopistosta insinööriksi ja olen globaalin konsernin johtoportaassa. En tosin asu Suomessa, että sillä saattaa olla jotain merkitystä. Työni olen aina tehnyt ja humalassa myös kotia hoitanut. Hiljainen eläjä olin omasta mielestä ja olen edelleen hiljainen. Meillä oli jo 15 vuotta sitten mahdollisuus etätöihin, joten pahimpana krapulapäivänä jäin kotiin. Nyt olen ollut viisi vuotta rattiina kun riitti yksi päivä.

Toki skenaariosi on hyvin mahdollinen, onhan noita tarinoita esimerkiksi Pariisiin lähteneistä juopoista, slussenin juopoista ja Espanjan juopoista. Elävät yhteiskunnan tuilla ja sairastelevat yhteiskunnan piikkiin. Kotia ei ole.

Mitä helvettiä, et ole ap, lopeta valehtelu.

-Ap

Vierailija
79/97 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n mies tässä moi. En minä oikeasti juo kuin ehkä kerran kuukaudessa alkoholipitoisia oluita. Arkisin juon vain alkoholittomia, kun tykkään oluen mausta. Vaimo ei vain vieläkään ymmärrä niiden eroa ja sen mielestä olut = känni eli siinä prosentteja tai ei.

Vierailija
80/97 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joudun juomaan alkoholia, koska mieheni on niin vastenmielinen. En kestä katsoa sitä ääliötä. Pitäisi erota, mutta ei se ole helppoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän